Літо у... заторах

Попри сезон відпусток, автомобільні «тягучки» із львівських вулиць не зникають.


 Львів — не гігантський мегаполіс, тож швиденько добратися з одного місця в інше цілком можливо, якби не одне «але», — вулиці навіть у період літніх відпусток, коли люду у місті помітно поменшало, блокують автомобільні «тягучки». Причому йдеться не лише про вузенькі вулички у центрі, а й про магістральні — Стрийську, Городоцьку, Зелену, проспект Чорновола... А що ж буде з початком осені, коли городяни повернуться з відпусток, а школярі та студенти — на навчання?

...Водій автобуса №50, у салоні якого ніде голці впасти, помітно нервує: через затори у центрі вибився із графіка. Колеги з цього ж маршруту, що їдуть назустріч, жестикулюють, мовляв, рухайся швидше. А що тут вдієш, якщо проїдеш три метри і знову зупиняєшся? Нарешті автобус виривається із затору, і водій мчить, наздоганяючи втрачений час. На зупинці гальмує так, наче він — пілот «Формули-1». Пасажири обурюються, адже якби маршрутка не була настільки переповнена, люди попадали б. Водій виправдовується та каже, що ранковий та вечірній час пік (а це, орієнтовно, 8-10-та зранку і 17-19-та ввечері) через затори — найгірший для роботи. Найдовше доводиться простоювати на вулицях Пасічній, Личаківській, у центральній частині, а ще — на вулиці Шевченка.

В управлінні транспорту Львівської міської ради про проблему заторів говорити не хочуть. Твердять, мовляв, це все через ДТП, а з цим міські урядники нічого вдіяти не можуть. Та в Асоціації перевізників стверджують, що аварії — лише одна з причин. «Затори часто стаються там, де тривають ремонти вулиць. Окрім того, рух часто блокує поламаний електротранспорт на лінії. А якщо ще й немає можливості об’їхати цю ділянку, то вся вулиця «завмирає», — каже «ВЗ» голова Асоціації перевізників Львівщини Іван Велійка.

У ЛКП «Львівавтодор» розповідають про ще одну причину виникнення заторів у місті — хаотичне паркування. «Маємо три найгірші ділянки, де постійно через неправильно припарковані авто стаються затори. Це вулиці Князя Романа, Коперника та Дудаєва, — розповідає «ВЗ» начальник відділу паркування ЛКП «Львівавтодор» Сергій Париляк. — Навіть у платних зонах паркування відбуваються порушення: паркують авто на поворотах, пішохідних переходах. А боротися із такими порушниками складно, адже без водія поліція нічого не може вдіяти. Знаю про випадок, коли правоохоронці стояли біля транспортного засобу, а власник сидів у кафе, пив каву і сміявся із них, що вони не можуть нічого зробити. Найгірше у таких випадках, коли авто блокує дорогу електротранспорту, адже трамваї, на відміну від маршруток, не можуть оминути перешкоду».

Частково вирішити проблему заторів допомагає система «розумних світлофорів» на трамвайних маршрутах №№2 та 6. «Один із внесків у незакоркованість міста — те, що завдяки роботі цієї системи трамваї у середньому на 21% швидше проїжджають перехрестя», — розповів «ВЗ» начальник відділу оперативного реагування ЛКП «Львівавтодор» Микола Жолобович. Він пояснив, що на усіх перехрестях встановлені датчики, які вимірюють інтенсивність руху у всіх напрямках. Система автоматично обирає програму світлофора, яка найбільше підходить до ситуації саме на той момент, надаючи пріоритет електротранспорту. «Таку систему встановлять на маршруті трамвая на Сихів», — додав Микола Жолобович.

А ось що справді дозволило б розвантажити центр міста, то це мале транспортне кільце, ідея щодо створення якого виношується ще з 2010 року. «Проте комплексно ніхто до цього питання не підходить, посилаючись на те, що немає проекту щодо створення такого кільця, — каже «ВЗ» голова ГО «За якісний транспорт» Святослав Товстига. — Разом з тим, завантаженість автомобільним транспортом вулиць міста зменшиться тоді, коли з’явиться якісний, комфортний пасажирський транспорт — автобуси, трамваї, тролейбуси. Натомість нині створені всі умови для того, щоб мешканець, який має кошти, купив і користувався власним транспортом».

Понад те, додає Святослав Товстига, у місті не діє система оповіщення про виникнення заторів на дорогах: «У нас планувався єдиний диспетчерський пункт для громадського транспорту, який би за допомогою відеоспостереження відстежував затори та попереджав водіїв. Три роки це питання обговорюють у міській раді, проте до реалізації не дійшло».