Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

Алкоголь пошкоджує ДНК у стовбурових клітинах

• 05.01.2018, 11:59
  • 1 420

Вчені з Великої Британії виявили, що алкоголь пошкоджує ДНК в кровотворних стовбурних клітинах.

Ці ушкодження викликає не сам спирт, а хімічна сполука ацетальдегід, побічний продукт метаболізму спирту, пише Science Alert.

Дослідники з'ясували, що, коли людина починає споживати алкоголь надміру, ацетальдегід починає накопичуватися в клітинах. Це призводить до змін ДНК, які здатні спровокувати рак, підкреслили автори дослідження з Кембриджського університету.

"Те, як саме алкоголь завдає нам проблем, спірно. Однак, дослідження дає дуже вагомі докази того, що метаболіт алкоголю викликає ушкодження ДНК і всіх важливих стовбурових клітин, які виробляють нові тканини", - підкреслив автор дослідження Кетан Патель.

Дослідники давали мишам розчин етанолу, а потім аналізували ДНК стовбурових клітин. З'ясувалося, що ацетальдегід здатний викликати розриви в ДНК.

Щоб побачити, як ацетальдегід впливає на клітини, команда повинна була генетично модифікувати мишей мутацією, яка завадила стовбуровим клітинам крові виробляти фермент ALDH2. У мишей, яких позбавили здатності до вироблення цього ферменту, пошкоджень ДНК виявилося в чотири рази більше.

"Ми бачили величезну кількість пошкоджень ДНК в цих клітинах. ДНК були частково вилучені, зламані, і ми навіть бачили, що частини хромосом перебудовувалися", - сказав Патель.