Голова «Укравтодору»: "Українські дороги схожі на польські, але 20 років тому"

Новопризначений голова «Укравтодору» Славомір Новак порівняв ситуацію на українських дорогах з ситуацією Польщі 20 років тому.

Про це він заявив в ефірі телеканалу «Еспресо TV».

«Я порівняв би сьогоднішню ситуацію на українських дорогах з ситуацією в Польщі двадцять років тому, коли не було грошей на утримання, не було грошей на ремонт доріг і Польща переживала подібну кризу. Втім я вірю в те, і це дуже важливо, що без відповідного фінансування ремонту, а потім утримання доріг, можна забути про економічний розвиток держави. Саме це я намагаюся пояснити у перемовинах з комітетом з питань бюджету, у комітеті з питань транспорту чи коли розмовляю з депутатами», — зазначив голова «Укравтодору».

За його словами, в Україні дуже мало грошей призначається на ремонт і утримання доріг.

«Це взагалі мізерна сума. Я порівняв би річний бюджет «Укравтодору» з двома-трьома місяцями річного бюджету призначеного на польські дороги. Звісно, ситуація не до порівняння тому, що у Польщі був неймовірний шанс скористатися підтримкою ЄС. Україна, на жаль, не є членом Євросоюзу», — зазначив Новак.

Голова "Укравтодору" розповів, як зробити з українських доріг європейські

Централізація процесів, контроль за використанням дорожного фонду і ментальні зміни в суспільстві - фактори, що допоможуть перетворити українські дороги на європейські

Таку думку висловив новопризначений голова "Укравтодору" Славомір Новак в ефірі передачі "Вечір з Миколою Княжицьким" на телеканалі Еспресо.

"Я порівняв би сьогоднішню ситуацію на українських дорогах з ситуацією в Польщі двадцять років тому, коли не було грошей на утримання, не було грошей на ремонт доріг і Польща переживала подібну кризу. Втім я вірю в те, і це дуже важливо, що без відповідного фінансування ремонту, а потім утримання доріг, можна забути про економічний розвиток держави. Саме це я намагаюся пояснити у перемовинах з комітетом з питань бюджету, у комітеті з питань транспорту чи коли розмовляю з депутатами", - розповів посадовець.

За його словами, надзвичайно мало грошей призначається на ремонт і утримання доріг. Так, річний бюджет Укравтодору співставний з двома-трьома місяцями річного бюджету призначеного на польські дороги.

Крім того, надзвичайно важливими, на думку Славоміра Новака, є психологія суспільства.

"Не тільки фінансова допомога має значення, а й ментальні зміни у суспільстві,  між іншим серед виконавців, інвесторів і загальної культури роботи. Ми ще не маємо таких грошей в Україні, але вже можемо змінювати систему і якість роботи, ментальність", - зазначив він.

"По-перше, якщо у нас буде Дорожній фонд- це дозволить нам укласти план інвестицій на довшу переспективу чим рік. По-друге, важлива передбачуваність у дорожній галузі. Запрошуймо дорожні фірми на відкриті і чесні торги", - розповів Новак.

"Тож, ми змінимо систему торгів, щоб за ними був центральний нагляд. Таким чином, щоб розподіл грошей і рішення щодо  конкретних торгів приймалися не внизу, в областях, а були перенесені на центральний рівень, де діятиме центральна комісія", - зазначив посадовець.

Голова "Укравтодору": "Великі важкі автомобілі повинні платити за дороги"

«Необхідно створити  прозору систему для вантажівок, ввести оплату за дорогу та контроль ваги, вважає він».

На думку новопризначеного голови "Укравтодору" Славоміра Новака, основне фінансове навантаження на утримання доріг мають нести ті, хто найбільше заробляє на дорогах і водночас завдає їм найбільшої шкоди - власники великих вантажівок

Про це він розповів в ефірі передачі "Вечір з Миколою Княжицьким" на телеканалі Еспресо.

"У Європі є святе правило — “Хто використовує, той оплачує.”І той, хто завдає найбільших знищень, й платить. А хто найбільше нищить дорогу? Великі важкі автомобілі, які заробляють гроші на перевезенні вантажу. Не було і не буде міністра транспорту, мага чи чаклуна, який зуміє збудувати дорогу, яка під вагою вантажівки не розтрощиться. Це абсолютно звичайний і технічно обґрунтований процес", - переконаний Новак.

На думку посадовця, якщо підприємці хочуть заробляти гроші на дорогах, то вони мають інвестувати в ці дороги. Не тільки купуючи пальне, бо це нормально, а оплачуючи користування цією дорогою. Друга умова, за словами Новака — пристосовувати свій вантаж до можливостей дороги.

"Не може бути так, щоб вантажівка була  перевантажена у три рази, тому що не існує технології створення доріг, які б витримували вантажівку вагою 120-150 тон. Тому, що це буде знову цілеспрямована витрата грошей громадян", — стверджує голова "Укравтодору".

"Я вже обговорював це з представниками європейських установ, які приїздили до Києва минулого тижня, з Welbank, Zib... - це контроль інвестицій фінансуючих установ. Ми говорили про план втілення системи контролю ваги і введення оплати для вантажівок на українських дорогах. І знову ж, я розраховую, що депутати Верховної Ради відповідальні за цілу державу, а не тільки за партію, яка їх підтримує і, що вони візьмуться за голову і проголосують за це, тому, що немає іншого вибору", - резюмує Новак.