Унісекс на екрані

«Французька весна-2014» відкрилася гучною прем’єрою стрічки «Ів Сен-Лоран»

Щорічний фестиваль французької культури «Французька весна» у Львові стартував з прем’єри довгоочікуваного художнього фільму Джаліля Леспера про генія високої моди і революціонера у світі вишуканого вбрання Іва Сен-Лорана. Попередній показ однойменної стрічки пройшов у «Планеті кіно IMAX», зібравши в одному залі відомих дизайнерів та поціновувачів кіномистецтва і, звісно, моди.

«Всесвіт моди та кіно — ці два полюси завжди були складовими французького шарму, — зазначив директор «Французького Альянсу» у Львові Бернар Ульят. — Додайте сюди ще нашу мову — і отримаєте емблему французької цивілізації».

«Ів Сен-Лоран» — атмосферний фільм про талант, успіх, нетрадиційне кохання і цілодобові муки творчості всупереч самознищенню законодавця світової моди. У 1957 році в Парижі помирає Крістіан Діор, і новим керівником модного дому призначають його колишнього асистента, 21-річного Іва Сен-Лорана. Упродовж фільму ми стаємо свідками того, як він робить запаморочливу кар’єру, пізнаючи всі принади (і не тільки) богемного життя. Акторові П’єрові Ніні, з притаманним йому напівдівочим шармом, вдалося вжитися в сором’язливу, водночас трохи істеричну і нестримну натуру модного генія, якого не цікавить ніщо, окрім творчості. Поруч з ним — його партнер по бізнесу і по ліжку П’єр Берже (Гійом Гальєнн), розсудливий і терплячий, який півстоліття беріг Сен-Лорана від криз і бід.

Критики встигли присмачити ложкою дьогтю нову стрічку, мовляв, режисер в ході роботи повністю «загубив» істину про свого героя. Якщо вірити йому до кінця, то світовою славою і нереальними статками Ів Сен-Лоран повинен завдячувати наркотикам, нестандартній сексуальній орієнтації і своїй певній всезагальній слабкості, яка йде від того, що модельєра в дитинстві виховували одні жінки...

Притягує у фільмі візуальна складова — епоха 60-х років у Франції відтворена доволі скрупульозно, з прив’язкою до найменших деталей. Ми бачимо автентичні ескізи, сукні і особисті речі великого кутюр’є. Бачимо, як він створює свої колекції, як до нього приходять ідеї, як створює власні «революції» і започатковує стиль унісекс. Усе це йде в ногу з тогочасною ознакою світу моди — переходу від haute couture (високої моди) до pret-a-porte — моди, доступної середньому класу, і тої, яка поставлена на масове виробництво. Перед нами — конструювання «нового обличчя» жінки, яким невтомно займався Ів Сен-Лоран. Поруч з цим незмінним тлом у стрічці виступає, звісно, кохання — нестримне, всепоглинаюче, жертовне і небезпечне.

Цікаво, що цьогоріч про дизайнера вийде ще одна стрічка від режисера Бертрана Бонелло. Сам П’єр Берже, коханець і бізнес-партнер Ів Сен-Лорана, негативно відгукнувся про неї, однак поціновувачі робіт Бонелло очікують, що його версія життя нестерпного генія моди піде далеко вперед.