Передплатити Підтримати

Автоматичне призначення пенсій: нова сервісна послуга від ПФУ

Автоматичне призначення пенсії може зробити кожен через особистий електронний кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України

Про це повідомляє «Щоденний Львів» із посиланням на пояснення Наталії Гайдар, начальниці відділу з питань призначення пенсій Управління застосування пенсійного законодавства Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області, та Орисі Бесаги, начальниці відділу обслуговування громадян у м. Львові (сервісний центр), Управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області.

Згідно з Указом Президента України № 837/2019 від 8 листопада 2019 року Пенсійний фонд України запровадив нову сервісну послугу — автоматичне призначення пенсії. Такий сервіс доступний на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України. Тим особам, які скористаються цим сервісом, пенсія буде призначена автоматично після досягнення ними пенсійного віку. З урахуванням усіх наявних у Пенсійному фонді даних без необхідності додаткових звернень та особистого відвідування сервісного центру Пенсійного фонду.

Сервіс автоматичного призначення пенсії надає можливість подати усю необхідну для призначення пенсії інформацію заздалегідь — без будь-яких часових обмежень. Подана інформація буде завчасно опрацьована і в разі необхідності буде проведено перевірку поданих документів.

Підставою для автоматичного призначення пенсії є подання особою через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України анкети-заяви та згоди на застосування такого механізму, засвідченого персональним кваліфікованим електронним підписом (далі — КЕП).

Користувачу, який не є одержувачем пенсійних виплат та який авторизувався на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України за допомогою КЕП, надається можливість сформувати і подати анкету-заяву на автоматичне призначення пенсії, а саме:

1) заповнити атрибути анкети (загальні дані; дані документу, що засвідчує особу; адреси проживання та реєстрації; дані щодо виплати пенсії та отримання пенсійного посвідчення);
2) додати скан-копії документів, які є обов’язковими для подання анкети-заяви та які користувач вважає необхідним падати до Пенсійного фонду для підтвердження його права на автоматичне призначення пенсії, та для визначення в автоматизованому режимі найбільш вигідного варіанту для призначення пенсії;
3) підписати анкету-заяву КЕП та надіслати її до органу Пенсійного фонду.

За наслідками опрацювання анкети-заяви в Пенсійному фонді України користувач на вебпорталі електронних послуг отримає інформацію щодо стану її опрацювання та буде поінформований про набуття права на призначення пенсії, включаючи дату такого призначення і її величину.

Читайте також: Українцям збираються виплачувати дві пенсії: хто може отримати

Обов’язковою умовою автоматичного призначення пенсії є наявність на дату набуття відповідного права електронних відомостей про трудову діяльність у реєстрі застрахованих осіб. Механізм організації відповідного обліку визначений Порядком обліку трудової діяльності працівника, фізичної особи-підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 листопада 2019 року № 1084 (далі — Постанова 1084).

Відповідно до п. 6 Постанови 1084 відомості про трудову діяльність працівника подаються Пенсійному фонду України через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України страхувальником або особисто працівником у вигляді копій, передбачених законодавством документів, виготовлених шляхом сканування з обов’язковим накладенням страхувальником або працівником КЕП.

Інформацію про те, як одержати персональний кваліфікований електронний підпис, дізнайтеся тут.