У Катару відберуть Мундіаль?

Матеріали, які здобули британські журналісти, доводять: катарці організували незаконну піар-кампанію проти заявок США й Австралії

Рішення ФІФА (Міжнародної федерації футбольних асоціацій) про проведення футбольного Мундіалю 2022 року в спекотному Катарі було, м'яко кажучи, неоднозначним. Ба більше — скандальним! І не лише через те, що одну з найбільших спортивних подій планети заплановано провести не влітку, як зазвичай, а у листопаді та грудні. Від самого початку багато хто підозрював, що рішення про проведення Мундіалю в Катарі було абсолютно корупційним… Матеріали, які оприлюднила британська газета The Sunday Times, підтверджують: такі підозри були небезпідставними.

Джерело газети The Sunday Times розповіло про те, як саме Катар, багата нафтою і газом маленька держава на березі Перської затоки, виборов право організувати 2022 року футбольний Мундіаль. Британські журналісти, пише польське видання wprost. pl, добралися до е-мейлів, які переконливо доводять: компанії, які займаються public relations (формуванням громадської думки), а також колишні агенти американського ЦРУ, отримували від катарців гроші за виготовлення й поширення пропагандистських матеріалів. Їх метою було виставити у вкрай не вигідному світлі США й Австралію, конкурентів Катару в боротьбі за Мундіаль.

Піар-кампанії, які щедро оплачував Катар, мали створити у керівників ФІФА враження, що населення США й Австралії зовсім не хоче, аби в цих країнах відбулося велике футбольне свято. ФІФА, коли вирішує, де саме пройде черговий Мундіаль, звертає особливу увагу на те, наскільки населення тієї чи іншої країни підтримує організацію чемпіонату світу.

Як виглядав улаштований катарцями саботаж на практиці? Колишні агенти ЦРУ зізналися, що отримували гроші за «наймання» журналістів, блогерів та інших осіб, які можуть формувати громадську думку. Ці журналісти й блогери мали створювати й поширювати у ЗМІ матеріали про те, що американці й австралійці зовсім не хочуть бачити у себе вдома футбольний Мундіаль. У США такою діяльністю займалася також фірма Brown Lloyd Jones (BLJ).

Журналісти The Sunday Times дісталися, зокрема, до електронного листа, датованого травнем 2010 року. У цьому листі Майкл Гольцман, тодішній глава BLJ, доповідає про хід саботажної операції Ахмаду Німеху, який тоді працював на оргкомітет Мундіалю у Катарі. Доповідь під назвою «Стратегія» містить кілька розділів, у яких описано діяльність у Австралії і США. Перелічено, зокрема, десятки статей у ЗМІ, які створюють враження, що населення цих країн не хоче, аби там проводили Мундіаль. У доповіді йдеться також про аналітику, яка ставить під сумнів заявки конкурентів, а також про організацію публічних протестів проти Мундіалю в Австралії та США.

Роздобуті журналістами The Sunday Times докази незаконної «роботи» Катару передано Даміану Коллінзу, члену комісії з питань культури, медіа і спорту парламенту Великої Британії. Англія спочатку претендувала на проведення Мундіалю-2018, який фактично купила Росія, а потім і на Мунідаль-2022. Щоправда, на відміну від кампанії за право проведення ЧС-2018, у якій заявка Англії була найсильнішою, англійська заявка на Мундіаль-2022 відразу вважалася такою, що програє головним фаворитам, США і Австралії.

Коллінз заявив, він «занепокоєний» новими матеріалами, які роздобули журналісти. І закликав ФІФА до повторного розгляду цієї скандальної справи.

Завершене нещодавно розслідування ФІФА, нагадує The Sunday Times, жодного криміналу в історії з отриманням Катаром Мундіалю не виявило. Утім, вважає британське видання, це сталося лише тому, що слідчі не мали доступу до скандальних матеріалів, «розкопаних» журналістами The Sunday Times.

Без сумніву, англійці зроблять усе можливе, аби змусити діячів ФІФА знову розслідувати цю справу. У Лондоні переконані: якщо причетність катарців до замовного саботажу заявок конкурентів вдасться довести, найбільші шанси провести Мундіаль-2022 матиме саме Англія. Хіба що з Австралією треба буде поборотися, а США як конкурент уже відпали: разом із Канадою і Мексикою Штати прийматимуть Мундіаль 2026 року.