«Три евакуатори вже поламані, водія четвертого – шукають...»

Перший день дії ухвали про примусову евакуацію автомобілів з вулиць Львова пройшов за принципом «перший млинець – глевкий».


Гучно розрекламована ухвала Львівської міської ради про примусову евакуацію неправильно припаркованих автівок запрацювала, але «з великим скрипом». Нагадаємо, депутати Львівської міської ради прийняли ухвалу, яка визначила перелік ділянок дорожньо-вуличної мережі, де паркування заборонено. Переважна більшість цих місць — у центральній частині Львова, буквально «закоркованій» автівками. На цих вулицях працюватимуть евакуатори, які забиратимуть неправильно припарковані машини. Як усе відбувалося в реаліях, спостерігала журналіст «ВЗ».

Евакуатори мали запрацювати на вулицях міста від середи, 13 грудня. Напередодні у мерії повідомили, що міський голова Андрій Садовий проінспектував роботу та технічний стан чотирьох евакуаторів, які є на балансі ЛКП «Муніципальна варта». Рейди проти порушників мали розпочати о 9-й годині ранку з вулиці Коперника (центр міста). Тож зі самого ранку прямую на Коперника. Бачу тут велику кількість патрульних поліцейських та представників «Муніципальної варти». Усі чогось чекають. Вздовж усієї вулиці — повно машин. Евакуатора — жодного...

Заступник командира 1-ї роти 3-го батальйону Управління патрульної поліції у Львові Ярослав Смілянець розповідає процедуру, за якою має відбуватися евакуація авто. «Львівська міськрада прийняла ухвалу з переліком вулиць, на яких автомобілі, що стоять із порушенням Правил дорожнього руху, вважаються такими, що суттєво перешкоджають і унеможливлюють проїзд, — пояснює Ярослав Смілянець. — Керую­чись Кодексом про адміністративні правопорушення, а також Указом №1395, патрульні будуть здійснювати тимчасове затримання та вилучення транспортних засобів, що стоятимуть на вулицях, вказаних в ухвалі. Ці машини будуть евакуйовані на штрафмайданчик. На водіїв будуть накладатися штрафи. Водій, який залишив машину з порушенням ПДР, а саме — ближче п’яти метрів від перехрестя вулиць або під знаком «Зупинка заборонена», має сплатити штраф — 255 грн. Для водіїв, автомобілі яких будуть суттєво унеможливлювати рух, і це буде підтверджено, штраф — 520 грн. Тому радимо водіям звертати увагу на дорожні знаки. Робота патрульних — скласти акт про порушення ПДР і про вилучення транспортного засобу. Доставку його на штрафмайданчик здійснює підприємство, яке евакуйовує. Аби забрати свою машину, водію треба сплатити штраф і з цією квитанцією піти на штрафмайданчик, де оплатити послуги евакуатора і послуги стоянки. Послуги евакуатора, який забрав машину, — 1700 грн. Вартість перебування на майданчику залежатиме від часу, який машина простояла там».

Ярослав Смілянець повідомив, що об 11.40 з вулиці Коперника ще жоден автомобіль не евакуйовано. При цьому він підтвердив, що всі автомобілі, які тут стоять, припарковані з порушенням. Чому ж немає евакуатора? «Я його викликав, але ще його немає», — пояснив патрульний. Тоді телефоную директору ЛКП «Муніципальна варта» Роману Хом’яку і питаю, де ж ті евакуатори? Він дає телефон чергової частини «Муніципальної варти». Там мене запевнили, що евакуатор... стоїть на вулиці Коперника і чекає, поки його викличуть. При цьому у черговій частині люб’язно попросили мій телефон і пообіцяли інформувати мене про місцезнаходження евакуатора. Не сподіваючись на такий «сервіс», піднімаюся вулицею Коперника в напрямку Головпошти, виглядаючи той евакуатор. Врешті-решт на перетині Словацького і Коперника справді бачу, як по вулиці спускається машина з написом «Евакуатор» із гербом Львова на борту. Але евакуатор «проплив» вулицею Коперника, так і не зупинившись біля жодної машини, і спокійно виїхав на проспект Свободи.

Отакої! «Та поліція просто не хоче викликати евакуатор, оформляти штрафи, акти, — надоумили мене хлопці з «Муніципальної варти», які стояли тут же, на вулиці Коперника, і спостерігали за громадським порядком. — Цей евакуатор тут уже двічі проїхав і нікого не евакуював». То, виходить, ця машина, замість забирати автівки, просто «намотує кола» по центру? Знову повертаюся до керівника патрульних Ярослава Смілянця і «наївно» запитую, чи викликав він евакуатор. Запевняє, що викликав, чекає.

- Але ж ви бачили, що евакуатор тільки що про­їхав по вулиці?

- Можливо, він працює за якимось іншими адресами.

- Але у мерії оголосили, що сьогодні евакуатори працюватимуть на вулиці Коперника. Значить, це ваш евакуатор?

- Тут зі самого ранку мав бути евакуатор. Але його немає. Патрульна поліція є — евакуатора нема. Зараз буду з’ясовувати, чому. Усі машини, що стоять на Коперника, згідно з ухвалою ЛМР мають бути евакуйовані. Але одночасно це зробити неможливо. Евакуатор поки поїде, поки повернеться — це займе багато часу.

При мені пан Ярослав знову викликає евакуатор. І приголомшує мене відповіддю: «Мені відповіли, що три евакуатори вже поламані, а водія четвертого — шукають...».

«Не на диктофон» інші поліцейські пояснили мені, що усі машини, які стояли на Коперника, справді стояли з порушенням, але... вони евакуації не підлягають. Тому що не порушують Правила дорожнього руху. А ухвала ЛМР — це, мовляв, адміністративний документ, він їм «не указ»... Тож наразі відомства, які мають брати участь у процесі «розвантаження» вулиць міста, ніяк не можуть узгодити свої дії. Дається взнаки й те, що на зазначених вулицях ще немає дорожніх знаків, розмітки, обмежувальних стовпців тощо. У мерії обіцяють це зробити «протягом 2018 року».

Фото автора