ЄС підтверджує, що асоціація не несе нових вимог до українських посвідчень водія

Угода про асоціацію з ЄС  та потреба виконання Україною її положень не несе змін щодо практики використання громадянами України посвідчень водія, в тому числі при короткотерміновому відвідуванні ЄС.


Про це "Європейській правді" заявили в Представництві ЄС в Україні у відповідь на запит, пов'язаний із роботою над статею "Права для ЄС: чи зобов'язує асоціація міняти посвідчення водія".

"Ми не бачимо ніяких змін у практиці щодо водійських посвідчень у зв’язку з набуттям чинності Угодою про асоціацію для туристів з України, які відвідують ЄС", - йдеться в коментарі Представництва Євросоюзу.

"Угода про асоціацію не міняє нічого  для громадян України стосовно посвідчень водія та короткострокових візитів до ЄС  для туризму чи бізнесу. Тобто, якщо хтось перебуває в ЄС  з українським посвідченням водія менше, ніж 6 місяців", - йдеться в коментарі.

Водночас представництво зауважує, що можливими є зміни для тих українських громадян, які перебувають в ЄС тривалий термін.

"Застосування директив ЄС, передбачених Угодою про асоціацію, може  спростити визнання посвідчень водія в країнах Євросоюзу, якщо громадяни України з чинними довготерміновими візами потребують цього", - підкреслено в коментарі.

Джерело: Європейська правда

Водійські права в Україні мають відповідати стандартам ЄС

Україна повинна ухвалити дві директиви щодо водійських прав, щоб посвідчення відповідали стандартам Європейського Союзу

Про це повідомляє "Сегодня".

Перша директива стосується водіїв легкових авто і терміну дії їхніх посвідчень. На сьогодні видані до 2011 року права є безстроковими.

Посвідчення після 2011 року необхідно змінювати кожні 30 років. За правилами Євросоюзу права будуть дійсні 10-15 років.

Для повторного отримання посвідчення потрібно буде пройти медогляд. У країнах Євросоюзу - це перевірка зору в окуліста або огляд у лікаря із транспортної медицини.

Друга директива висуне більш суворі вимоги до професійних водіїв, оскільки вони несуть велику відповідальність за безпеку пасажирів та інших учасників дорожнього руху.

Зокрема, професійним водіям доведеться отримати початкову кваліфікацію. Для цього потрібно пройти курс навчання з 280 годин лекцій. Проходити навчання і змінювати права потрібно кожні п'ять років.

Водіям пасажирського і вантажного транспорту медогляд також доведеться проходити кожні п'ять років. За нормами ЄС, медогляд їм доведеться проходити в повному обсязі.

Крім того, професійним водіям для отримання початкової кваліфікації потрібно буде скласти іспит. Однак вимоги до екзаменації кожні п'ять років поки ще немає.

Відповідні нововведення Верховна Рада може розглянути восени, а набудуть чинності вони вже в 2018 році.

Джерело: Обозреватель