Великогабаритні автобуси — лише у снах

За словами заступника мера Львова Сергія Бабака, для переходу на комфортабельні маршрутки Львову потрібні десятки років і мільярди гривень


Ймовірно, через борги перед ЛАЗом та небажання влади виконувати петицію, великогабаритні автобуси зникнуть з вулиць туристичного міста

Щоб у Львові повністю відмовитися від незручних маршруток марки “Еталон” і і перейти на електротранспорт та великі комфортабельні автобуси з низькою підлогою, потрібні десятки років і мільярди гривень. Про це заявив заступник міського голови Львова з питань житлово-комунального господарства Сергій Бабак.

Це реакція заступника мера Львова на зареєстровану е-петицію, яка передбачає відмову від малих автобусів. Автор петиції — львів’янка Анна Меленчук. Жінка вимагає від міської влади розробити за два роки план повної відмови міста від маршруток, які віджили своє. Серед інших  вимог е-документа — чіткий графік руху  великогабаритних автобусів. Також пані Анна просить забезпечити весь громадський транспорт пандусами та спеціально обладнаними місцями для людей з інвалідністю, а ще встановити на зупинках електронні табло з часом прибуття машин.

Петиція щодо маршруток отримала неабияку підтримку жителів Львова. Адже містяни вже втомилися від брудних салонів маршруток, які їздять переповнені і зривають графік. Лише за дев’ять днів петиція набрала понад 600 голосів з  500 необхідних. Це найвищий результат з того часу, коли Львівська міськрада змінила правила збору підписів під петиціями і запровадила обов’язкову ідентифікацію через BankID (після скандалу з накруткою голосів петицій). 

“Петиція щодо відмови від незручних маршруток має право на існування, але потрібно розуміти складний механізм її реалізації, - продовжив розмову Сергій Бабак. - Потрібно побудувати нові трамвайні і тролейбусні лінії. Лише проектні роботи коштуватимуть сотні мільйонів гривень. На жаль, у нас немає багато фахових організацій, які б це спроектували. Також потрібно розуміти, що трамваї і тролейбуси - не тільки вагони, які їздять. Це тягові підстанції, кабельні мережі, колії, контактні мережі... І лише на ці роботи потрібно кілька років. Цього року плануємо придбати 50 вживаних трамваїв, 100 нових великогабаритних автобусів та 40 нових тролейбусів”.

А тим часом...

Цього тижня накладено арешт на ще три великогабаритні автобуси АТП №1, поліція їх вже вилучила з маршрутів. Причина — борги Львівської міської ради за придбані у 2012 році автобуси до Євро-2012. “Арештовані машини передані підприємству (АТП №1)  і перебувають на території парку. Про це складено відповідні акти. Арештований транспорт не має права виїзду. Минулого тижня було затримано автобус «Атаман», - розповів Орест Хамула, директор АТП №1.

А що думає про так званий арешт ЛАЗівських автобусів, які працюють на комунальному підприємстві, начальник Головного територіального управління юстиції у Львівській області Іванна Смачило. На прес-конференції новоспечена чиновниця львівської юстиції не могла однозначно відповісти на це запитання. “Дайте мені ще трохи часу, мені треба вивчити питання щодо арештованих автобусів”, - наголосила Іванна Смачило.

“Нові власники автобусного заводу (російська компанія. - Авт.) звернулися в суд, який ухвалив рішення, що з бюджету Львова мають заплатити 25 млн. грн, які ми винні за автобуси. Є виконавче провадження - накладений арешт на всі автобуси АТП №1. І не тільки ті, які ми купили, а на всі 140 машин... Сім одиниць техніки вже арештовано на штрафмайданчику. На АТП-1 працює 410 людей.  Якщо автобуси арештують, вони можуть залишитись без роботи. До того ж велика частина транспортного сполучення міста буде паралізована», – підсумував міський голова Львова Андрій Садовий.