Окремі смуги «розрулюють» черги

Експеримент із розмежування «пасів» на польсько-українському кордоні дає позитивні результати.


Експеримент із розмежування руху транспортних засобів української та іноземної реєстрації на польсько-українському кордоні продовжено до 28 січня. Нагадаємо, керівництво Західного регіонального управління Державної прикордонної служби України спільно з працівниками Львівської митниці від 16 січня на двох прикордонних пунктах пропуску - “Краковець” і “Рава-Руська” - запровадило окрему смугу руху для легкових автомобілів, зареєстрованих в Україні, і окрему — для зареєстрованих за кордоном. Прикордонники мали проаналізувати, чи зменшаться черги, час оформлення подорожуючих, чи вдасться пришвидшити пропускні операції. Якщо результат буде позитивний, таку практику розповсюдять і в інших пунктах пропуску Львівської області. 

«У зв’язку зі святковими днями експеримент вирішили продов­жити до 28 січня, - розповів під час прес-конференції начальник Західного регіонального управління Державної прикордонної служби України Володимир Єгоров. - Однак експеримент дає перші позитивні результати: кількість черг на обох смугах значно зменшилась”. “Проміжні результати — позитивні, - підтвердив начальник Львівської митниці Левко Прокіпчук. - Коли була єдина черга, авто з іноземною реєстрацією довше чекали. Тепер вони чекають менше, але кількість таких машин збільшилася. Крім того, бачимо певне невдоволення з боку іноземців. Але ми маємо створювати комфортні умови передусім для своїх громадян. Наприклад, у Польщі є три окремі “паси” - для своїх громадян, для іноземців і для представників Малого прикордонного руху (для українців, які живуть у прикордонній зоні)”. 

Наразі українська сторона не має технічної можливості збільшити кількість смуг руху. Також українське законодавство не дозволяє українцеві з іноземними номерами просто заїхати в пункт пропуску, поставити відмітку про перереєстрацію і одразу повернутися назад - він обов’язково має заїхати на територію Польщі. У Верхов­ній Раді чекають розгляду чотири законопроекти, які мали б спростити перетин кордону для таких авто. Тим часом, саме такі автомобілі, придбані за кордоном, і створюють найбільші “корки” на кордоні, оскільки, згідно із законодавством, їх треба кожні п’ять днів перереєстровувати у Польщі, а відповідно, двічі перетинати державний кордон.

“Щороку пасажиропотік і транспортний потік на пунктах пропуску зростають на 10%, - розповів Левко Прокіпчук. - Маємо на кордоні недостатню кількість пунктів пропуску. Якщо запровадять безвізовий режим із Євросоюзом, машин буде ще більше. Основна маса (65%) авто, які перетинають кордон, — з іноземною реєстрацією, з них більшість — так звані транзитні, тобто їхні власники — громадяни, які живуть у прикордонній зоні”. За словами Левка Прокіпчука, митники неодноразово пояснювали народним депутатам, що треба міняти законодавство. 

За словами Володимира Єгорова, у Львівській області автомобілі перетинають державний кордон України в 11-ти пунктах пропуску, 6 з яких є міжнародного значення. Найбільш активний пасажиропотік - на пунктах пропуску “Шегині”, “Краковець” і “Рава-Руська”, на які припадає майже 80% всіх перевезень. З року в рік пасажиропотік збільшується. За останній період Новорічно-Різдвяних свят кордон в обох напрямках перетнули понад 800 тисяч осіб та понад 210 тисяч транспортних засобів. Це на 20% осіб більше, ніж у звичайному режимі, а транспортних засобів — на 5% більше. Пропускна спроможність пункту пропуску «Краковець» за добу - 2 тисячі одиниць легкового транспорту. Проте фактично через нього проїжджає понад 4 тисячі авто за добу, що удвічі перевищує норму. 

Від 21 грудня минулого року Західне регіональне управління ДПСУ проводить ще один експеримент — спільно із працівниками Національної поліції патрулюють у місцях накопичення транспорту у пунктах пропуску “Рава-Руська” та “Краковець”. Впорядковують черги на пунктах пропуску, аби нахабні водії не їхали поза чергою і не створювали “корки”.