• You are here:
  • Високий Замок
  • Статті
  • «Чому в час пік складно доїхати на роботу? Бо перевізники продали аж сто маршруток»

«Чому в час пік складно доїхати на роботу? Бо перевізники продали аж сто маршруток»

Начальник управління транспорту та зв’язку Львівської міськради Віктор Щир пояснив причини конфлікту з приватними перевізниками, які час від часу погрожують страйками.

Останнім часом у сфері маршрутних перевезень - справжній безлад. Нещодавно власники приватних маршрутів влаштували страйк. Вимагали від мерії вирішити проблему з пільговиками. Казали, що  їм нерентабельно возити пільгові категорії, просили профільтрувати таких пасажирів. На це перевізники почули відповідь від юристів мерії: “Це буде незаконно”. Деякі власники маршрутів знову натякають на страйки, які загрожуватимуть місту транспортним колапсом. 

«Насправді проблему із можливим повторним страйком перевізників вирішено, - сказав “ВЗ” начальник управління транспорту та зв’язку Львівської міськради Віктор Щир (на фото). - Приватні перевізники вимагали від нас обме­жити кількість пасажирів пільгових категорій... Торік виконком уже ухвалив таке рішення, але суд його скасував як незаконне. Натомість підготовлено проект ухвали сесії про виділення з міського бюджету п’яти мільйонів гривень на компенсацію за пільговиків. Однак за ухвалу ще не проголосували, оскільки минулого тижня робота сесії була заблокована (бунт у сесійній залі влаштували атошники, які вимагали вирішити питання із виділенням земельних ділянок. - Авт.). Компенсацію не можна давати так, як хочуть приватники. Вони вимагали, щоб суму компенсації розділити між маршрутками, які брали участь у страйку. Це незаконно».

- Тоді яким чином поділять п’ять мільйонів гривень компенсації?

- Компенсацію за пільговиків виділяє департамент житлово-комунального господарства Львівської міськради на основі актів виконаних робіт юридичних осіб, тобто АТП. Саме АТП мають показати нам кількість перевезених пасажирів пільгових категорій. Тоді виділяють компенсацію за перевезення. Іншої формули не існує.  

З приватними перевізниками якась незрозуміла ситуація. Один день вони хочуть одне, іншого дня — щось інше. Схоже, сценарій страйку їм хтось готує. А самі перевізники не визначилися, чого хочуть...

- У ранковий “час пік” доволі складно доїхати на роботу, бо бракує маршруток. Ті, що приїжджають (іноді із затримкою), — переповнені. 

- Це пов’язано з тим, що у місті катастрофічно не вистачає автобусів. Власники бізнесу перевезень продали чимало маршруток. За нашими підрахунками, продано аж сто автобусів. Колись Львів обслуговувало 750 маршруток, тепер — 650. Нерентабельний тариф за перевезення, ріст цін на пальне і велика кількість пільговиків змушують людей відмовлятися від бізнесу. 

- Коли буде наступний конкурс серед перевізників?

- До кінця жовтня оголосимо конкурс. Конкурсний відбір відбудеться або наприкінці листопада, або на початку грудня. У конкурсі зможуть взяти участь усі перевізники, які мають ліцензію на перевезення пасажирів у громадському транспорті. 

Буде складно знайти перевізника, який володіє у своєму автопарку сотнею автобусів (хорошої якості. - Авт.). 

- Деякі водії маршруток пропонують меру Львова та начальнику управління транспорту хоча б один день поїхати на роботу маршруткою. Ви готові?

- Не щодня, але все ж їду на роботу різними маршрутками - №42, 53, 4-а. З Сихова добираюся. Затори на дорогах створюють не маршрутки, а приватний транспорт, який їде у центр зі спальних районів. Міські дороги неспроможні пропустити таку кількість транспорту, особливо після закінчення літніх канікул. Маршрутки стоять у заторах і зривають графік руху громадського транспорту. 

- Львівська ОДА видала наказ — усі приміські маршрутки, які курсували Львовом, повинні відправлятися лише з автостанцій. Багато львів’ян, які добиралися на роботу приміськими маршрутками, тепер пересіли на міські, а дехто їде двома-трьома... Міських маршруток і так бракує, вранці та ввечері вони перетворюються на “бочки з оселедцями”. Управління транспорту буде вирішувати цю проблему?

- Львівська ОДА ухвалила це рішення спонтанно. Про нововведення щодо приміських маршруток, які тепер їдуть від АС, довідався з Інтернету. Днями мали нараду з перевізниками Львова за участі першого заступника міського голови Львова пана Пушкарьова. Говорили з власниками міських маршрутів про те, щоб у деякі проблемні напрямки додати більше транспорту. Вранці 4 жовтня ми моніторили ситуацію на усіх автостанціях Львова. Були проблеми на АС №3. Декілька годин перевантаження було біля автостанції автовокзалу. Решта автостанцій працювали нормально. 

Ми скоригували ситуацію. З середи, 5 жовтня, на проблемні маршрути Львова додадуть більше транспорту. Людям буде легше добиратися на роботу.

Фото автора та зі сайту “Варіанти”.

  • You are here:
  • Високий Замок
  • Статті
  • «Чому в час пік складно доїхати на роботу? Бо перевізники продали аж сто маршруток»