Земляки губернатора Закарпаття затягують масштабну реконструкцію КПП «Ужгород»

Реконструкція пункту пропуску «Ужгород» на українсько-словацькому кордоні у Закарпатті вже набула слави довгобуду.


Згідно проекту «Модернізація та реконструкція пунктів пропуску на словацько-українському кордоні», вартістю близько 7,5 мільйона євро, оновлення цього КПП мали завершити ще у жовтні минулого року. Натомість на найзахіднішому кордоні України і далі зустрічати гостей руїна. Чому так сталося, спробував з’ясувати наш кореспондент.

З французами щось «не поділили»…

Історія з реконструкцією КПП «Ужгород» стартувала ще у 2013 році напередодні Революції гідності. Очевидно, що тодішнє керівництво Міндоходів уряду Азарова мало на цей об’єкт свої плани і своїх підрядників. Відтак, більше року реконструкція не проводилась. Екс-керівники Закарпатської митниці Вадим Симчера та Роман Крутяк ще рік тому у розмові з нашим кореспондентом натякнули, що така тривала пауза виникла через зволікання керівництва ДФС із тендером. Мовляв, реконструкцію попередньо мала здійснювати по обидва боки кордону одна французька фірма. Однак українське митне, а можливо, й обласне керівництво з цією фірмою щось «не поділило»…

Варто зауважити, що із 7.550.000 євро українській стороні на реконструкцію дали більше грошей. На КПП Ужгород за ці гроші примудрилися лише частково зруйнувати адмінбудівлю та звести біля неї невеличку недобудову з цегли. Результати цієї «титанічної» роботи нині можуть спостерігати на кордоні всі гості України і власне самі українці, подорожуючі до ЄС.

З того часу, коли закрили на ремонт основну адмінбудівлю КПП, тут було встановлено кілька біотуалетів. Півроку тому і буквально днями наш кореспондент мав змогу переконатися у тому, що ці туалети ніхто не чистить і не змінює. У таких умовах тут працюють і митні інспектори. У таких умовах справляти природні потреби змушені і всі подорожуючі через українсько-словацький кордон…

А от словацька сторона за цей час повністю реконструювала і пішохідний перехід у Малих Селменцях, і транспортний на тому ж КПП «Ужгород-Вишнє Нємецьке». У жовтні минулого року його урочисто відкривали за участю керівництва області. Ремонт зробили якісно і вчасно. Причому, ніби показуючи приклад Україні, на своєму боці КПП «Ужгород-Вишнє Нємецьке» збудували охайний сучасний клозет.

Що нам збудують за 4 мільйони євро?

В офіційному повідомленні Закарпатської митниці ДФС ідеться, що загальний бюджет українських партнерів складає 4.070.000 євро та розподілений на реконструкцію існуючих митних споруд на пасажирському напрямку пункту пропуску «Ужгород-Вишнє Нємецьке». Початок реалізації проекту — з 01.04.2013 р. Термін реалізації проекту — 33 місяці. Головним партнером та Єврокомісією погоджено пролонгацію дії проекту на 2016 рік. Проект пройшов державну реєстрацію в Мінекономрозвитку і торгівлі України. Також за результатами проведення процедури відкритих торгів укладено договір з ФОП Генсецьким Михайлом Петровичем на здійснення технічного нагляду при проведенні робіт з реконструкції. Договір на здійснення авторського нагляду укладено з проектною організацією-автором проекту ТОВ «Аргонавт». За результатами проведення процедури відкритих торгів 09.09.2015 р. було підписано договір підряду з будівельною організацією ТОВ «Торговий Дім Укрвторресурс» на закупівлю робіт по проекту: «Реконструкція існуючих та будівництво нових об’єктів інфраструктури пункту пропуску «Ужгород» ІІ черга (пасажирський напрямок) та «Влаштування стику доріг (ув’язка) пункту пропуску «Ужгород» зі словацькою стороною».

У зв’язку з початком робіт з реконструкції було запроваджено обмеження руху в пункті пропуску «Ужгород» та здійснено перекриття ділянки виїзду з України пасажирської частини пункту пропуску. Це, у свою чергу, уже більше року несе додаткове навантаження на пункт пропуску, створює незручності для подорожуючих та умови для корупції у плані пропуску автомобілів поза чергою через смугу в’їзду в Україну.

У відповіді на наш інформаційний запит начальник Закарпатської митниці ДФС Володимир Колесніков повідомив, що фірма-підрядник ТОВ «Торговий Дім Укрвторресурс» наразі виконала робіт на 3 мільйони 628 тисяч сімсот гривень. Загальна сума коштів, які має освоїти це підприємство, становить 47 мільйонів 899 тисяч гривень. Тобто, на ремонт КПП ще мають освоїти близько 43 мільйонів гривень. Враховуючи «швидкість» виконання робіт, така реконструкція може затягнутися на роки…

48 мільйонів гривень довірили недобросовісній фірмі депутата

Аналізуючи фірму-підрядника, яка не дуже поспішає оновлювати одне із західних облич України, з’ясовуємо, що це ТОВ є не надто добросовісним виконавцем. Зареєстроване ТОВ Торговий дім «Укрвторресурс» у Києві. Його молодий керівник — Максим Тихонович, 1990 року народження, родом із Чернівців, один із найбагатших депутатів Чернівецької міської ради і входить до найбільш чисельної фракції «Рідне місто». Його частка у підприємстві — 700 тисяч гривень. Максим Тихонович проживає в Чернівцях. Тим часом у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зазначено місце його проживання в Києві (в елітній «висотці» Оболонського району).

Що ж до ТОВ «ТД Укрвторресурс», то за часів, коли Чернівцями управляв Віталій Михайлішин, зазначене підприємство отримувало підряди, зокрема, і на тендерах. Воно проводило демонтаж моста через річку Прут, заготівлю солі для посипання доріг, йому передали на обслуговування ЖРЕП-12, а також віддали понад 5 млн грн на ремонт вулиці Богдана Хмельницького у Чернівцях. Однак, починаючи з 2013 року, ремонт так і не завершено. А ще у серпні минулого року чернівецький міський голова Олексій Каспрук заявив про недобросовісність підрядника. За його словами, він звернувся до правоохоронних органів «щодо перевірки фактів недоброякісного виконання ТД «Укрвторресурс» тендерних зобов’язань, внаслідок яких громаді міста завдано значних збитків, а також з метою притягнення до передбаченої законом відповідальності, встановлення посадових осіб, які не забезпечили належну організацію робіт на цьому об’єкті та контроль за їх якістю».

Незважаючи на це, згідно з даними «Офіційного порталу публічних фінансів», вказане підприємство постійно отримує бюджетні кошти на виконання робіт та надання послуг. Окрім того, від бюджетних установ Чернівецької області підприємство отримало лише за грудень 2015 року по лютий 2016 року більше 2 млн грн. Крім того, згідно з інформацією пошукової системи youcontrol.com.ua, ТД «Укрвторресурс» станом на 29 червня 2016 року є податковим боржником. Яким чином таке далеко не зразкове підприємство виграло тендер на реконструкцію пункту пропуску біля Ужгорода, залишається лише здогадуватися. Однак достеменно відомо, що ТОВ «ТД Укрвторресурс» було призначено підрядником реконструкції КПП «Ужгород» у вересні, коли на Закарпатті вже був губернатором Геннадій Москаль (з 15 липня 2015 року) і паралельно з призначенням на посаду начальника Закарпатської Митниці ДФС протеже Москаля Володимира Колеснікова…

Попри все, нині кінця-краю цій масштабній реконструкції не видно. А у самому КПП про закінчення ремонтних робіт у грудні 2015 року продовжує сповіщати одинокий банер. Відтак залишається лише сподіватися, що закарпатський губернатор зможе вплинути на своїх земляків-підрядників, а ті, своєю чергою, прозоро, швидко і якісно завершать почату справу і прозвітують перед громадськістю про освоєні 47 мільйонів…