«Ціла вічність пройде, поки відповість оператор візового центру...» 

Сервіс при оформленні візи люди називають мобільно-кабальним.

Ще рік-два тому оформити візу для нашого брата-українця було справжньою каторгою. Щоб отримати жадану вклейку у паспорті, люди змушені були вдавалися до послуг спритних посередників, переплачуючи їм великі “комісійні”, ночували під візовими центрами, відтоптували один одному ноги у чергах, непритомніли там. Щоб зробити процес цивілізованим (в Європу ж йдемо!), припинити митарства громадян, а заодно дати по руках корупціонерам, вирішено було значно спростити отримання віз, перевівши його на електронну систему. Однак проблему це не вирішило. До старих клопотів додалися нові. Про них авторові цих рядків розповів Валерій, колишній моряк-підводник, який добре знається на радіоелектроніці. З певних причин називати свого прізвища не захотів. Утім, суті це не міняє...

-Мене всі в родині і на роботі вважають занадто принциповим, непоступливим, таким, що “не вміє жити”, - каже наш співрозмовник. - Завжди хочу, щоб усе було за правилами, “як книжка пише”. Не хотів, зокрема, щоб моїми візовими справами займалися всякі ділки. Думаю, вироблю візу своїм горбом.  Отож  дуже втішився, коли дізнався про новий порядок оформлення віз (електроніка хабарів не бере!). Але як тільки безпосередньо стикнувся з цим “ноу-хау”, зрозумів: обіцяні переваги — казочки для наївних. 

Щоб стати на чергу для отримання візи, потрібно спочатку  в одному з двох визначених банків заплатити 520 грн. за майбутні послуги візового центру. При оплаті вказуєте номер свого мобільного телефону, з якого  згодом повинні додзвонитися до оператора візового центру. Я так і робив. Але, щоб почути відповідь оператора, довелося чекати більше години. Аж рука затерпла від того, що тримав телефон під вухом. То номер був зайнятий, то зв’язок обривало. Коли нарешті відбулося з’єднання,  на тамтому кінці почув голос автовідповідача. Він просив вказати регіон, в якому живу, а потім - чотири останні цифри свого мобільника. Це для мене було несподіванкою. Починаю метушливо згадувати свій номер у зворотному напрямі, боюся помилитися, а тому хвилююся. Час іде. Коли нарешті  згадав, перевірив порядок цифр і набрав їх, закінчився ліміт часу для набору цих цифр. Отож мій, з такою бідою встановлений, контакт з візовим центром переривається. Змушений дзвонити туди вдруге - і знову довго чекати голосу автовідповідача візового центру. Цього разу, навчений бідою, інформацію надаєш оперативніше, але коли закінчиш маніпуляції за його командою і тебе нарешті пробують з’єднати з “живим” оператором, триває, здається, вічність. Коли нарешті чуєш голос оператора,  не встигаєш відповісти на всі запитання -  бо спливає відведена мобільним сервісом година і 10 хвилин. Доводиться все починати з початку...

 За перший раз на “додзвон” я витратив 20 грн. Потім купив карточку  поповнення рахунку на 50 грн. - і цю суму теж “з’їло”. Без результату. Довелося робити нове поповнення. Сотню гривень — як корова язиком злизала. А ефекту — нуль! Єдиний, хто у цій ситуації виграв, - компанія мобільного зв’язку, яка завдяки моїм поневірянням суттєво збільшила свої грошові надходження. Таких невдах, котрі довго не можуть додзвонитися до візового центру, судячи з розмов із товаришами, — хмара!

 Мене аж розриває від злості! Чому мобільна компанія дозволяє собі самовільно обривати мою вкрай важливу розмову, адже я і так оплачую всю її тривалість? Звертався з цього приводу до оператора станції, пояснював ситуацію з візою, просив не роз’єднувати. А мені кажуть: нічого не можемо вдіяти, переходьте на корпоративне обслуговування! Що ж це за сервіс такий кабальний?!

Запитання у мене і до операторів візового центру. Чому виснажуєте своїх клієнтів таким довгим очікуванням біля безмовної трубки? Чому самі не можете передзвонити до клієнта  і без поспіху взяти у нього всю потрібну інформацію? Клієнт заплатив вам чималеньку суму, тож будьте до нього уважними! 

Багато моїх знайомих  теж з’їли купу нервів під час такої електронної постановки на візову чергу. Дехто з них плюнув на оплачені (але так і не надані) послуги і пішов за допомогою до “ліваків”. За 100 доларів вони швиденько, без жодних телефонних мук, поставили вимордованих клієнтів на чергу, причому - на зручну для них дату...