Мер Львова обіцяє е-квиток на початку 2018 року

Фахівці, які займаються впровадженням новинки, не дають таких втішних прогнозів/


“З початку наступного року ми мали би вже користуватися електронним квитком хоча б у комунальному транспорті, а згодом й у всьому транспорті Львова, - заявив під час  звіту про роботу виконавчих органів Львівської міської ради за 2016 рік міський голова Львова Андрій Садовий. - Для нас у пріоритеті - впровадження електронного квитка”. Про автоматизовану систему оплати за проїзд у місті Лева говорять щонайменше п’ять років. Та справа просувалася   мляво. Лише цього року мерія оголосила конкурс для потенційних фірм, які закуплять обладнання, сервери та валідатори, а також конкурс на назву та кращий дизайн е-квитка.  

За право впровадження у Львові е-квитка змагаються сімнадцять міжнародних компаній. Конкурс фінішує у грудні 2017 року. Начальник відділу автоматизованої системи оплати проїзду ЛКП “Львівавтодор” Сергій Журбенко повідомив, що перегони відбуватимуться у три етапи. Один з них -  технічний, де учасників оцінюватимуть за технічними характеристиками. Наприклад, у Європі є фірми, які готові одночасно запровадити е-квиток на комунальному та приватному транспорті, оперативно “прошити” маршрутки і налагодити систему.  На останньому рівні конкурсу (до нього буде допущено три компанії) кращого з кращих обиратимуть за ціновою категорією: хто готовий  заплатити за роботу найменше  — той переможе.

Експерти кажуть, готівка з громадського транспорту зникне не з початку 2018 року, а з 2019-2020 років, бо процес надто складний. Йдеться про тривалість під’єднання до електрон­ної системи, налагодження її роботи. Як розповів “ВЗ” прес-секретар ЛКП “Львівавтодор” Олексій Хміль, за оптимістичними прогнозами, запровадити електронний квиток вдасться з осені 2018 року. І це за умови, якщо не виникне проблем з фірмою, яку обиратимуть на спеціа­льному конкурсі.

“Впровадження е-квитка — складний і тривалий процес, - каже пан Олексій. - До кінця цього року ми лише визначимося з фірмою, яка  впроваджуватиме новинку. З січня 2018 року ця фірма має встановити сервер, у серпні заплановано тестування системи. Повноцінна робота системи і запуск е-квитка планується на вересень-жовтень 2018 року”.  

— Які бачення щодо дизайну е-квитка? У ЛКП “Львівавтодор”  безрезультатно відбувся перший етап конкурсу.

— Дизайн має “перегукуватися” з назвою квитка Leo Card та з логотипом Львова. Має бути презентабельним, цікавим. На конкурс надійшло п’ятнадцять  робіт. Але комісія не вибрала жодних варіантів. Усі пропозиції були банальні. Як правило, електронний квиток пропонували прикрасити левом, краєвидами Львова та зображеннями електротранспорту. Ми рівняємося на взірці прибалтійських е-карток, де немає малюнків, але є хороший шрифтовий дизайн. Тож будемо продовжувати конкурс.

Фото з архіву “ВЗ”