Передплатити Підтримати

«Під час карантину ми просто спалювали електроенергію...»

Громадський транспорт Львова у суттєвих мінусах і може зупинитися

Якщо перевізникам не компенсують збитки, які вони накопичили під час карантину через відсутність нормального пасажиропотоку, громадський транспорт Львова може зупинитися… Такі невтішні прогнози оприлюднив директор комунального перевізника — АТП № 1 — Орест Хамула.

«Автотранспортне підприємство за­знає значних збитків, бо зменшилась кіль­кість випуску машин на маршрути і через зменшення пасажиропотоку, — каже пан Орест. — Згідно з постановою Кабміну, пе­ревозимо малу кількість людей — спочатку 10 пасажирів, а тепер лише сидячі місця. Тому виручка впала в рази, і це впливає на наш фінансовий стан. А випускати ма­шини ми повинні! Технічні служби повинні працювати, заробітну плату необхідно ви­плачувати, оренду платити, платити по­датки… Коштів, на жаль, на це не виста­чає. Тому, якщо не буде дофінансування з бюджету, ресурс закінчиться, і ми може­мо зупинитися».

Заступниця міського голови Льво­ва з питань житлово-комунально­го господарства Ірина Маруняк до­дала: через коронавірусні карантинні збитки комунальному автотранспортно­му підприємству бракує коштів на випла­ту лізингових платежів (за придбані нові автобуси). Каже, у разі припинення лі­зингових виплат банк забере автобуси.

Цифри збитків доволі сумні. На випла­ту зарплати водіям комунальних марш­руток бракує 42 мільйони гривень. Мі­сячний платіж за лізинг — 15 мільйонів гривень (гроші на це є лише до липня). Загалом до кінця року АТП № 1 потрібно 117 мільйонів гривень.

У кризі також ЛКП «Львівелектро­транс». Під час карантину за кожен кі­лометр їзди трамвая та тролейбуса з бюджету міста доплачують по 20−25 гри­вень. За три місяці карантину «Львівелектротранс» накопичив аж 47 мільйо­нів гривень мінусів.

«З фінансового звіту „Львівелектро­трансу“ побачили, що зарплату за тра­вень вони ще змогли виплатити, а вже за червень коштів на виплату заробіт­ної плати немає, — відзначила Ірина Ма­руняк. — Необхідно, щоб підприємства отримали кошти і для заробітної плати, і для виплати лізингу. Для цього депута­ти повинні проголосувати за ухвалу, і ми отримали від Європейського банку ре­конструкції та розвитку (ЄБРР) 20 міль­йонів євро кредиту».

Водій трамвая Наталія Калітовська розповіла «ВЗ» про емоційно складні будні під час коронавірусного каранти­ну: «Було важко працювати. Насамперед важко емоційно… Ніхто з водіїв не знав, як це вплине на здоров’я. Працівники просилися у відпустки, а також проси­ли, щоб закрити підприємство на час ка­рантину… Та склалося так, що нашому підприємству випала місія забезпечити життєдіяльність міста і перевозити лю­дей у час карантину. За останні три міся­ці ми зазнали величезних збитків. Немає пасажиропотоку — немає дохідної части­ни. В час карантину ми просто спалюва­ли електроенергію, курсуючи майже по­рожнім вагоном. Але ми це робили для тих людей, які все ж їздили на роботу».

Директор ЛКП «Львівелектро­транс» Андрій Свіщо каже, через коро­навірусну кризу на підприємстві заморо­зили проєкт щодо модернізації трамваїв для маломобільних груп населення. «Ці трамваї будуть зі системами кондиціону­вання, з новими фасадами, новою систе­мою керування та німецькими двигуна­ми, — підкреслив пан Андрій. — Якщо цей проєкт запустити, то в найближчі три-чотири роки ми зможемо модернізува­ти весь руховий склад. І такий варіант у чотири рази дешевший, ніж закуповува­ти нові трамваї. Це вкрай важливо в умо­вах кризи».

У депутатів Львівської міської ради своя думка на цю тему. Мовляв, у Рату­ші не вміють оптимізовувати видатки і про зарплати водіїв маршруток та трам­ваїв думають в останню чергу. «На се­сії просували питання гарно розпіарено­го душу для чиновників-велосипедистів за понад 700 тисяч гривень (через спро­тив громадськості від цієї ідеї довелося відмовитися. — Авт.), — дивується депу­тат міської ради Ігор Зінкевич. — Що пріоритет — «золотий» душ чи зарплата працівників комунальних підприємств? Пріоритетом мають бути люди! Нам про­понували голосувати за консалтинго­ві опитування, і на це просили 150 тисяч гривень… При тому чиновники мерії го­ворять, що немає за що платити зарпла­ту водіям. Невже нетермінові проєкти не можна перенести на кращі часи?