Львівська міськрада поклала край скандалам у драмтеатрі

Управління культури ЛМР призначило директора Львівського драматичного театру ім. Лесі Українки тимчасово до кінця серпня.

Микола Павлів до того працював керівником відділу регулювання орендних відносин управління комунальної власності ЛМР.

«На посаду директора на тимчасовий період ми шукали людину, яка має великий адміністративний досвід, яка є менеджером, яка розуміється на документообігу і яка буде в стані привести до ладу все те, що відбувається в театрі Лесі Українки, починаючи від бухгалтерських документів, наказів і закінчуючи кадровою роботою. Ми зупинилися на кандидатурі пана Миколи Павліва, який багато років очолював відділ регулювання орендних відносин управління комунальної власності ЛМР. А це дуже важливий сегмент економічної діяльності також і театру. Тому людина з таким досвідом і знаннями там буде дуже потрібна. Сподіваюся, що це рішення є правильним, що кризовий менеджмент спрацює, і ми нарешті зупинимо цю вакханалію, яка відбувається в муніципальному театрі.

Театр існує не для директора, не для художнього керівника і навіть не для акторів. Театр існує для мешканців міста, які утримують його за свої податки. Неприпустимо, щоб наші з вами гроші йшли в нікуди і працювали на скандали, авантюри, зрив вистав», - повідомила начальник управління культури Львівської міської ради Ірина Магдиш.

«Є чітке завдання навести лад у театрі з документацією, з кадровими та фінансовими питаннями.

Тільки робота з правоохоронними органами дозволить нам вилучити документи, подивитися на них, на чому вони зупинилися. Так само важливі роботи з фінансової частини: що є на рахунках, що витрачалося, де ці гроші є. Інвентаризація та аудит — це перші кроки, які будуть здійснені», - зазначив тимчасовий директор Львівського драматичного театру імені Лесі Українки Микола Павлів.

«У понеділок, 3 серпня, мало бути засідання конкурсної комісії, і, у зв’язку з тим, що директор Олексій Коломійцев вніс зміни до неї, низка членів комісії відмовилася брати участь у цьому засіданні новоствореної директором комісії. Засідання мало бути таким, яке не відбулося у зв’язку з відсутністю кворуму. Тим не менше, та частина комісії, яка лояльно ставиться до Коломійцева, незважаючи на відсутність кворуму, розпочала проводити нібито засідання, підміняти протоколи засідання комісій.

Ми зобов’язали виконувача обов’язків директора Геннадія Рассказова надати нам відповідні пояснення та документацію, яка була оформлена за результатами цих нібито засідань. Нам були представлені 3 протоколи засідань, жодне з них не мало кворуму, за нашою оцінкою. Була низка інших порушень законодавства та порядку проведення конкурсів, затверджених Міністерством культури України. Незважаючи на це, виконувач обов’язків директора Рассказов підписав контракт з Коломійцевим, який ми не вважаємо легітимним.

Ми своїм наказом від 6 серпня №65-Р створили комісію для службового розслідування, до складу якої, крім представників управління культури, входять представники юридичного управління, відділу кадрів. Ми відсторонили пана Рассказова від виконання обов’язків директора театру і заступника директора, яким він є за посадою. Коломійцев скористався своїм правом піти у відпустку після завершення контракту, йому було дано право на відпустку з умовою, що останній день — це день звільнення. У ситуації, коли нема Коломійцева, а інша особа, яка могла б претендувати на посаду, відсторонена, ми до 31 серпня призначили нового директора.

За тими установчими документами, за штатним розкладом, який є зараз, управління культури призначає лише директора. Посада художнього керівника та вся документація, що стосується призначення, - це прерогатива директора. Один з варіантів вирішення питання з нелегітимними протоколами засідань — ми залишаємо цю форму і проводимо новий конкурс. Можливо, ми будемо думати про те, щоб виводити художнього керівника з прямого підпорядкування директору і щоб управління культури призначало і директора, і художнього керівника. Але для цього ще потрібні певні зміни в установчих документах, певна бюрократична процедура», - пояснив заступник начальника управління культури департаменту гуманітарної політики ЛМР Михайло Мороз.

Так, за чинним законодавством на конкурсній основі відбирається тільки художньо-артистичний склад установ культури. Щодо посади директора, то рішення приймає управління культури.

«Я підтримувала Олексія Коломійцева до 15.00 год. понеділка, до того моменту, коли були вчинені протиправні дії, коли була підміна документів, коли був нелегітимний конкурс. Я зрозуміла, що людині не йдеться про творчість, не йдеться про театр як установу культури, а йдеться про щось зовсім інше. Коли нечесними методами йдуть на все, щоб досягнути свого, за цим є не творчість, а або гроші, або влада. Це очевидно. Ми хочемо, щоб театри працювали чесно і прозоро, щоб там жили музи, а не фінансові схеми. Якщо людина порушила закон і переступила межу один раз, вона це зробить знову і знову. Тому рішення про службове розслідування було єдиноправильним. Сподіваюся, що це розслідування розставить всі крапки над «і».

Спочатку була створена комісія зі з’ясування ситуації та знаходження відповіді на ті скарги і докори, які звучали з уст акторів. Ця комісія ще існує, але свою функцію вона частково виконала, тому що за рекомендацією комісії було оголошено два конкурси: конкурс на заміщення вакантної посади художнього керівника і конкурс на заміщення вакантних посад художньо-артистичного складу, що абсолютно відповідає наказу Мінкульту «Про конкурсний відбір працівників установ культури».

Зараз створена комісія — службове розслідування — це зовсім інша стадія розслідування конфлікту, оскільки зараз вже є підміна документів, фальсифікація конкурсу, нелегітимність комісії, відсутність кворуму. Це службове розслідування має значно ширші повноваження. За рекомендацією комісії є відсторонення пана Рассказова від виконання обов’язків директора і від виконання обов’язків заступника директора.

В ситуації кризи, на мою думку, є правильним приймати жорсткі кадрові рішення і призначати кризового директора. Можливо, буде переформування цього театру. Це дає нам шанс перевантажити цей театр і дати йому нове життя», - коментує начальник управління культури Львівської міської ради Ірина Магдиш.

«Ми зіткнулися з ситуацією, коли, по-перше, більша частина працівників театру у відрядженні, а по-друге, є юрисконсульт, якого прийняли на роботу 5 серпня. Самі працівники вважали наші накази нелегітимними. Бухгалтер відмовилася давати нам печатку. Довелося викликати міліцію. Приїхали працівники слідчого відділу Галицького райвідділу міліції. Лише з їх допомогою ми отримали печатку і штамп. Це при тому, що багато документів, наприклад книгу наказів, нам не було надано. Працівники пояснили, що не знають, де вона. Тому можливі різні варіанти розвитку подій.

Теоретично з 1 вересня посада буде вакантною, у розумінні законодавства. Можливо, буде варіант продовження контракту з Миколою Павлівим. Може, буде якась інша людина. Час покаже. Коли нам не дають документів, то ми, як уповноважений орган, не можемо прогнозувати розвиток подій, коли для того, щоб щось побачити, треба викликати міліцію. Ми вчора стали свідками того, як нам показали останній наказ №61, сьогодні зранку з’являється якийсь наказ №62, якраз про призначення Коломійцева художнім керівником. Ми не маємо гарантій, що станом на понеділок нам не покажуть ще низку наказів, чи якісь інші документи про кадрові призначення. 

Ми опечатали кабінет заступника директора Рассказова, якого відсторонено, і приймальню директора, щоб ніхто не казав, що нібито щось пропало чи ми щось забрали», - додав заступник начальника управління культури департаменту гуманітарної політики ЛМР Михайло Мороз.

Джерело: прес-центр ЛМ