Зробити з напрямів дороги допоможуть європейські гроші

Понад п’ять з половиною тисяч кілометрів доріг Львівщини потребують негайного ремонту.

Капітальний ремонт одного кілометра  коштує  від 9 до 12 млн. гривень. Щоб довести до ладу дороги області, потрібно майже 50 мільярдів гривень. Обласний бюджет не потягне цих витрат, бо становить лише 7,9 млрд. гривень. Цього року з обласної скарбниці на ремонт доріг виділено 176 млн. гривень. Про це йшлося під час дебатів експертів, чиновників Львівської ОДА, що відбулися у “Прес-клубі”. 

На думку заступника голови Львівської ОДА Андрія Корната, відсоток від акцизних зборів, який залишається на місцях і скеровується на ремонт доріг, повинен становити не 5%, а хоча би 40%. “Якщо хоча би впродовж чотирьох років 40% акцизного збору залишатиметься у місцевих громад, то можна було б відремонтувати усі дороги Львівщини, - стверджує чиновник. - Дороги державного значення — майже ідеальні. А коли йдеться про місцеві дороги в селі, ми говоримо про якісь ямкові дороги, а подекуди навіть засипання дір камінням”. 

Деякі експерти кажуть, необхідно створити державний обласний цільовий фонд ремонту доріг на Львівщині. Надходження від акцизу потрапляли б у загальний фонд. І тоді місцеві бюджети самостійно вирішують, куди ці кошти скерувати. Також вважають за доцільне запровадити додатковий податок на автомобілі вагою понад 12 тонн. “Підприємства, які розробляють надра на Львівщині і використовують важкий ваговий транспорт, теж мають робити певні відрахування до цільового фонду, - вважає депутат Львівської облради Йосиф Ситник. - У так званий дорожний фонд також мають надходити кошти від усіх штрафів за порушення Правил дорожнього руху”. 

Голова Львівської ОДА Олег Синютка додав: “Львівщина стала учасницею проекту “Карпатський єврорегіон”, який дав нам 200 мільйонів гривень з державного бюджету. Цьогоріч вдалося зробити дорогу на Рогатин, автошлях на Тернопіль, до Золочева, дорогу на Червоноград. У роботі — дорога на Радехів і Луцьк та дорога Сколе-Славськ. Думаю, через два-три тижні  повністю завершимо всі роботи”.

Які дороги планують ремонтувати на Львівщині у 2016 році? За словами губернатора Олега Синютки, капітально відновлять дорогу до Турки через Самбір та Старий Самбір. На це планують використати гроші Європейського інвестиційного банку.  А за польський кредит (100 млн. євро) планують відновити дорогу до кордону (Грушева, Угринова, Смільниці). 

Фахівці дорожньої галузі стверджують, що для ефективнішої ремонтної кампанії необхідно реорганізувати, а то й ліквідувати “Укравтодор”. Ця установа себе скомпрометувала і не виконала тих функцій, які на неї були покладено.  Ліпше створити нову структуру з відповідними повноваженнями, ніж постійно боротися за перерозподіл повноважень. 

“Керівника облавтодору Юрія Лазаренка довелося звільнити за статтею, - наголосив Олег Синютка. -  Порушено кримінальну справу. З 9 мільйонів гривень, які прийшли на експлуатацію доріг, 4 мільйони пішли одній тернопільській фірмі, звідки, власне, і є пан Лазаренко. А іншим всім компаніям надійшло ще 4 мільйони.  На посаду начальника служби автодоріг у Львівській області я запропонував кандидатуру очільника однієї із райадміністрацій Львова (не уточнив прізвища. - Авт.). Але погоджуся на будь-яку іншу, професійну людину”. 

А ось цьогорічний ремонт доріг у Львові експерт з інженерних питань Іван Гринда оцінив на трійку (за п’ятибальною шкалою). “Грошей для ремонту доріг достатньо. А от людей, які би фахово розподіляли їх, — немає, - стверджує пан Іван. - Бачимо, що діється на Підзамче  та вул. Хмельницького. Вона мала бути до кінця листопада здана. А коли буде... У вересні мало б бути відкрите перехрестя вулиць Короленка-Лисенка. Бачите, що там діється...  Вважаю помилковим рішення щодо реконструкції проспекту Свободи, який був не в такому жахливому стані. А ось з вулицею Стуса, складається  враження, що ввійдемо в зиму. Площу перед собором Св. Юра зробили, пам’ятник відкрили, а дорогу кинули”. 

 Фото зі сайту ЛОДА.