Передплата 2024 «Добра кухня»

Обдурив покупця – отримав премію

Немає більш прибуткових клієнтів для супермаркетів ніж покупці-роззяви.

У попередньому тижневику “ВЗ” ми писали про хитрощі, завдяки яким супермаркети наживаються на неуважних покупцях. На жаль, схем обману значно більше, ніж тих, про які ми розповіли. Тож продовжуємо своєрідний «лікнеп» для потенційних жертв недобросовісних продавців. Консультувати журналіста «ВЗ» продовжує колишній охоронець одного з великих супермаркетів Вадим.

Напередодні вихідних чи свят люди масово купують алкоголь. У тій метушні нерідко трапляються випадки, коли касир замість, припустимо, трьох пляшок пива пробиває чотири чи п’ять. Рідко коли клієнти помічають обман, а якщо і звернуть увагу на «помилку», то касир завжди може вибачитися і списати на технічний збій. У деяких супермаркетах за такий обман покупців дають... ні-ні, не догани, а премії! «Гроші за «зайві» продукти касир, за усього бажання, не може покласти у власну кишеню - все йде через касу. Чеки здаються в бухгалтерію, там і підраховують, скільки, наприклад, пляшок пива купили насправді, а скільки «на папері». Касир, який «помилився» найбільше, отримує найбільші «чайові». «Хороша мотивація для обрахунку, чи не так?» - усміхається Вадим.

Щоб не бути «лохом», переглядайте чек, не відходячи від каси. Це займе кілька секунд, але може зекономити чимало ваших кровних гривень і нервів. Адже, за словами Вадима, існує ще одна схема «розведення» покупця на гроші. Касир нібито випадково не пробиває одну одиницю купленого вами товару. Не помітивши цього, відходите від каси і потрапляєте в руки охорони. Контролер переглядає чек і “помічає” неоплачену, скажімо, шоколадку. Відтак вона вважається вкраденою. Охорона вас відводить у свою «комірчину» і пропонує залагодити конфлікт без міліції.

«Спостерігав за такими оборудками. Більшість розгублених і приголомшених покупців погоджуються розійтися з миром. Їм пропонують оплатити «вкрадений» товар у потрійному розмірі, і тоді, мовляв, можуть бути вільні. «Штраф», який сплачує переляканий клієнт, зрозуміло, у жодних протоколах чи інших офіційних паперах не фіксується», - каже колишній працівник.

Якщо з вами, не дай Боже, таке трапилося, в жодному разі не йдіть у підсобні приміщення для вирішення питання з працівниками магазину. Краще викликати поліцію. Вона має право вимагати записи з камер спостереження, які зафіксують «неуважність» касира.

Вадим каже, що останнім часом цю схему рідко застосовують, бо покупці стали грамотними. Але гарантії, що у якомусь супермаркеті з вами такого не станеться, немає. Обізнаний — значить озброєний.

Будьте особливо уважні, коли купуєте ваговий товар. Зокрема зверніть увагу, чи на електронній вазі часом не лежить пакетик нібито з гігієнічною метою. «Його краєчок приклеєний тонким скотчем до корпуса ваги. Коли на вагу щось кладуть, пакетик натягується або його підтягує пальцем продавець, і вага дещо збільшується», - попереджає Вадим.

Поширений обман з живою рибою. Про деякі хитрощі з рибою ми вже писали у попередньому матеріалі, але це ще не все. За недостатнього насичення киснем в акваріумі жива риба набирається води. І тільки вже вдома можна зрозуміти, що ця жива риба важить на 30% менше, ніж заплатив покупець. Вадим каже, якщо в акваріумі немає компресора або риби так багато, що вона насилу переміщається, — це явна ознака обважування.

Та найпоширеніше порушення в магазинах — недотримання умов зберігання товарів. Наприклад, згущене молоко у банці обов’язково має зберігатися в холодильнику. Крім втрати смакових якостей, у деякій консервації при високих температурах починається процес внутрішнього бродіння, що може призвести до харчового отруєння. Часто буває, що у відділах кулінарії деякі товари зберігаються не в холодильнику, а викладені зверху для зручності покупця.

Часто-густо температура в торговому залі не відповідає умові зберігання м’ясних чи рибних продуктів. Такий товар вже не придатний для продажу, адже напевно визначити, скільки він так пролежав, неможливо. Не соромтесь вимагати, щоб той самий товар продавець дістав з холодильника. Не ризикуйте здоров’ям!

«На жаль, чимало працівників через халатність не дотримуються правил зберігання продуктів, не стежать за температурним режимом. Через таких недобросовісних працівників у супермаркеті можна “підхопити” як звичайне отруєння, так і сальмонельоз. Якщо з’їли щось не те, в першу чергу потрібно прийняти сорбенти: активоване вугілля, сорбекс, атоксил... І одразу звертайтесь до лікаря. Не кожна людина може відрізнити — харчове це отруєння чи ботулізм», - каже сімейний лікар Михайло Незнановський.

Де торгівля, там і обман. Нечесні продавці щоразу вигадують нові механізми обдурювання покупця. Ідучи в супермаркет, ми вважаємо, що там все має бути за правилами. Виявляється, є безліч способів залізти у наш гаманець. Тому будьте пильні!

Схожі новини