Передплатити Підтримати

На Львівщині запроваджують режим надзвичайної ситуації. Що це означає?

Режим НС в області почне діяти з опівночі 24 березня

З 24 березня у Львові та всій Львівській області вводять режим надзвичайної ситуації. Таке рішення прийняла обласна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, повідомив голова Львівської ОДА Максим Козицький.

«За підсумками засідання ухвалили рішення про визначення ситуації, що склалася на території області у зв’язку з поширенням ГРВІ, спричиненої коронавірусом, як надзвичайної ситуації медико-біологічного характеру регіонального рівня», — зазначив Максим Козицький.

Усі органи переведено у режим роботи у в умовах надзвичайної ситуації. Комісія сформує перелік підприємств, що забезпечуватимуть життєдіяльність області.

Керівником робіт із ліквідації наслідків епідемії визначили профільного заступника голови ОДА Іван Собка. Він має визначити склад та структуру штабу, що напрацює план заходів із ліквідації наслідків.

Нагадаємо, через поширення коронавірусу надзвичайну ситуацію оголосили у Києві, а також Київській, Чернівецькій, Дніпропетровській, Харківській та Івано-Франківській областях, а 23 березня — у Донецькій, Тернопільській та Черкаській областях.

Чи відрізняється режим надзвичайної ситуації від режиму надзвичайного стану?

Головна відмінність режиму надзвичайного стану від режиму надзвичайної ситуації полягає в тому, що після запровадження режиму надзвичайного стану функції управління всіма державними органами, всіма підприємствами, установами та організаціями переходять до уповноважених на виконання цієї функції окремо визначених органів.

Відповідно до законодавства України режим надзвичайного стану визначається як: особливий правовий режим, який може тимчасово вводитися в Україні чи в окремих її місцевостях при виникненні надзвичайних ситуацій техногенного або природного характеру не нижче загальнодержавного рівня, що призвели чи можуть призвести до людських і матеріальних втрат, створюють загрозу життю і здоров’ю громадян, або при спробі захоплення державної влади чи зміни конституційного ладу України шляхом насильства і передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню та органам місцевого самоврядування відповідно до цього Закону повноважень, необхідних для відвернення загрози та забезпечення безпеки і здоров’я громадян, нормального функціонування національної економіки, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, захисту конституційного ладу, а також допускає тимчасове, обумовлене загрозою, обмеження у здійсненні конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Також, при введенні режиму надзвичайного стану є обмеження прав людини.

При режимі надзвичайної ситуації таких обмежень не запроваджується.