Серед його клієнток – Катя Осадча, Джамала, Кончіта Вурст...

Як географ за освітою Руслан Багінський став модним дизайнером капелюшків.


У минулому столітті капелюхи вважалися обов’язковою деталлю гардеробу. Жінки носили вишукані капелюшки, чоловіки — елегантні. Сьогодні моду на головні убори частіше диктує погода — солом’яні від сонця, в’язані чи хутряні — від холоду. Хоча молодь, як правило, не любить головних уборів, навіть у люті морози бігає з непокритою головою. Але український дизайнер Руслан Багінський кинув виклик юним модницям. Робить такі капелюшки, які вважають за щастя придбати як найстильніші дівчата України, так і зірки шоу-бізнесу.

- Руслане, як виникла ідея створювати саме капелюхи?

- Почав працювати стилістом 2010 року у Львові. На одну зі зйомок терміново потрібен був головний убір. Вирішив спробувати зробити його самотужки. Це був капелюшок у вигляді обруча. З нього все і почалося. Процес виготовлення запав мені в душу. Спочатку робив прикраси на голову, а потім і повноцінні капелюхи. 

- Чи існує в Україні попит на головні убори?

- В Україні мода на капелюхи мінлива, цьому не надають великого значення. А ось у світі капелюхи така ж важлива деталь гардеробу, як і взуття.

- Яка у вас освіта?

- Закінчив географічний факультет Львівського національного університету ім. Івана Франка за спеціальністю економ-географ. Але жодного дня не працював за фахом. З дитинства цікавився модою. 

- Бренд Ruslan Baginskiy дуже молодий, однак серед ваших клієнтів є відомі та знамениті…

- Ми лише рік розвиваємо свій бренд. Але наші капелюшки вже вилетіли за межі рідного Львова та України. Однією з перших клієнток була Катя Осадча. Пізніше мій капелюшок з’явився на жінці львівського мера — Катерині Садовій. Вона придбала його на благодійному заході. Більшість українських зірок носять капелюхи від Ruslan Baginskiy: Тіна Кароль, Оля Полякова, Джамала, Монатик. Серед моїх клієнтів навіть екстравагантна Кончіта Вурст.

 — Робите капелюхи і для чоловіків, і для жінок?

- Перші два місяці працювали лише з чоловіками, а зараз майже всі наші клієнти — жінки. З ними дуже приємно працювати. Хочеться розкривати кожну жінку, доповнювати та довершувати її образ. Можна погратися з формою і кольором. А от чоловіки замовляють переважно класичні речі. 

- З чого починається створення капелюха?

- Спочатку придумуємо з майстром колодок форму. Це все витісуємо з дерева. Замовляємо фетр потрібного кольору та фактури. Днів за 20, коли колодка готова, починаємо роботу з самим капелюхом. Проклеюємо його, натягуємо на колодку та ставимо в спеціальну піч на півтори доби. Знімаємо з колодки, розчісуємо та прошиваємо. Потім розробляємо різноманітні декори. Майже усі матеріали доводиться замовляти за кордоном. Скажімо, пір’я для своєї першої колекції замовляв в Угорщині.

- Де ви вчилися шити головні убори? Чи є спеціальна школа, курси?

- Я стажувався у львівському ательє. А потім моїми вчителями були Інтернет та різноманітні блоги.

- Продаєте свої вироби через Інтернет чи маєте брендовий магазин?

- Мали шоурум у Львові, на вулиці Левицького, зараз запрошуємо на примірку у столиці. Працюємо у закритому режимі, бо наші клієнти — люди публічні.

- Ви покинули рідний Львів і поїхали підкорювати столицю. Це було спонтанне рішення? 

- Це був обдуманий крок. Можна сказати, що на мій бренд там чекали (сміється). Бо капелюшки від Ruslan Baginskiy вже носили і в Україні, і в Європі. Не було якоїсь жалібної історії про нестачу грошей чи труднощі переїзду. Ми довго до цього готувалися, розробили цілу стратегію.

- Хто з дизайнерів вплинув на вас?

- Александр Макквін часто використовував пір’я у своїх колекціях, і це мене захопило. Макквін, Джон Гальяно, Філіп Трейсі сильно вплинули на те, що я роблю. Завдяки їм зрозумів, що головні убори — те, чим хочу займатися.

- Наскільки складно українському дизайнеру вийти на світовий ринок? 

- Дуже складно. В Європі велика конкуренція. В Україні ми чи не єдині, хто займає цю нішу, наш ринок капелюхів майже нерозвинений. А от щоб заявити про себе на весь світ, потрібен потужний піар і якісний оригінальний продукт. 

- Взимку складно бути модною. Погода змушує надягати безформні капюшони та дивакуваті шапки. Що порадите?

- Не люблю слова «модно». Мода — це річ, притаманна масам. Все потрібно робити зі стилем. Необхідно шукати свій стиль, а не виходити з того, що пропонують у магазинах чи диктує погода.

- Які капелюшки актуальні у цьому сезоні?

- Ruslan Baginskiy (сміється).