Стали відомі збитки «човників» від нових митних правил на кордоні
- 02.03.2018, 16:11
- 1 029
Через обмеження для українців підприємці прикордонних магазинів у Польщі втратили від 60 до 90% клієнтів.
За даними Міністерства фінансів Польщі, майже вдвічі зменшилися обсяги закуплених товарів, які українці намагалися вивезти до України, порівняно з аналогічним періодом у 2017 році.
Про це 1 березня повідомили журналісти програми «Секретні матеріали» на 1+1.
«Загальний обсяг документів tax free, які українці повернули за закуплені у Польщі товари у січні 2017 становить 214 тис. чеків, а у 2018 році 113 тис.», – повідомили у Міністерстві фінансів журналістам.
Причиною зменшення закупівлі товарів стали нові митні правила для українців, які почали діяти від початку 2018 року. Тепер щоб безмитно провезти в Україну товар на суму до 500 євро, між виїздом з України і поверненням має пройти не менше 24 годин, а повторно виїхати за кордон можна не раніше, ніж через 72 години (три доби) після часу в'їзду в Україну. Норму запровадили для боротьби з контрабандою «човників». У ДФС вважають, що запровадивши норму про перебування закордоном не менше 24 годин, «човниковий» бізнес просто втратить сенс, а як наслідок – на кордоні зникнуть черги.
Раніше так звані «човники» могли за добу сім разів перетнути кордон, натомість зараз можуть це зробити тільки раз на три дні.
«Якщо тенденція збережеться, то у 2018 році бюджет України додатково отримає до 7 мільярдів гривень податків», – повідомляють журналісти.
Керівник всеукраїнської асоціації імпортерів м'яса Василь Король додає, що люди, які заробляли на ввезені товарів з Польщі, міркували так: «От якщо піду на роботу, то платитиму податки, а так можу сидіти на біржі, отримувати дотації від держави за рахунок комунальних послуг і заробляти собі [з перевезення товарів з Польщі]».
Про різке зменшення покупців з України повідомляють і польські підприємці. Згідно з інформацією власника польського складу побутової хімії, до запровадження нових правил українці купували 60% продукції у прикордонних магазинах.
«Тепер ми будемо перелаштовуватися на поляків», – зазначає підприємець.
У деяких підприємців, які продають продукти харчування, закупівля зменшилися на 90%.