У Львові бізнес зобов’язали надавати послуги українською мовою

Львівська міськрада зобов'язала усіх працівників сфери обслуговування у місті надавати послуги виключно українською мовою, а будь-яку іншу вживати лише після прямої вимоги клієнта.

Фото: starylev.com.ua

Відповідну ухвалу “Про регулювання мови обслуговування громадян у сфері надання послуг, торгівлі та здійснення інформування про товари та послуги у м. Львові”, підтримали сьогодні, 15 лютого на пленарному засіданні сесії Львівської міської ради депутати.

Про це інформує прес-служба Львівської міської ради.

Відповідно до ухвали, цінники, реклама, вивіски, афіші, меню обов'язково мають бути написані державною мовою і, при необхідності, можуть дублюватися також іноземною. Слідкувати за використанням української мови зобов'язали працівників “Муніципальної варти”, які можуть накладати на підприємців штрафи.

“Львів завжди був, є і буде твердинею українських національних цінностей, тому для нас важлива якість сервісу. Паралельно напрацьовувався проект ухвали щодо якості надання послуг, зокрема, і англійською мовою. Ми визначаємо модель щодо дотримання законів України щодо реклами, етикеток тощо. Ми в рекомендаційному стилі даємо поради закладам харчування та обслуговування, щоб у закладах були примірники державною мовою та англійською мовою. Визначено напрямок, як має здійснюватись контроль і стимулювання», - прокоментував Андрій Москаленко, заступник міського голови з питань розвитку.

“Прошу підтримати цю ухвалу, зважаючи на те, що держава ще не прийняла закон про державну мову, тому мусимо на локальному рівні його врегулювати”, - сказав Святослав Літинський, активіст, співдоповідач ухвали.

Згідно з прийнятим документом, на території Львова усі вивіски, плакати, афіші, повідомлення та цінники повинні виконуватись державною мовою. Якщо реклама виконана іноземною мовою, то поруч із її текстом має бути переклад українською, який за розміром та змістом не може бути меншим за оригінал (виняток роблять лише для зареєстрованих логотипів та товарних знаків). Подібні правила стосуються також меню, квитків та чеків.

“У Львові у всіх сферах обслуговування громадян вживається державна мова. Виконавець послуг зобов’язаний звертатися та спілкуватися зі споживачем послуг (клієнтом) державною мовою. Перехід на іноземні мови можливий за бажанням клієнта (споживача) у разі, якщо виконавець послуг ними володіє”, – вказано у тексті ухвали.

За недотримання цих вимог передбачений штраф від 17 до 170 грн (при повторному порушенні максимальна сума штрафу складатиме 459 грн). Слідкувати за дотриманням цих правил зобов'язали працівників “Муніципальної варти”. Окрім них право складати протоколи про адмінпорушення за ст. 155 (порушення правил торгівлі і надання послуг) мають працівники районних адміністрацій та комунального підприємства “Адміністративно-технічне управління”.

Депутати ЛМР також зобов'язали районні адміністрації разом із Нацполіцією, управлінням Держпродспоживчслужби, “Муніципальною вартою та громадськими організаціями утворити робочі групи для контролю за дотриманням цієї ухвали у місті.