«Майже сім гривень за маршрутку? Занадто «жирно» як на нульовий сервіс...»

Перевізники вимагають підвищити тариф на три гривні. У мерії хочуть обмежити пільговиків та змусти їх платити половину вартості.

Під шумок подорожчання проїзду в електротранспорті (з двох до трьох гривень за квиток) власники маршруток вирішили теж заявити у Ратуші про плани щодо підняття тарифу. Їхні тарифні «апетити» значно вищі: з чотирьох до майже семи гривень. Кажуть, Львів — єдине місто в Україні, де 55% пасажирів автобусів та маршруток не оплачують за проїзд, бо мають посвідчення...  

«Після підвищення мінімальної заробітної плати до  3 200 (один зі складників тарифу на проїзд)  в усіх обласних центрах з населенням понад 600 тисяч осіб  встановлено тариф на рівні не менш ніж шість гривень, зокрема у Києві, Дніпрі, Одесі, — йдеться у заяві Львівської обласної організації «Всеукраїнська асоціація перевізників». — Лише у місті Лева немає реакції влади на виклики ринку перевезень. Можливий варіант, що проїзд у Львові не подорожчає. Та для цього чиновники Львівської міської ради повинні пролобіювати виплату перевізникам різниці між чинним і економічно обґрунтованим тарифом. На нашу думку,  економічно обґрунтований тариф на проїзд у маршрутці — 6,80 гривні.  Якщо ціну залишити на рівні чотирьох гривень, то мерія повинна компенсувати перевізникам 2,80 грн. за кожного перевезеного пасажира (перевізники не врахували, що квитків у транспорті не видають, тому обліку перевезених пасажирів немає. — Авт.)».

«Сім гривень за маршрутку? Це занадто «жирно» як на нульовий сервіс», — обурюються пасажири Личаківського району Львова, які щодня добираються на роботу у вкрай переповненому транспорті. 40-річна пані Валентина розповіла «ВЗ», що маршрутки №24 та №15, які курсують до Приміського вокзалу, працюють на трійку: забиті, наче банки з оселедцем. Люди їдуть у жахливих умовах. Водії кажуть, машин на маршрутах бракує, бо старий транспорт виходить з ладу, а той, що ремонтують, довго простоює на автобазі через брак коштів та кадрів. Водії та слюсарі масово  виїжджають на заробітки до Європи. За інформацією «ВЗ», лише на АТП-1 (комунальний перевізник) бракує 56 водіїв.  Загалом у Львові бракує майже двісті керманичів маршруток.

Водії маршруток Львова дають невтішні прогнози: взимку, мовляв, ситуація з громадським транспортом буде погіршуватися...  Бо до наявних проблем додадуться ще більші затори на дорогах, а відтак — зрив графіка роботи.  

Асоціація перевізників Львова має проект пропозиції щодо перевезення пільгових пасажирів. Пільговики повинні платити половину вартості квитка, а не їздити «на халяву».

Коментар для «ВЗ»

Сергій БАБАК, заступник міського голови Львова з питань житлово-комунального господарства

Львівська міська рада не планує підвищувати плату за проїзд у маршрутках. Плануємо обмежити кількість пільговиків. Ситуацію з громадським транспортом  потрібно вирішувати комплексно. Містяни мають звикнути до того, що за послуги потрібно платити. Якщо ті, хто  не платить, почнуть оплачувати хоча б половину вартості проїзду,  це дозволить стабілізувати ситуацію у найближчі півроку-рік. За моєю інформацією, як мінімум 30% пасажирів спеціально не оплачують за проїзд. На кожній нараді вимагаю від керівників автотранспортних підприємств збільшити кількість контролерів у маршрутках.  

Розрахунки міських перевізників показують, що вартість проїзду в автобусах має становити від 6,20 — 6,80 грн. Перевіряємо цифри. Звичайно, такої ціни не буде! Інший шлях вирішення проблеми — зменшення пільговиків. Сьогодні кількість пільгових категорій — 50-60%. Це дуже багато. Будь-яке місто України не може витримати такої кількості пільговиків. Держава має відшкодовувати кошти за перевезення пільгових пасажирів. Місто повинне давати лише кошти на оплату проїзду тим пільговим категоріям, які мають заслугу перед містом. У багатьох краї­нах світу в громадському транспорті, по суті, немає пільгового проїзду. Там система така:  держава відшкодовує пасажиру кошти, а той сам вирішує, на що їх витратити: заплатити за проїзд чи купити продукти.

А тим часом...

Сервіс виклику таксі Uber збільшив плату за проїзд у Львові, Києві, Одесі, Запоріжжі. Мінімальна вартість поїздки зросла до 30 гривень (було 20-25 гривень). Подача авто — 16 грн., вартість кілометра — 5 грн.

Фото з архіву «ВЗ»