Передплата 2024 «Добрий господар»

Вчені розповіли, чому людина краще одужує при високій температурі

• 22.05.2018, 14:00
  • 1 758

Математики і біологи довели роботу імунної системи: відкрили білки Neclear Factor kappa B. Коли у людини піднімається температура, вони починають працювати

Про це пише Еспресо з посиланням на EurekAlert.

Більш високі температури тіла прискорюють реакцію імунітету на інфекції, рани і пухлини — до такого висновку прийшли дослідники з університетів Уорика і Манчестера.

Навіть невелика температура прискорює роботу «клітинних годинників» — білків Nuclear Factor kappa B (NF-κB). Вони переміщуються в ядро ​​клітини і назад, і активують роботу імунної системи.

Клітини починають реагувати на пухлину, рану або інфекцію. Коли NF-κB-білок неконтрольований, то може виникнути хвороба Крона, псоріаз і ревматоїдний артрит.

При температурі тіла 34 градуси годинники NF-κB сповільнюються. При більш високих температурах, ніж нормальна температура тіла 37 градусів (наприклад, при лихоманці, 40 градусів), годинник NF-κB прискорюються.

За словами вчених, «низька температура тіла під час сну може пояснити, як змінна робота і розлади сну викликають більш часті й тривалі запальні захворювання».

Розуміння роботи «клітинних годинників» і специфічних білків допоможе зрозуміти, як краще і ефективніше лікувати людей і якими повинні бути лікарські препарати. Відкриття було здійснене за допомогою математичного моделювання клітин.