Центр протидії корупції подав до суду на Луценка за соціальну рекламу

Окружний адміністративний суд Києва відкрив провадження за позовом Центру протидії корупції стосовно законності рекламних роликів про діяльність генпрокурора Юрія Луценка, що транслюються по радіо й телебаченню

Про це написано на сайті ЦПК.

Центр протидії корупції подав адміністративний позов до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення про визнання протиправними дій щодо визнання соціальною рекламою «Виконуємо закон. Встановлюємо справедливість». Треті особи у справі— генеральний прокурор Юрій Луценкота громадська організація «Українська антикорупційна асоціація».

Надання рекламі статусу «соціальної» дозволило ставити її в ефіри телеканалів та радіостанцій безкоштовно.

«На нашу думку, Нацрада не мала права назвати прокурорський піар соціальною рекламою. Використовувати посаду генерального прокурора для політичного піару не припустимо. Ми б подали позов безвідносно прізвища генпрокурора. За таке зловживання службовим становищем потрібно нести відповідальність», — говорить голова правління Центру протидії корупції Віталій Шабунін.

Нагадаємо, що у лютому 2018 в українському теле- і радіоефірі з’явилися ролики, які розповідали про успіхи Генеральної прокуратури у боротьбі за гроші українців. Їх було декілька варіантів, і всі завершувалися однаково: «Виконуємо закон, встановлюємо справедливість. Юрій Луценко».

Хоча спочатку Генпрокуратура відхрещувалася від реклами, згодом журналісти довели, що «соціальна реклама» таки веде до Луценка.

Згідно з позовом активістів, реклама має швидше ознаки політичної, а не соціальної. Надавши їй статус соціальної, Нацрада з питань телерадіомовлення порушила закон Закон України «Про рекламу».

«Реклама містить відеофрагменти з зображенням Генерального прокурора Юрія Віталійовича Луценка, прізвища та імені Генерального прокурора Юрія Віталійовича Луценка, державну символіку (Державний прапор України), символіку прокуратури, що заборонено», — йдеться у позові.

Так, у соціальній рекламі заборонено використовувати символіку держави чи держорганів, згадувати офіційні назви держорганів чи осіб, які займають керівні чи політичні посади, пропагувати з метою вплинути на позицію глядача чи слухача щодо певного суспільно-важливого питання.

Крім того, реклама містить маніпулятивну інформацію та пропагування суто генпрокурора Юрія Луценка задля впливу на потенційних виборців.