Передплатити Підтримати

Життя моделей – суцільний кастинг

Райдужні мрії і реналії дівчат модельного бізнесу

Модельний бізнес для багатьох молодих дівчат є «зефірною» мрією. Природно, що кожна дівчина хоче побачити себе на обкладинці глянцевого журналу, пройтися європейським подіумом та відчути на собі спалахи фотокамер. Однак про те, що ж насправді відбувається за кулісами красивої казки, знають тільки самі моделі...

Модельний бізнес в Україні протягом останнього десятиліття стрімко розвивається. У будь-якому більш-менш розвиненому місті є принаймні декілька модельних агентств, які із розпростертими обіймами зустрічають «свіжу кров».

Якщо ти симпатична дівчина від 13 до 20 років, то, швидше за все, не одне таке агентство пропонувало співпрацю, гарантуючи реалізацію творчого потенціалу та високі гонорари. Це перша річ, яка часто вводить в оману. Представники агентств (букери) не дають дівчатам спокою у соціальних мережах. Менеджери агенції пишуть багатьом — навіть товстеньким, низеньким, не резентабельним.

Але укладати з вами конт­ракт ніхто не поспішатиме. Спершу запропонують закінчити модельну школу, звісно ж, пообіцявши співпрацю у майбутньому. Тут важливо вміти адекватно себе оцінити. Нижчих за 176 см «подіумних» моделей не буває. Щодо параметрів, то максимально — 90-65-90.

Для чого ж тоді дівчині, у якої реально немає шансів, кілька місяців навчатися у модельній школі? В Україні агенції, які оплачують потенційній моделі навчання на таких курсах, можна перерахувати на пальцях однієї руки. для того, аби дізнатися про основи модельного бізнесу, пройти елементарний курс дефіле, косметології, діє­тології, етикету та позування, за 2-3 місяці доведеться заплатити від 1500 до 2500 грн. Ерудованій людині дізнатися щось принципово нове у модельній школі надзвичайно важко. Переважно викладачі говорять загальними фразами і розповідають відомі істини. Вартісними є хіба практичні заняття із дефіле та позування. Але чи варті такі уроки настільки великої суми? До прикладу, із 17 людей у групі модельної школи із агенцією контракт уклали троє. Власна модельна школа — основний дохід багатьох агенцій.

Опис діяльності модельного агентства часто нагадує передвиборчі програми кандидатів у президенти. «Наша агенція зробить із тебе справжню зірку! На тебе чекають яхти, подорожі, мільйонні контракти!» — гасла деяких із них викликають щонайменше усмішку. Це друга пастка для дівчат. «Зірками» стають лише одиниці. А заробітку модельний бізнес в Україні дівчатам не приносить взагалі. Бути моделлю — це, зазвичай, просто хобі, яке інколи підвищує самооцінку. За показ у Львові гонорар моделі становить у середньому 150 гривень. Приблизно стільки ж отримує її агентство.

У контрактах із модельною агенцією трапляються вражаю­чі речі. Наприклад, пункт про те, що «Виконавець (модель) зобов’язаний бути в ідеальній формі у будь-який конкретний час дії цього Контракту». У випадку, коли параметри фігури моделі змінюються більш ніж на 3 см, агентство має право накласти штраф і розірвати договір. Моделі заборонено самовільно змінювати зачіску, колір волосся, макіяж, інколи й стиль одягу. Проте умови контракту — найважливіший юридичний аспект співпраці. Для того, аби уникнути неприємностей, у договорі з модельним агентством особливу увагу треба звернути на усі «табу», передбачені документом, розмір штрафів за невиконання умов, термін дії контракту та чіткий перелік обов’язків моделі.

Побутує думка, що моделінг — одна із найлегших професій, варто лише вміти використати подароване природою. Такий стереотип абсурдний. Життя моделі — це суцільний кастинг, постійне порівнювання себе з іншими. Природно, що інколи дівчата не витримують психологічного тиску конкуренції. Сльози, розчарування і, як наслідок, комплекси — невід’ємні атрибути перших сходинок модельної кар’єри. З віком приходить усвідомлення своєї унікальності і самодостатності, але часом шлях до цього лежить через десятки «непройдених» кастингів та «завалених» проектів. Хороші модельні агентства намагаються залучати модель до різних видів робіт, усіляко допомагають реалізуватися.

Спробувавши вітчизняного модельного бізнесу, українські красуні часто вирушають за кордон. За таких умов «материнське» агентство отримує 10% від заробітку моделі, а «приймаюче» закордонне — 40%. Проте решти 50% цілком вистачає на те, аби потішити себе новими речами у гардеробі і приїхати не з порожніми кишенями. Найвідоміші львівські модельні агенції намагаються зберегти хорошу репутацію на міжнародному ринку краси. Відтак «пригоди» українських моделей за кордоном часто залежать від порядності самих дівчат. Були випадки, коли стабільної ставки у розмірі 1000 дол. за 2 місяці дівчатам було мало. Тоді у нічних клубах Індії чи Китаю дівчата провертали справжні махінації. Схема така: попередньо домовившись із барменом, красуня підсідає до самотнього чоловіка і починає розмову. Зацікавлений мужчина пригощає дівчину коктейлем.

Бармен наливає чоловікові алкоголь, а дівчині — соку, щоб не сп’яніла. Таким чином багатій замовляє значно більше напоїв, ніж планував, а красуня отримує із кожного непоганий відсоток. Були й інші випадки — коли дівчина прямо отримувала гроші за те, що склала приємну компанію у клубі. Найцікавіше відбувається тоді, коли про такий підробіток дізнається модельне агентство. Зазвичай такі історії закінчуються розривом контракту, величезними штрафами і крахом модельного майбутнього.

Молодим дівчатам, які мріють стати моделями, необхідно усвідомити: щасливі обличчя із обкладинок глянцевих журналів не завжди такі усміхнені. Стосунки між замовником та моделлю регулює агентство, воно ж і забезпечує належний захист дівчини. Часто трапляються випадки морального приниження. На прохання роздягнутися моделі реагують як на пропозицію зайняти вільне місце у трамваї — мовчки і одразу. Вагання чи відмова розцінюється як непрофесійність. В одному із найкращих модельних агентств Львівщини на кастингу київські замовники попросили роздягнутися до білизни. На різку відмову була така відповідь: «Господи, девочки! Разве вы не знаете, чем торгуете?».

На початку модельної кар’єри найважливішим є моральна готовність не лише до майбутньої популярності і захоплюючого життя, а й до випробувань на міць своїх принципів, амбіцій та почуття власної гідності.