Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

«Мильниця на колесах» із тримільйонним «тиражем»

  • 21.06.2013, 00:26
  • 699

Кожному своє: дорослим — великі “Трабанти”, малюкам — маленькі.

У німецькому Цвіккау, де сходив з конвеєрів автосимвол соціалістичної НДР (Німецької Демократичної Республіки) — машина “Трабант”, щороку з усієї Європи приїжджають прихильники цієї “допотопної” моделі. Водії прикрашають та модернізують своїх улюбленців у різні способи, а гість із Нідерландів зробив на капоті та дверях автомобіля аерографію короля країни Віллема-Олександра та його дружини Максіми (на фото вгорі).

Малолітражку “Трабант”, що у перекладі з німецької означає “супутник”, почали випускати у 1957 році та назвали на честь супутника, який запустив на орбіту СРСР цього ж року. За весь час виробництва — до 1991 року — таких машин випустили близько трьох мільйонів. Завдяки цьому “Трабі” увійшов в історію разом із такими бестселерами, як Ford T, “Запорожець”, ВАЗ-2101 (“копійка”), Volkswagen Beetle, як автомобіль, що допоміг “поставити на колеса” цілі народи.

Характеристики у переважної кількості “Трабантів”, не враховуючи модифікацій, були скромними. Двоциліндровий двигун мав об’єм 0,6 літра і потужність 26 кінських сил. Практично весь кузов був оздоблений декоративними пластиковими панелями — завдяки цьому автомобіль важив трохи більше як 600 кілограмів, і іржа йому не загрожувала. Тому його жартома “охрестили” мильницею на колесах. Аналогічно із нашим “Запорожцем”, цей шедевр соціалістичної автопромисловості став героєм багатьох анекдотів. Двотактний двигун і пластиковий кузов надихнули жартівників у такий спосіб описати “Трабі” — “чотиримісний мотоцикл із загальним шоломом”. Утім, незважаючи на жарти, ця “мильниця” могла розганятися до 100 км/год.!

А тим часом...

Минулого понеділка у віці 91 рік у себе вдома у Цвіккау помер відомий німецький конструктор Вернер Ланг, який стояв біля витоків виробництва легкових авто Trabant і був “технічним батьком” його найпопулярнішої модифікації P601. А своєрідний “нерукотворний пам’ятник”, який йому вдалося створити, став культовим авто не лише на теренах колишньої НДР, а й у багатьох країнах Європи та у США.