Передплатити

Показники у квитанції за світло не відповідають дійсності? Пишіть свої!

Відповідно до роз’яснень НКРЕКП, у квитанціях має бути місце, де споживач сам міг би вписувати дані з лічильника

З 1 березня в Україні знову подорожчала електроенергія. Для міських жителів перші 100 кВт•год. на місяць тепер коштують 57 коп. за кВт•год. (було 45,6 коп.), від 100 до 600 кВт•год. на місяць тариф становитиме 99 коп. за кВт•год. (було 78,9). За обсяг понад 600 кВт•год. доведеться платити по 156 коп. за кВт•год. (було 147,9 коп.). Для населення, що живе у сільській місцевості, тарифи будуть такими ж, але за найнижчим тарифом можна буде оплачувати до 150 кВт•год., а не до 100, як у місті. Та ці тарифи — ненадовго. Уже з 1 вересня цього року заплановано черговий етап подорожчання електрики, а з 1 березня наступного року — ще один. Обіцяють, останній. 

Зважаючи на те, що електрика тепер обходиться недешево, споживачі намагаються економити, пробують вкластись у 100 кВт•год. на місяць. Декому це навіть вдає­ться. Але рахунки у квитанціях далеко не завжди відповідають реальним показникам лічильника. В обленерго пояснюють — не мають можливості зняти показники у всіх споживачів в останні дні місяця, тому змушені дораховувати за “середньодобовими”. Споживачі підозрюють: домальовуючи нереальні цифри, енергопостачальники підкориговують свої показники, як їм треба. А часом просто намагаються змусити людей платити більше. 

 “Якби ціна не залежала від обсягу споживання і була стабільною, трагедії в тому, що дописали якісь зайві кіловати, не було б — один місяць переплатив, інший - заплатив менше. Але тепер різниця в тарифах чимала, — каже житель села Верхні Гаї Дрогобицького району Микола Бойко, який уже давно намагається змусити обленерго вписувати у квитанціях реальні показники. — Знаючи, що з наступного місяця тарифи зростають, вони навпаки пишуть менше, ніж є насправді, — аби потім ви платили вже за підвищеним тарифом! Навіть якщо різниця невелика, нехай кожного споживача змусять переплатити десять копійок, у масштабах області виходить величезна сума!”.

Спочатку пан Бойко намагався вирішити проблему безпосередньо з обленерго. Не вийшло. Далі він з односельчанами написав колективне звернення у Національну комісію з питань регулювання енергетики. Звідти надійшла відповідь: аби уникнути розбіжності між фактичним та прогнозованим обсягом споживання, показники повинні знімати не раніше, ніж за п’ять днів до кінця календарного місяця. Це була перша перемога Верхніх Гаїв. У селі почали знімати показники не 13-18 числа, а 25-26-го. 

“Розумію, що контролеру важко за кілька днів обійти всіх споживачів. Але ж газова служба вирішила цю проблему: їм можна подавати показники у будь-який спосіб, навіть есемесками. У НКРЕКП мені сказали, що можемо вимагати, аби обленерго перевело нас на абонентські книжки — такий спосіб розрахунку також передбачений нормами. У таку книжку споживач сам вносить показники лічильника на останній день місяця і з тими книжками йде платити. А контролери можуть лише ходити та перевіряти, чи точно споживач вносить дані у книжки”. 

І от ще трохи паперової тяганини, засідання районної ради... І нарешті цього року НКРЕКП надала роз’яснення, у якому чітко вказано: контролери повинні знімати показники не раніше, ніж за п’ять днів до кінця розрахункового місяця, а споживач повинен мати можливість надавати показники у перший день наступного місяця. 

“У платіжних документах, які виписує енергопостачальник, має бути місце, де споживач зміг би зазначити покази приладу обліку, зняті в перший день місяця, наступного за розрахунковим. У разі неможливості забезпечити ПАТ “Львівобленерго” зняття його представниками показів не пізніше, ніж за п’ять днів до кінця розрахункового місяця, або прийом оператором кол-центру від споживачів інформації щодо показань приладів обліку, ПАТ “Львівобленерго” має проводити розрахунки зі споживачами за спожиту ними електричну енергії за розрахунковими книжками”, - йдеться у повідомленні НКРЕКП.

Ще більше новин від «Високого Замку»?
Долучайтеся до нас у Telegram