Передплатити Підтримати

«При таких цінах 20% знижки не врятують»

Незважаючи на промовисті акційні знижки, у деяких торгових центрах не було багато покупців.

“Чорна п’ятниця” - день, якого з нетерпінням чекають шопоголіки. Шалені знижки на товари і послуги (від побутової техніки, одягу, парфумів до купівлі квартир, абонементів у фітнес-центри, відпочинку на морі чи на гірськолижному курорті) змушують займати черги з... ночі. А коли двері магазину відчиняються — активісти з натовпу ледь не збивають одне одного з ніг... Насправді акція розпродажів, яка триває лише один день у році,  — маркетинговий хід, щоб збути залежаний товар і не обов’язково за безцінь. Але люди все одно на це ведуться. Журналіст “ВЗ” теж вирішила піти за обновками саме у “Чорну п’ятницю”. 

Для шопінгу обрала ТЦ “Опера Пасаж”. Під час відвідин  не в акційні дні не зауважила там натовпу клієнтів. Знайомі розповіли, що в цьому торговому центрі занадто завищена оренда, тож ціни на товар захмарні і розраховані лише на багатих  львів’ян та туристів. Перед шопінгом роздрукувала знижки, які пропонують бутики цього торгового центру. Найчастіше пропонують 15% знижку, мінус 90% від ціни пропонує лише один магазин і то специфічно: знижка може бути від 10 до 90%... 

...Покупців у торговому центрі небагато. Найбільше — у парфумерних та взуттєвих бутиках. У магазинах, де торгують брендовим одягом, поодинокі клієнти. “Не дуже відчули на торгу “Чорну п’ятницю”, - жаліється продавець одного з брендових магазинів. - Продаємо товар у євро, знижки робили символічні (15%), бо валюта коливається. Зараз криза — люди економлять.  Зазвичай замовляють “брендові” сумочки, туфлі, сукні, джинси через Інтернет”. Ціни у цьому бутику не надто привабливі. Піджаки — 90 євро, джинси — 120 євро, сукні — 300 євро, сумки — 100-150 євро. Потенційні покупці покрутилися  і гайда шукати дешевші варіанти.  

 Журналіст “ВЗ” приміряла і придбала сережки «Тассел».

Напередодні Новорічних свят вирішила придбати собі біжутерію. Завітала у бутик Tiara. З нагоди “Чорної п’ятниці” там 30% знижки. Переді мною двоє дівчат придбали обручі-тіари з камінням. Коштує така цяцька близько двох тисяч гривень. У попиті — чокери (коротке намисто, яке щільно прилягає до шиї, з камінням — 1600 гривень). Цей товар, каже продавець Олександра, актуальний у Новорічні свята. Звертаю увагу на бордові сережки «Тассел» (вони схожі на великі китиці, зібрані зверху спеціальною бісерною “ниткою”). Сережки виготовлені із якісного бісеру. Міряю і купую за 980 гривень, а коштували — 1200 грн.  

У моєму списку покупок були маска для догляду за шкірою навколо очей, дві помади, туш, крем для рук, стильний шкіряний рюкзак. Коли подивилася на ціни — передумала. Рюкзак зі знижкою коштував близько п’яти тисяч гривень, а брендова помада на дисконті — 380...  Не потішила і ціна кремів — від 300 гривень. Вирішила замість косметики придбати  у магазині Oggi джинси за 780 гривень (зі знижкою 70%). У цьому магазині пригледіла собі класичний піджак та спідницю нової колекції. Прийду по них через кілька днів. 

Під час шопінгу у торговому центрі не побачила класичної картини “Чорної п’ятниці”, коли  жінки ледь не б’ються за туфлі. Ніхто не вихоплював товар з рук... Подивилися на цінник, потримали товар у руках і поставили  на полицю. Покупці в один голос кажуть: “При таких цінах 20% знижки не врятують...”. 

Хоча придбала не усе, що планувала, але шопінгом задоволена. Зробила для себе висновок, що “Чорна п’ятниця” має більше психологічний ефект, ніж економічний. Мовляв, усі йдуть на розпродажі, а чому я маю сидіти вдома і купувати за кілька днів дорожче. 

Психологи кажуть, що гігантські споживацькі апетити спричинені насамперед бідністю людей. Другий чинник — це хворобливий потяг до халяви. Психолог Марта Пивоваренко сказала “ВЗ”, що під час “Чорної п’ятниці” у людей спрацьовує ефект залежності від моди. Якщо усі купують айфони, і я повинен. Саме це штовхає людей до захланності та купівлі непотрібних речей.  

Фото автора