Передплата 2024 «Добре здоров’я»

Вчені виявили зв’язок між сивим волоссям та імунітетом

• 07.05.2018, 20:15

Вчені зі США в результаті дослідів на мишах виявили зв’язок генів, що відповідають за колір волосся, з генами, що контролюють імунну систему організму

Результати дослідження опубліковані в журналі PLOS Biology, передає Еспресо

Вчені з'ясували, що ген MITF, який пов'язаний з регулюванням рівня білків-інтерферонів, що протистоять бактеріям і вірусам, знижує їх кількість в клітинах-меланоцитах. Це, в свою чергу, призводить до втрати пігменту волоссям.

«Дане відкриття дозволяє припустити, що гени, які контролюють пігментацію волосся і шкіри, також беруть участь в управлінні імунною системою», — каже Вільям Паван, один з авторів дослідження.

На думку вчених, отримані результати допоможуть пролити світло на те, чому люди іноді сивіють після хвороби або сильного стресу.

«Ці результати можуть поліпшити наше розуміння сивіння волосся. Більш того, відкриття цього зв'язку допоможе нам глибше зрозуміти такі проблеми організму, як вітіліго». Вітіліго, яке викликає знебарвлені ділянки шкіри, вражає від 0,5 до 1 відсотка всіх людей.

Чому миші, схильні до сивіння, більш сприйнятливі до порушень імунної системи, ще належить відповісти. Дослідники припускають, що, можливо, це може пояснити, чому деякі люди починають сивіти ще в молодому віці.