Передплатити Підтримати

Компаніям Google і Facebook закидають змову

Видавці 125 американських газет подали на них до суду

Фото SOPA

Власникам медіа не до вподоби домінування Google і Facebook на ринку інтернет-реклами й безкоштовне використання ними контенту, який створюють засоби масової інформації.

Обурені видавці закидають концер­нам Google і Facebook монополіза­цію ринку інтернет-реклами. Мовляв, може йтися про змову цих двох ком­паній, яка має на меті знищення конку­ренції. За даними видавців, які подали до суду на Google і Facebook, дохо­ди американських видань від рекла­ми впали із 49 мільярдів доларів 2006 року до 16,5 мільярда 2017-го. Це при­звело, стверджують видавці, до за­криття у США 20% газет і втрати 30 ти­сяч робочих місць.

А в Австралії нещодавно дійшло до конфлікту між Facebook і урядом, який звинуватив компанію у незаконному використанні матеріалів ЗМІ на її пор­талі й наказав Facebook платити за ви­користаний контент. Як наслідок, в Австралії Facebook заблокував можли­вість розміщення матеріалів, створе­них медіа (і, відповідно, перегляд та­кого контенту користувачами), а потім розпочав переговори з цього питання з австралійським урядом і тамтешні­ми ЗМІ.