Замість євроблях – автобрухт зі Штатів

Як придбати дешеве авто зі США і не потрапити до рук аферистів

Українці знайшли заміну дешевим автомобілям на єврономерах. Тепер стрімкими темпами зростає імпорт вживаних автомобілів зі США. Лише за перше півріччя цього року в Україну ввезли 24 тисячі авто. Тобто кожне десяте вживане авто, яке потрапило за цей час в Україну, припливло з-за океану. Здавалося б, доставка автосеконду зі США не може бути вигідною, та, виявляється, якщо полювати на авто на американських аукціонах, то можна знайти собі транспорт за смішні гроші. А можна замість авто придбати купу металобрухту, на якому вже не можна їздити.

«Український автори­нок — це близько одні­єї десятої відсотка від світового. Тому автовиробни­кам він нецікавий. Натомість ав­торинок США — величезний, ви­робники і дилери конкурують між собою і демпінгують, тому ціни на нові авто у США значно нижчі, ніж в Україні, — каже го­лова Всеукраїнської асоціа­ції автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко. — В Украї­ну везуть не нові, а вживані ав­томобілі. І тут є два нюанси. У нас можна знайти дядю Васю, який може полагодити маши­ну в гаражі за 150−200 доларів, бо не платить податків. У США ремонт дорогий. Відповідно, якщо авто починає ламатись і стає дорогим в обслуговуван­ні, американці його замінюють на нове. Другий момент — стра­ховка. У нас всі водії мають ав­тоцивілку, бо вона обов’язкова. Але від пошкоджень авто пере­важно не страхують, бо це до­бровільна (КАСКО є умовою лише придбання авто в кре­дит). У США авто застраховані, і якщо з ним щось стається, ви­трати компенсує страхова ком­панія. І тут виникає таке понят­тя, як „тотал“. Тобто страховик продає авто на аукціоні як комп­лект запчастин. І тут уже річ не лише у вартості ремонту. Є пев­ні пошкодження, після яких за американськими нормами авто уже не можна експлуатувати. Наприклад, якщо внаслідок ДТП була порушена геометрія кузо­ва. Звичайно, в Україні ремон­тують все. Але якщо таке авто потрапить у ДТП вдруге, то є ри­зик, що воно не витримає уда­ру, а складеться як пружина. На аукціони часто потрапляють ма­шини, які постраждали внаслі­док стихійних лих. Авто, які були підтоплені, у США також не мож­на продавати. А до нас везуть тих потопельників. Тому, як на мене, купувати авто зі США ви­гідно, якщо це авто продає аме­риканський власник або воно було конфісковане за несплату кредиту. Але продаж автомобілів після „тоталу“ — це вже не бізнес, а аферизм. Тому якщо ви виріши­ли придбати авто з-за океану, не полінуйтесь самостійно переві­рити його в базі Carfax. Для цього достатньо знати англійську».

Менеджер компанії Starcars, яка спеціалізується на достав­ці автомобілів зі США, також ра­дить перевіряти авто, яке хоче­те купити, на Carfax. Для цього треба знати VIN-код вибраного авто. «У США авто обслуговують в офіційних дилерів. Тому через цю базу можна бачити і реаль­ний пробіг, і коли та з яких причин авто було в сервісі, — каже Воло­димир. — У США вартість ремон­ту рахують погодинно — від 150 доларів за годину і вище. Якщо це авто після ДТП і на його ре­монт піде тиждень, то вигідніше його продати з аукціону і купити нове. На аукціони часто потра­пляють авто і з незначними по­шкодженнями. Зважаючи на те, що ціни на аукціонах невисокі, вартість розмитнення виходить дешевшою. Наприклад, нещо­давно ми придбали Volkswagen passat 2014 року з пробігом 60 тисяч км за 1400 доларів. З до­ставкою і розмитненням в Украї­ні він коштуватиме сім тисяч. Ще дві тисячі власник вкладе у ре­монт. За 9000 доларів у нас при­дбати таке авто нереально».

За словами Володимира, у США також далеко не усі про­давці чесні. Є так звані Мікімау­си, які купують авто у поганому стані, трохи ремонтують і пере­продують дорожче. Тому краще купувати безпосередньо у стра­хових компаній (тоді ти розумі­єш його реальний стан), а ре­монтувати уже в Україні.

До речі, саме автомобілі ні­мецької марки Volkswagen най­частіше купують українці у США (3354 за пів року). При цьому значна частина вироблена не у Німеччині, а в Мексиці. На дру­гому місці за популярністю аме­риканський Ford (2793 штуки) та японський Nissan (2093).

А тим часом…

В Україні зросли продажі но­вих автомобілів. За даними асо­ціації «Укравтопорм», у серп­ні в Україні було зареєстровано 8,3 тисячі нових авто. Це най­більший показник за останні пів­тора року. Лідером ринку нових авто у серпні став Renault — 1,4 тисячі проданих авто. Далі йдуть азіати: Toyota (1,2 тисячі штук) та Kia (понад 800).