Передплатити Підтримати

Не більше 30 км на годину

Саме такою, вважає Європарламент, має бути максимальна швидкість автівок у населених пунктах

Фото "Німецька хвиля".

У резолюції, ухваленій цього тижня (615 депутатів були за, 24 проти, 48 утрималися), Європейський парламент нагадав: унаслідок ДТП на дорогах Європейського Союзу щороку гинуть близько 23 тисяч осіб, а близько 120 тисяч зазнають поважних травм. У 2010−2020 роках, відзначив Європарламент, ЄС не зміг зменшити смертність на автошляхах удвічі, як планував (кількість загиблих на автошляхах зменшилася за цей період на 36%).

Найбезпечніші автомобільні дороги у Європейському Союзі — у Швеції (18 смертей на мільйон жителів), а найвищу смертність у ДТП минулого року в Євросоюзі зафіксували у сусідній Румунії (85). Середній же показник у ЄС — 42 смерті на мільйон жителів. Як відзначили у резолюції депутати Європарламенту, перевищення швидкості спричиняє близько 30% ДТП зі смертельними наслідками. А відтак ЄП рекомендував Європейській комісії обмежити максимальну швидкість транспортних засобів у населених пунктах — до 30 кілометрів на годину.

Депутати Європарламенту також закликали Єврокомісію повністю заборонити керувати транспортними засобами після вживання алкоголю (у деяких країнах-членах ЄС нині можна сідати за кермо, випивши трохи алкоголю, наприклад, келих сухого вина чи мале пиво). Європарламент нагадав: їзда «під мухою» є причиною близько 25% дорожньо-транспортних пригод зі смертельними наслідками.

Євродепутати також рекомендували Єврокомісії запровадити у смартфонах та інших електронних гаджетах «режим безпечного водіння» (щось на кшталт режиму «в літаку») — аби водії, перебуваючи за кермом, не відволікалися на дзвінки й повідомлення. На думку євродепутатів, необхідно також запровадити податкові пільги й вигідні пропозиції страхування, — аби спонукати людей купувати автівки з найвищими стандартами безпеки.

Читайте також: Чим подібні Львів і Брюссель?