“Навколо “пана піджака” “танцює” мінімум чотири-п'ять людей”

Як викладач англійської мови створив власну імперію чоловічого одягу

10 років тому Роман збирався придбати шлюбний костюм, а разом з ним знайшов своє покликання. «Перед одруженням я поїхав на шопінг у Мілан — європейську столицю моди, аби купити собі шлюбний костюм.

Гуляючи вуличками Мілана, натрапив на ательє чоловічих костюмів. З цікавості зайшов. Коли побачив, які розкішні речі там шиють, які там фантастично якісні тканини, вирішив, що без костюма звідти не піду. За десять днів, які був у Мілані, мені пошили шлюбний костюм моєї мрії. Коштував він дорого, але був вартий того. Та найбільше мене вразив підхід до клієнта: під час примірок я ніби потрапляв під гіпноз майстрів. Мені докладно розповідали, показували, пояснювали, що і як вони роблять…

Це було не просто пошиття костюма, а справжнє мистецтво. Я був вражений і захоплений цим процесом. І раптом у мене виникло внутрішнє переконання, що я зможу так саме. Тим паче, на той час у Львові таких ательє не було, а попит на індивідуальне пошиття був чималий.

Ніщо так не прирашає чоловіка, як вишуканий піджак

Деякі зі статусних чоловіків мають, скажемо так, нестандартну фігуру, відтак купити готовий костюм чи піджак їм складно. Зрештою, є чимало чоловіків, які просто люблять вишукано вдягатися, мають тонкий смак", — розповідає історію народження своєї імперії чоловічого одягу Rose львів'янин Роман Данилів.

Роман за фахом викладач англійської мови, мав (і досі має) свою мовну школу «Лідер». До історії зі шлюбним костюмом жодного стосунку до пошиття одягу не мав. А тепер живе, а точніше, «горить» цим мистецтвом, яке стало справою його життя.

П'ємо каву у його шоурумі в оточенні розкішних чоловічих костюмів і піджаків. Роман захоплено розповідає мені про тканини, показує каталоги всесвітньо відомих виробників. Більшість матеріалів він замовляє у Мілані. Щороку там відбувається грандіозна міжнародна виставка Milano Unica, де можна ознайомитися з новими трендами та замовити тканини «до кольору до вибору». Показує мені один з каталогів. «Це тканини преміум-класу, — пояснює. — Наприклад, ця маринарка (показує на манекен) пошита з тканини, яка складається на 80 відсотків з вовни і 20 — з шовку.

Демонструє каталог тканин англійської фірми «Нolland and Sherry». «Цей виробник є одним з лідерів на світовому ринку. Його продукція використовується для створення одягу королівської родини. Саме Англія вважається столицею світу з виготовлення тканин. Італія — на другій сходинці у цієї галузі, але перша у моді».

«Помацайте цей клаптик, — Роман відкриває каталог і демонструє тканини у клітинку. — Відчуваєте, як ви вже опинились у Лондоні? Неперевершена англійська якість! Ця тканина складається на 50 відсотків з вовни, 30 — альпака, 20 — шовк. А оця — на сто відсотків з вовни. На вигляд чи на око ці тканини не відрізнити, але на дотик, звісно, все відчувається. Є 3D тканини: коли змінюється кут світла, з'являється клітинка чи смужка. Це надзвичайні тканини! Але дуже вибагливі і прикрі у роботі».

Виявляється, головний критерій якості тканини — коефіцієнт кручення нитки, тобто скільки її виходить з одного кілограма вовни. На паспорті кожної брендової тканини має бути обов'язково зафіксована ця цифра.

Успішні чоловіки, каже Роман, втомились від офіційного стилю одягу. Мода на класичний темно-синій чи будь-який однотонний костюм, який є у гардеробі кожного ділового чоловіка, відходить у минуле. Зараз популярний так званий смарт кежуал стиль (повсякденний стиль з елементами нарядності). Чоловік в елегантному піджаку з тканини модних кольорів, до якого відповідно підбираються штани, взуття, ремінь, одразу вирізняється. Останні п'ять років стабільно тримається мода на клітинку.

Під час примірки

Звертаю увагу, що деякі піджаки, виставлені на манекенах, не мають традиційної підкладки. «Це сучасна тенденція — піджаки шиють без підкладки, без масивних плечиків, такий собі полегшений варіант».

— Чи може клієнт прийти у вашу майстерню одягу і пошити річ з тканини, яку сам принесе?

— В жодному разі! Це все одно, що прийти в хорошу кав'ярню зі свою кавою і попросити бармена її заварити… Ми відповідаємо за якість тканини, від неї залежить весь процес пошиття і кінцевий результат. У швейному світі дуже важко пошити ідеальний чоловічий піджак. Якщо кравець вміє це зробити, значить, він Майстер з великої літери. Хоча навколо «пана піджака» «танцює» мінімум чотири-п'ять людей. У нас буде багато ручної роботи.

— Хто переважно ваші клієнти і як їх знаходите?

— Моя реклама — це мої роботи. Хтось побачив свого колегу чи знайомого у нашому піджаку, йому сподобалось — і собі такий захотів. Шили одному панові костюм на 55 років, то після ювілею до нас ледь не всі його гості-чоловіки звернулися. До речі, наша родзинка — на внутрішній частині піджака вишиваємо ім'я клієнта.

— А у вас особисто великий гардероб?

— Маю десь з 40 піджаків, створених у власній майстерні. Були клієнти, які вагались і казали: «Поший собі, я подивлюсь, як він на тобі виглядає». На собі експериментував і був ходячою рекламою своїх витворів. А ось щойно пошив собі фрак та смокінг. Цієї зими планую поїхати на знаменитий Віденський бал. Там обов'язковий дрес-код для чоловіків — White tie. Це фрак, який вважається найвищим пілотажем у пошитті одягу. А у смокінгу був на імпрезі «Люди Львова», куди мене запросили. Треба привчати поважну львівську публіку до стилю Blaсk tie.