Як вирішити проблему євроблях та скільки на них заробляють посередники

Глава Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко готує законопроект, який мав би дозволити українцям купувати дешеві вживані автомобілі та зміг би вирішити проблему ввезення авто з іноземною реєстрацією.


Про це він розповів в інтерв'ю LIGA.net.

За словами Назаренка, на ввезенні євроблях в Україні посередники заробляють понад 950 євро лише за один автомобіль.

"Коли говорять, що люди хочуть, щоб їм дозволили завозити машини на іноземних номерах, - це маніпуляція. Звичайна людина не зможе самостійно поставити на облік десь за кордоном машину і ввезти потім її в Україну. Це складно, витратно і за часом, і за ресурсами - відкрити свою фірму в Литві, знайти "верблюда". Для таких цілей існують фірми-посередники, які займаються оформленням і перевезенням "євроблях". Вартість їхніх послуг коливається в межах 950-1400 євро за один автомобіль", - розповів Назаренко.

Він додає, що річний оборот ринку посередників в цьому бізнесі від 600 млн до 1 млрд євро.

"Це все тіньовий кеш, який живить схеми і цей бізнес. Його неможливо організувати без участі митниці, правоохоронців, народних депутатів. І це системний і величезний бізнес, який зацікавлений в збереженні існуючого стану справ", - вважає він.

Глава асоціації автоімпортерів вважає, що для вирішення цієї проблеми необхідно створити такі умови, при яких завозити і користуватися такими автомобілями стане невигідно.

"За рахунок чого? Знизити податки на імпорт автомобілів. Якщо держава встановить податок на ввезення таких машин на рівні 1000-1400 євро, люди не підуть віддавати ці гроші чужому дядькові-посереднику, щоб користуватися автомобілем, який їм не належить, і висіти таким чином постійно на гачку. Вони краще заплатять до бюджету і офіційно оформлять ці машини. Ми зараз працюємо над таким законопроектом", - розповів він.

За його словами, йдеться про законопроект про повне скасування мита на всі автомобілі, крім тих, які вироблені в країні-агресора або поставлені з неї, а також законопроект про повне скасування акцизу.

"Я прекрасно розумію, що в такому варіанті законопроекти можуть не прийняти. Але якщо щодо Угоди про асоціацію з ЄС мито можна обнулити без проблем (скасувати перехідний період зниження мита, який зараз діє), то по акцизу я готовий до діалогу. Якщо Мінфін вважає, що акциз в якихось обсягах треба зберегти, потрібно виробити модель його зниження", - пояснив він.

Назаренко категорично проти так званої легалізації євроблях і називає лише єдиний шлях законної легалізації авто на іноземних номерах.

"Потрібно створити умови, коли кожен українець зможе ввезти автомобіль з мінімальними податками. Але всі по закону повинні бути рівні, і легалізація євроблях можлива тільки одним шляхом: вивезти авто на єврономер, зняти з обліку, завезти в Україну і розмитнити на загальних умовах за зниженими ставками, які повинні діяти для всіх українців, а не тільки для обраних", - наголосив глава асоціації.