Машини «з шашечками» нарешті «шмонають»

За незаконне перевезення складено 16 адмінпротоколів.


Обласне управління Укртрансінспекції почало наводити лад у сфері таксоперевезень.  З початку 2017 року за незаконне перевезення пасажирів складено 16 адмінпротоколів. Викрито два факти надання послуг з перевезення легковиками з іноземною реєстрацією. Серед грубих порушень - експлуатація легкового авто, облаштованого як таксі, але без ліцензії.

«Тривають систематичні перевірки автомобільних перевізників, які надають послуги таксі. Перші результати вже є, - сказав “ВЗ” начальник Управління Укртрансбезпеки у Львівській області Сергій Небесний. - За надання послуг таксі без відповідної ліцензії передбачено штраф — від 17 до 34 тисяч гривень. Суму визначає суд, як правило, призначають мінімальний штраф. Сьогодні оштрафовано двох таксистів-порушників  — по 17 тисяч штрафу кожному».

Ринок таксі у Львові хаотичний і вкрай нецивілізований. Сервіс — на слабку “трійку”, а ціни вищі, ніж у Києві. Пасажирів часто возять у старих машинах-“розвалюхах”, зі салону яких смердить перегаром, брудним одягом... Мінімальна ціна замовлення машини “з шашечкою” у Львові зросла з 30 до 60 гривень, ціна за кілометр з 3,50 до 6-7 гривень (це найдешевші варіанти служби таксі. - Авт.). А на свята чи у негоду служби таксі роблять націнку на послугу щонайменше у півтора раза.  

Львів’яни нарікають на те, що чимало служб таксі працюють безвідповідально. Оператори обіцяють машину на певну домовлену з клієнтом годину, але за дві хвилини до часу виїзду приходить смс-повідомлення про те, що вільних машин немає... Таку есемеску клієнт мав би отримати раніше, а не тоді, коли запізнюється на вокзал чи важливу зустріч.  

Водії “не на диктофон” пояснили суть смс-повідомлень з відмовами. Оператори служби таксі називають клієнту  мінімальну вартість проїзду. Але деякі водії просто не хочуть брати це замовлення, очікують на вищу ставку. Влаштовують так званий аукціон замовлень: хто запропонує вищу ставку — того й повезе. Відтак з’являються відмови із “казочкою” про брак машин в районі. Деякі львів’яни порадили у соц­мережах, що робити, якщо немає вільних машин. Кажіть оператору, що готові доплатити 10-15 гривень “зверху”, і вільне авто вмить знаходять. Але і це “ноу-хау” не завжди спрацьовує...

“Ринок таксі у Львові ніхто не контролював, - розповів “ВЗ” голова Асоціації “Львівське таксі” Леонід Бойко. - На погану роботу служби раджу скаржитися в управління транспорту Львівської міської ради” (журналіст “ВЗ” з’ясувала, що управління транспорту мерії - “не в темі” і “контролює” хіба що міський громадський  транспорт. - Авт.).  

Змінити ситуацію на краще може електрон­на компанія таксі Uber (працює через мобільний додаток), яку обіцяють запустити на ринок Львова з березня 2017 року. Сервіс Uber  доступний у 67 країнах світу, а в Україні працює в Києві та Одесі. На черзі — Харків та Дніпро. У розпорядженні Uber — від 600 машин, зарплата водіїв становитиме 30 тисяч гривень на місяць. Представники Uber обіцяють подачу авто за 3-4 хвилини. Серед переваг компанії — охайні і виховані водії, тарифи — серед найнижчих у сфері таксоперевезень.  Наприклад, в Одесі мінімальна вартість поїздки — 14 гривень, у Києві — 25.  

У Києві та Одесі половина водіїв, що працюють в Uber, — з інших компаній таксі, половина — звичайні автомобілісти, які у вільний від роботи час хочуть підзаробити. Вимоги — власний автомобіль, вироблений не раніше 2001 року, у доброму стані, без пошкоджень. Водію, який запропонував підзаробіток своєму другу, належиться від компанії бонус — тисяча гривень. Керманич таксі повинен бути не молодшим 21-го року і мати річний стаж водія, а ще - смартфон із дешевим мобільним Інтернетом.

 Натомість Леонід Бойко не вважає Uber серйозним конкурентом на ринку таксоперевезень Львова. Мовляв, цю “модну” закордонну службу  назвати словом “таксі” язик не повертається. “Uber не матиме диспетчерської служби, - каже він. - Тобто немає конкретної людини, якій можна поскаржитися на якісь мінуси роботи таксі.  Uber — мобільний додаток. Будь-який водій може зареєструватися. Але згодом можна поміняти номер машини, прізвище. Зареєструвати можна “Мерседес”, а працювати на “Ланосі”.  Куди поскаржитися? Uber не є гарантією стовідсоткового таксі. Цій компанії дешевше виходити на ринок Львова, бо не потрібно вкладати у ліцензії. Не вірю, що водії, які працюватимуть з Uber, отримуватимуть такі захмарні зарплати. Ця фірма не ремонтуватиме їхні машини. Щоб заробити у Львові на таксі 30 тисяч гривень — треба попітніти. Місто невелике: відстань між крайніми точками коштує 150 гривень. Львів “закоркований”. Виконати замовлення з центру складно навіть за годину (за умови мінімального замовлення  50 гривень). Я рахував, скільки може максимально заробити таксист у Львові. Не виходить навіть 15 тисяч гривень”.