Чи буде транспортний колапс?

Управління транспорту Львівської міськради розірвало угоди з двома приватними перевізниками.

Львів може опинитися у транспортному колапсі, бо поменшає перевізників, які обслуговують міські маршрути. Управління транспорту Львівської міської ради достроково розірве договори з двома приватними підприємствами - Львівським АТП-14630 та ТзОВ «Міра і К» (угоди на послуги були укладені 25 квітня 2017 року). «Тридцятий автопарк» (так в народі називають АТП-14630) обслуговує 11 маршрутів, а «Міра і К» - 10. Підстава для розірвання угод - на маршрути не виїжджала достатня кількість транспортних засобів. Наприклад, замість анонсованих 7-10 машин працювало удвічі менше.

Згідно з документом управління транспорту, Львівське АТП-14630 та ТзОВ «Міра і К»  припиняють роботу з 5 вересня 2017 року. Мерія має оголосити  ще один конкурс на визначення нових власників цих маршрутів.  

Журналіст «ВЗ» звернулася по коментар до управління транспорту міської ради. У прес-службі Львівської міської ради повідомили, що наразі немає кому коментувати, бо головний транспортник Львова та його заступник одночасно (!) пішли на лікарняний...

Львів’яни скаржаться на поганий сервіс цих перевізників. «Не задоволена роботою маршруту №44, який обслуговує  АТП-14630, - розповіла мешканка вул. Медової Печери пані Мар’яна. - Машини — брудні, з дірявою підлогою, деякі водії хамлять. Інтервал руху 44-го маршруту — 20 хвилин, у вихідні  машину можна чекати навіть годину...».

Директор АТП-14630 Степан Кузбит розповів у коментарі для «ВЗ», що погана робота деяких маршрутів (в тому числі №44) пов’язана з тим, що бракує водіїв. Мовляв, причина — у відпустковому періоді. «З кінця серпня ситуація налагодиться, бо люди повернуться з відпусток та лікарняних, - зазначає пан Степан. - Хто добре працює  і виконує план, заробляє 7-9 тисяч гривень. Хто не виконує плану, отримує на руки на 30% менше. Не вистачає також слюсарів, середня зарплата яких 6-8 тисяч гривень».

Як розповів «ВЗ» керівник ГО «За якісний транспорт» Святослав Товстига,  близько 330 автобусів міста їздять без угод, навіть тимчасових... А це більш ніж половина маршрутів, які працюють у Львові. Органи контролю мали би штрафувати таких перевізників на тисячу гривень. Ситуація на ринку перевезень - невтішна: два перевізники мають укладені з управління транспорту договори, ще два власники маршрутів не мають угод, працюють нелегально.

Як буде розвиватися ситуація із розірванням угод двох перевізників? Пан Святослав обіцяє, що транспортного колапсу не буде, бо АТП-14630 та ТзОВ «Міра і К» подали судовий позов, де оскаржують розірвання угоди в односторонньому порядку. Тож з вересня справи розглядатиме Феміда, і до оголошення вироку автобуси, ймовірно, будуть їздити. Ще один можливий варіант — мерія може укласти з якимось із перевізників Львова тимчасові угоди (на три місяці) на обслуговування маршрутів АТП-14630 та ТзОВ «Міра і К». За цей час управління транспорту зобов’язане оголосити новий конкурс на визначення нових перевізників (на постійній основі).

Фото з архіву «ВЗ»