Як вітчизняне автолобі прагне відбити охоту до іномарок...

Власники автомобілів з іноземною реєстрацією роками добиваються, аби держава скасувала норму закону про п’ятиденний перетин кордону


В Ужгороді власники автомобілів з іноземною реєстрацією блокували кордон зі Словаччиною. Цього разу вони протестували проти нововведення Закарпатської митниці стосовно неприйняття до уваги довідок зі СТО про ремонт таких автомобілів і, відповідно, накладання на автомобілістів штрафу у розмірі від 3400 до 8700 гривень. Після доби блокади протестувальники, влада та представники митниці сіли за стіл переговорів, аби вирішити проблему. Кордон було розблоковано. Однак хвиля невдоволення перекинулася на Львівщину. Чого домоглися «автоіноземці» і чого досягли акцією протесту, з’ясовував кореспондент «ВЗ».

Півмільйона автомобілів чекають на законодавчі зміни

Громадська організація «Західноукраїнська асоціація власників транзитних авто («ЗАВТРА») заздалегідь анонсувала збір автомобілістів з іноземними номерами, аби обговорити ситуацію, що склалася з довідками зі СТО і загалом з так званими «пересічками» кордону щоп’ять днів. Близько 80 автомобілістів зібралися на майданчику біля центрального стадіону «Авангард». Організатори запропонували піти до керівництва Закарпатської митниці, до голови ОДА і  вимагати вирішення наболілих питань. Однак частина присутніх висловилася за більш радикальні дії. Вирішили блокувати кордон.  

КПП «Ужгород — Вишнє Нємецьке» заблокували близько 11.00. Пропускали лише подорожуючих з дітьми, тих, хто мав квиток на літак чи на потяг, або людей похилого віку. Натовп розвеселила вантажівка «Рошен», яка везла цукерки у Словаччину. Автомобілісти жартували, мовляв, президент прислав їм солодку підмогу. Вантажівку, звісно, не пропустили…

 Голова ГО «ЗАВТРА» Павло Білецький розповів, що в Україні (в основному в прикордонних з ЄС областях) є близько 450-500 тисяч (!) автомобілів з іноземною реєстрацією. Щодо питання довідок зі СТО, які віднедавна не приймає митниця, то це стало лише додатковим приводом для акції протесту. Нині вже складено чимало протоколів на автовласників, які не вивезли свої авто за митну територію України у встановлений п’ятиденний термін.  Штрафи за це немалі: від 3400 до 8700 гривень. Відтак справжні причини невдоволення автомобілістів — небажання центральних органів влади та центрального офісу ДФС звертати увагу на проблему цих автомобілістів та змінити ідіотський закон.

— У 2013 році у Верховній Раді був зареєстрований законопроект №4341 про збільшення термінів перебування автомобілів з іноземною реєстрацією з 5 до 30 днів, -  каже Павло Білецький. — Та він навіть не пройшов обговорення у комітетах. Потім такий самий проект зареєстрував під іншим номером львівський нардеп Дубневич. Наприкінці минулого року його у профільному комітеті «зарубали» нардепи від «Самопомочі». На цих популістських документах піарилися і деякі наші закарпатські нардепи. Толку від цього жодного. Зараз закарпатський нардеп Роберт Горват зареєстрував  законопроект про зменшення акцизу на ввезення таких авто, але у його випадку йдеться лише про автомобілі, які відповідають стандарту Євро-5, тобто випущені  після 2009 року. Такі авто можуть собі дозволити далеко не всі.  

На думку Павла Білецького, таке ігнорування  проблеми пов’язане з тим, що керівництво держави, зокрема і президент, має свій інтерес у вітчизняному автопромі.  Наприклад, завод «Богдан» випускає автомобілі «Дачія». Але усім зрозуміло, що автомобілі, скажімо, німецького виробництва, навіть 10-річної давності, є якіснішими, ніж вітчизняні авто. 

Після акції у Закарпатській ОДА відбулися переговори з активістами. Вирішили питання з довідками зі СТО повернути у старе русло і створити робочу групу для напрацювання законодавчих ініціатив у Верховній Раді. Було прийнято рішення піти шляхом законодавчої ініціа­тиви із тимчасового ввезення авто з іноземною реєстрацією терміном на рік без сплати мита та інших платежів. Нині таке право в Україні мають лише іноземці. Аби урівняти права українців з ними, вирішено внести зміни до дискримінаційної статті 380 Митного кодексу України. До цього у пояснювальній записці запропоновано наукове, статистичне фахове обґрунтування на чотири сторінки.   

Львівський головний митник має власний законопроект про пільгове розмитнення авто...

12 березня менш масштабна акція протесту автовласників (в основному з польською реєстрацією) відбулася у Львові. Як розповіли кореспонденту «ВЗ» керівники підрозділу ГО “ЗАВТРА” на Львівщині Роман Тузяк та Станіслав Бучацький, у Львові біля «МЕТРО» на акцію приїхало близько 30-40 автомобілів. Вони вирушили до Львівської регіональної митниці. Біля самої споруди було перекрито дорогу.  

Автомобілістів запросили у зал засідань для діалогу. Активісти вручили керівництву листа із проханням підтримати вимоги закарпатських автомобілістів. Начальник митниці Левко Прокіпчук розповів, що не вірить у прийняття того законопроекту, який напрацьовано на Закарпатті. Мовляв, українське автолобі не дасть ходу цій ініціативі. Щодо довідок зі СТО, то ситуація на Львівщині залишиться та ж, що і віднедавна: їх тут будуть приймати лише за умови попереднього написання заяви про поломку автомобіля.     

Головний митник Львівщини поінформував, що має власний законопроект про пільгове розмитнення авто і може запропонувати його лобіювання через знайомих нардепів.  Для  врегулювання усіх цих питань домовилися про «круглий стіл» з митниками і прикордонниками та спільну зустріч з головою Львівської ОДА.

Тим часом «автоіноземці» чекають на долю розробленого в Ужгороді законопроекту про збільшення до року терміну перебування  на території України автомобілів з іноземною реєстрацією, який, за словами голови закарпатської ОДА Геннадія Москаля, може зняти напругу не лише серед автовласників, а й серед митників та прикордонників.