«Жінка повинна мати щонайменше п’ять різних парфумів»

Консультант-продавець Орися Сікора знає «назубок» усі нотки та особливості понад тисячі ароматів!

Орися Сікора демонструє парфуми з нішевої колекції. Фото авторки

Із консультантом-парфумером Орисею Сікорою я познайомилася в одному з магазинів у центрі Львова, коли купувала собі парфуми. Вразив її професійний підхід. Якщо клієнт вагається, який аромат підібрати, аби пасував стилю і підкреслював індивідуальність, жінка запитує про вік, уподобання, стиль життя. Мій смак пані Орися вгадала з першого разу. Сказала їй, що мені подобаються парфуми Gucci Intense, але хочу щось з пряними нотками Сходу…

Пані Орися працює у пар­фумерному магазині по­над 14 років. За освітою економіст, спеціальність «Фі­нанси та кредит». Свого часу працювала у салоні весільного одягу, де, зокрема, продавала свої авторські віночки для наре­чених. «У парфумерний мага­зин потрапила не випадково, — розповідає Орися Сікора. — Про відкриття повідомила подруга. Прийшла на співбесіду, потім тривало навчання, вивчала пар­фумерні бренди. З нами на тре­нінгах працювали різні фахівці, зокрема психологи. Потрібно вміти спілкуватися з людьми. Працюємо з різними клієнтами. Деякі добре знаються на вишу­каних парфумах».

Консультант хвалиться, що знає «назубок» усі нотки та осо­бливості понад тисячі видів пар­фумів! Найбільше пані Орисі подобається працювати з ніше­вою парфумерією (це парфу­ми люкс-класу, які презентують лише постійним клієнтам). Кон­сультант проводить мене у спе­ціальний зал для парфумерних гурманів. Тут кількасот різних парфумів вищого класу, які ко­штують від двох до двадцяти ти­сяч гривень. «Це обрані, ексклю­зивні аромати, розраховані на індивідуальність, — пояснює пані Орися. — Нішева парфумерія — те саме, що й майстер-ювелір, який виготовляє виріб на ваше замовлення, під ваш смак і по­треби. Інгредієнти цих парфу­мів дорожчі. У нішевому відді­лі маємо змогу зустрічатися із власниками бренду. Наприклад, приїжджала італійка Тіціана Те­ренці, власниця сімейного пар­фумерного бізнесу».

Запитую про незвичні випад­ки під час роботи. «Кілька років тому молода панянка прийшла до нас придбати декоративну косметику, я пішла її консульту­вати, — пригадує Орися Сікора. — Через п’ять хвилин до нас під­біг молодий чоловік (згодом ви­явилося, що це хлопець клієнт­ки), став на коліна і освідчився дівчині у коханні. Хлопець по­дарував їй вишуканий золотий перстень. Я аж розгубилася. Це було так зворушливо!».

Іноді приходять вдячні жін­ки, каже Орися Сікора, які отримали від коханих парфу­ми, що їх підібрала та чи інша консультантка. Приходять та­кож клієнти, які самі не знають, що їм потрібно. Деякі просто хочуть побути наодинці, само­стійно продегустувати арома­ти без допомоги і порад кон­сультанта… Не бракує і таких клієнтів, які приходять… під­няти собі настрій. Мовляв, «у мене такий паршивий настрій, така важка смуга в житті, що хочу просто тут походити по магазину, продегустувати кра­сиві парфуми»…

— Із ким важче працювати — з чоловіками чи жінками?

— Чоловіки завжди знають, чого хочуть. Більшість чолові­ків не довго обирають парфу­ми, вони практичні. В них інше бачення значення парфуму: як вони його почули під час де­густації, так цілий день аро­мат і має розкриватися… Се­ред великих парфумерів — 70% чоловіки.

— Як працюється з інозем­ними клієнтами?

— Оскільки Львів — турис­тичне місто, то в парфумерний магазин навідуються інозем­ці. Багато турків, які купують парфуми для себе особисто і своїх коханих. Надають пере­вагу східним ноткам. Але тур­ки дуже люблять торгуватися. У Туреччині прийнято купува­ти все по знижках… Найбіль­ше іноземних покупців має­мо у червні, під час фестивалю Leopolis Jazz Fest. Серед на­ших постійних клієнтів є й ки­яни.

— Не уявляєте свого жит­тя без вишуканих ароматів?

— Звичайно, ні. Великі пар­фумери кажуть так: «У жінки має бути щонайменше п’ять різних парфумів, а краще — значно більше». Парфуми — це емоція, характер жінки. Деякі панянки некомфортно без них почуваються. Вийти на вулицю не напарфумившись — це як іти на роботу без мобільного те­лефону чи сумочки… Приєм­но, що є вдячні клієнти, які ві­таються на вулиці, впізнають, дякують. У 36 років я полюбила аромат від Nina Ricci, який має вишукані нотки гвоздики. Коли наношу цей аромат, отримую від друзів компліменти.