Передплатити Підтримати

Місто комфортних вулиць

Як у Львові змінюють звичні уявлення про ремонт доріг

Хуторівка після ремонту. Фото Романа Балука

Велодоріжки та урбанпростори, LED-освітлення та смуги для громадського транспорту, сучасні зупинки для пасажирів та багато доглянутої зелені. Ці речі не є традиційними елементами ремонту вулиць у більшості міст України. Але для львів’ян вони вже цілком рутинні. І якщо деінде скажуть «ремонт дороги», то у Львові це — «реконструкція вулиці», адже здебільшого йдеться не просто про заміну покриття, а про глибинне перетворення простору.

«Високий Замок» розповідає про ТОП вулиць міста, де тривають активні ремонтні роботи у Львові.

Вулиця для всіх: Бандери

Ескізний проєкт «Вулиці для всіх», розроблений Інститутом просторового розвитку разом із німецькими колегами для вул. Бандери, очікував свого часу ще з кінця 2018-го. Тоді ж, після за­твердження мерією, стартував тривалий період досліджень та обговорень із мешканцями, аби конструктивні пропозиції й зау­важення всіх користувачів магі­стралі були враховані. Як підсу­мок, у 2020-му з’явився новий проєкт, місто провело тендер на виконавця, і роботи стартували.

Загалом тут замінять всі ін­женерні мережі, прокладуть но­вий колектор і трамвайну колію, влаштують велодоріжки, парко­місця і смуги для громадського транспорту, а також — забезпе­чать комфорт для маломобіль­них мешканців. Покриття буде комбінованим: асфальт — у міс­цях, де рухаються громадський транспорт та велосипедисти, і бруківка — між коліями. Тоб­то містяни отримають начебто нову вулицю, однак — в її істо­ричних межах. Завершити ро­боти планують до кінця 2021-го.

Без заторів: Хуторівка

Розпочаті у січні роботи з ре­конструкції Хуторівки — на за­вершальній стадії. Після заміни мереж, влаштування велосму­ги та освітлення і 3-х шарів ас­фальту тут залишилось встано­вити павільйони для очікування на транспорт, висадити зелень та до кінця жовтня запустити тролейбус на просп. Червоної Калини. Однак уже зараз вули­ця є зразковою з точки зору тех­нології та зручності, що близько місяця активно тестують львів­ські водії. Є оновлена Хуторів­ка комфортною й для громад­ського транспорту: замість 2-х смуг, які існували тут раніше, з’явились 3, одна з яких — саме для нього. Також передбаче­ні додаткові з’їзди, роз’їзди та розвороти.

Хуторівка після ремонту. Фото Романа Балука

Швидше до лікарні: Пилипа Орлика

Розширення проїжджої час­тини та нове покриття, влашту­вання велоінфраструктури та паркомісць, якісна зупинка гро­мадського транспорту та до­ступність для маломобільних львів’ян — це все про ремонт вул. Орлика, що веде одразу до двох міських лікарень. Окрім того, тут облаштують сучасне енергоефективне освітлення та пішохідну зону. Ремонт на пер­шому відтинку — від вул. Мико­лайчука до вул. Віри, Надії та Любові — вже завершено. Зага­лом же роботи з реконструкції усієї вулиці триватимуть, най­вірогідніше, й наступного року. Якщо погода дозволятиме, то продовжуватимуть їх навіть узимку.

Зручна усім: Пекарська

Восени стартували роботи й на вул. Пекарській. І тут проєк­танти заклали вже відому кон­цепцію «вулиці для всіх», за якої почуватись комфортно мають як пішоходи та водії, так і велоси­педисти та батьки з візочками. На вулиці планують капремонт проїжджої частини, нові міс­ця для паркування, велодоріж­ку та освітлення, а ще — повну заміну наявних мереж. Враху­вали й те, що Пекарська тради­ційно є студентською вулицею, оскільки поряд розташовані од­разу два львівські виші, а та­кож туристичною, адже непода­лік — Личаківський цвинтар. Як стверджують проєктанти, вули­ця після реконструкції повинна стати ідеальною за всіма світо­вими стандартами урбаністики.

Так виглядатиме Пекарська після ремонту. Фото Романа Балука