Омелян розповів, як Дубневичі заробляють на "Укрзалізниці"

Бізнес народних депутатів Ярослава і Богдана Дубневичів давно і міцно пов’язаний із залізницею.

Про це в інтерв'ю Цензор.нет розповів міністр інфраструктури Володимир Омелян.

"За підсумками минулого року орієнтовна вартість закупівель в компаній Дубневичів складала близько мільярда гривень, про що пише й преса", - заявив Омелян.

Він відзначив, що "це контракти, які в нас є".

"Можна тільки припускати, скільки було інших компаній, асоційованих з цими людьми. У них же є геніальний винахід — унікальний трикутник, який запатентований. Я вважаю, що це на межі зловживання. Прозорість таких операцій викликає сумніви. Чи потрібен такий обсяг УЗ? Чи випадково ними зараз не забиті всі склади?" - заявив Омелян.

За його даними, обсяг закупівель значно перевищує потреби УЗ.

"При тому, що УЗ практично знаходиться в стані технічного дефолту. В нас рухомий склад замортизований відсотків на 90. Нам потрібні негайні інвестиції у локомотиви, інфраструктуру", - додав міністр.

За його словами, замість цього УЗ часто закуповує речі, які є абсолютно непотрібними, або мають закуповуватися в значно меншому обсязі.

Міністр також розповів, що керівник УЗ Войцех Балчун, "замість того, щоб працювати весь час, займався всілякими політичними домовленостями" і не виключає, що його підтримують Дубневичі.

Омелян передав правоохоронцям документи щодо корупції в "Укрзалізниці"

У правоохоронні органи були передані документи щодо корупції в "Укрзалізниці".

Про це заявив глава Міністерства інфраструктури України Володимир Омелян під час інтерв'ю на "5-му каналі".

"У НАБУ ми передавали неодноразово різні документи. Я сподіваюся, що НАБУ нарешті завершить ті слідчі дії, які вони проводять ще з минулого року. Те ж, я сподіваюся, завершить і СБУ. І вони знову ж таки зможуть сказати відкрито суспільству, що ми зробили свою роботу", - зазначив він.

За словами Омеляна, Міністерство інфраструктури постійно взаємодіє з правоохоронними структурами.

"Ті факти, які нам вдається встановлювати під час своєї роботи щодо можливих зловживань при закупівлі чи, можливо, зловживань при прийнятті тих чи інших рішень, ми передаємо оперативно в правоохоронні органи. У нас з ними постійна взаємодія. Мабуть, за кількістю позаштатних радників всіх правоохоронних структур я б'ю всі рекорди", - зазначив міністр.

Балчун: "Через корупцію "Укрзалізниця" втратила понад 1 млрд"

Сума завданих "Укрзалізниці" збитків від корупційних дій становить понад 1 млрд грн за підсумками 2016 року.

Про це заявив глава "Укрзалізниці" Войцех Балчун, повідомляє Еспресо.TV.

"Ми постійно працюємо над боротьбою проти корупції. Ми провели понад 70 службових перевірок. Щодо 31 з них матеріали направлено до правоохоронних органів. Сума завданих збитків від корупційних дій оцінюється нами в понад 1 млрд грн", - каже Балчун.

Де ви працювали? Гройсман засумнівався у профпридатності Омеляна через критику Балчуна

Голова уряду Володимир Гройсман вважає, що міністр інфраструктури Володимир Омелян не має експертних знань у залізниці.

Про це повідомляє Еспресо.TV.

Гройсман запитав у керівника "Укрзалізниці" Войцеха Балчуна, де той працював. Після того, як він отримав відповідь, він запитав міністра Омеляна, де той працював останні 5 років.

"А де ви працювали останні 5 років? Просто, для прикладу", - запитав Гройсман у міністра Омеляна.

Урядовець заявив, що після закінчення університету працював на урядових посадах, а коли він не має компетенції, то залучає незалежних експертів.

Омелян розповів Гройсману, що з грудня 2014 працював в уряді на посаді заступника міністра інфраструктури.

До цього він працював у секретаріаті Кабміну, Мінфіні.

"Тобто ви не були дотичні і у вас на сьогодні не має експертних знань у залізниці", - відреагував Гройсман.

Гройсман також сказав, що "міністр не може дозволяти собі особистих відносин щодо підлеглих".

Голова уряду закликав міністра інфраструктури Володимира Омеляна не займатися чварами і поводитися достойно.

Омелян зробив відверту заяву: "Це не реформаторські досягнення"

На Укрзалізниці не проводять реформ.

Про це на засіданні уряду заявив міністр інфраструктури Володимир Омелян.

Він апелював до відомства, яке очолює Степан Кубів: "Я так розумію, що рішення прийняте у середу (минулого тижня. - Gazeta.ua) не реалізоване? Про передачу підприємства міністерству економічного розвитку і торгівлі".

"Міністерство інфраструктури з самого початку виступало за корпоратизацію Укрзалізниці. Я особисто, готуючи новий статут ПАТ УЗ прописав відразу Кабінет міністрів як орган управління. Водночас, вважаємо: незавершена реформа і передача цієї компанії з підпорядкування одного міністерства до іншого просто зашкодить реформі, яка на жаль не відбувається", - сказав він.

Він заявив про "реальні показники" на підприємстві.

За словами Омеляна, вихід "в плюс" УЗ за підсумками 2016 року зумовлено "простою цифрою": збільшення тарифу на 15%. "Який згенерував до компанії додаткових 3,8 млрд грн", - пояснив міністр.

"На фоні того, що у 2015 році був збиток 600 млн, у 16-му вийшли в плюс - 300, 3 млрд під питанням, куди ділись?", - сказав посадовець.

"За міжнародною аудиторською оцінкою цифри сумніші", - додав Омелян.

Він згадав про "ріст пасажирських перевезень".

"Але вантажні перевезення впали. Транзитні на 30%. Задоволення заявок бізнесу у пікові місяці 30%, у непікові 50-60%. На це треба серйозно реагувати", - сказав міністр.

"Оголосили, що у 2016 році Укрзалізниця має стати локомотивом української економіки. Саме з цієї метою підняли тарифи. На жаль, цього не сталося. Для мене є більш ніж дивним замовлення через Дарницький завод на 3 мільярди гривень, коли УЗ має свої три власні, на яких може виготовляти вагони. Просто закупивши метал і колісні пари. Ми просто замовляємо у приватного сектора", - додав Омелян.

Також він заявив: протягом останніх місяців УЗ програла у судах позовів на 2 млрд грн.

"За це має хтось відповідати... Це не компанія з виробництва велосипедів, яку можна закрити і відкрити знову через 2 місяці", - зауважив Омелян.

Він передав документи про зловживання на підприємстві прем'єру Володимиру Гройсману. Той запропонував надіслати їх у НАБУ.

Водночас, керівник УЗ Войцех Бальчун заявив, що знає "у якому стані виїжджають потяги".

"Це свідчить про дві речі - абсолютну відсутність відповідальності і стандартів. Дуже легко знецінити те, що ми робимо якщо випустити потяг з відкритими вікнами взимку чи запханими у них сіном", - зауважив він та вказав на саботаж.

Голова наглядової ради назвав найбільшу проблему "Укрзалізниці"

Найбільшою проблемою ПАТ "Укрзалізниця" є корупція в закупівлях.

Про це сьогодні під час засідання уряду повідомив голова наглядової ради "Укрзалізниці" Євген Кравцов, передає Еспресо.TV.

Він зазначив, що "Укрзалізниця" в поточному стані є мегакорпорацією, і вона має бути чітко структуризована за напрямками роботи залізничних перевезень.

"У 2016 році вся "Укрзалізниця" перейшла на ProZorro. Це тільки перший крок з тих, які мають бути в подальшому здійсненні на довгому шляху подолання корупції в закупівлі в "Укрзалізниці". Це на сьогодні є найбільшою проблемою", - наголосив Кравцов.

Балчун каже, що "Укрзалізниця" переходить від збитків до прибутків

Керівник "Укрзалізниці" Войцех Балчун відзвітував Кабінету міністрів про досягнення свого відомства впродовж минулого року.

"За національними стандартами, у 2016 році ми отримали 303 мільйони прибутку, збитки у 2015 році становили 683 мільйони. За міжнародними стандартами бухобліку, у 2015 році у нас були збитки 15 мільярдів, а у 2016 році — ми б мали збиток на рівні 6-ти" — сказав він на засідання уряду 25 січня.

"За планами на 2017 рік, ми отримаємо 15 мільйонів прибутку, а за нашими стандартами — ми плануємо більше 6-ти мільярдів прибутку", — додав Балчун.   

За його словами, "Укрзалізниця" заплатила 15 мільярдів гривень податків та обов’язкових зборів, а також почала процес реструктуризації боргу.

Балчун також розповів про збільшення вантажних і пасажирських перевезень впродовж минулого року, ремонт і закупівлю нових вагонів.

Джерело: УП

У Омеляна знову заговорили про підвищення тарифів на пасажирські перевезення

Мінінфраструктури пропонує поетапне підвищення тарифів на перевезення пасажирів, багажу і вантажобагажу у внутрішньому сполученні в 2017 році з 1 квітня на 10% і з 1 жовтня на 10% у всіх категоріях поїздів і вагонів (крім вагонів 1-го класу поїздів "Інтерсіті+ ").

Про це йдеться в проекті наказу міністерства "Про затвердження тарифів на перевезення пасажирів, багажу і вантажобагажу залізничним транспортом у внутрішньому сполученні".

Згідно з пояснювальною запискою до документа, передбачається приведення нинішніх тарифів на перевезення пасажирів залізничним транспортом у відповідність з основними прогнозними макропоказниками економічного і соціального розвитку на 2017 рік, затверджених в установленому порядку Кабміном.

Індексація тарифів в грудні 2017 року до грудня попереднього року, згідно з ним, становитиме 21%.

Автори документу відзначають, що рівень тарифів на перевезення пасажирів у внутрішньому сполученні залишається незмінним з жовтня 2014 року в усіх типах вагонів, крім вагонів СВ і "Інтерсіті+", а в вагонах СВ - з 2009 року.

"В умовах прогнозу на 2017 рік без індексації тарифів для приведення пасажирських перевезень до рівня беззбитковості (нульової рентабельності) тарифи на перевезення необхідно було б підвищити в три рази", - наголошується в записці.

Крім того, залізничний транспорт несе значне соціальне навантаження через здійснення приміських і внутрішніх пасажирських перевезень за тарифами, які нижче економічно обґрунтованого рівня, а також перевезень пільгових категорій громадян, визначених чинним законодавством України.

Перехресне субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних у 2016 році очікується на рівні 9,9 млрд грн, а в 2017 році, за прогнозом, - понад 11 млрд грн.

"Індексація тарифів дозволить частково зменшити перехресне субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних і в деякій мірі компенсувати витрати на утримання парку пасажирських і багажних вагонів", - вважають автори проекту наказу.

Крім того, наголошується, що тільки за підсумками 2016 року обсяг перевезень багажу та вантажобагажу очікується на рівні 12,4 млн тонно-км, за здійснення таких перевезень отримано 10,1 млн грн доходів.

При цьому витрати становили 54,7 млн грн. Отримані доходи покривають витрати на 18,4%, що вдвічі менше, ніж в цілому по пасажирських перевезеннях у внутрішньому (далекому) повідомленні (37,4%).

Омелян: "Укрзалізниця" не бореться з корупцією, її корпоратизація зупинилась"

Корпоратизація "Укрзалізниці" зупинилася, у той час як боротьба з корупцією в компанії не відбувається.

Про це перед засіданням уряду заявив міністр інфраструктури Володимир Омелян, повідомляє "Інтерфакс-Україна".

"Ми бачимо, що реформа не відбувається. Ми бачимо, що корпоратизація зупинена. Ми бачимо, що економічні показники погіршуються, ситуація з корупцією не поліпшується", - наголосив він.

Омелян зазначив, що тісно співпрацює з правоохоронними органами в питанні боротьби з корупцією. 

"У нас змінюються особи на потоках, але я не бачу, що цей потік не вичерпується. Я бачу чітко, що навіть задекларована на сьогодні керівником "Укрзалізниці "Балчуном економія 7 мільярдів гривень, яка повинна була бути за рахунок зниження корупційного ресурсу - насправді ... немає ніякого результату. І ці показники - це теж відвертий блеф і підтасовування звітності, коли ми маємо маніпуляцію цифрами, коли ми мали збитки в 2015 році 16 мільярдів гривень, а за підсумками 2016 року - прибуток 300 мільйонів гривень", - пояснив Омелян.

Він додав, що звітність за 2015 рік була сформована міжнародною аудиторською компанією, а звіт за 2016 рік є національним.