У червні подорожчає проїзд в електротранспорті!

Працівники ЛКП “Львівелектротранс” вийшли на Майдан Львова, щоб так само, як і власники маршруток, повідомити львів’янам тарифну “новину”

З червня квиток на проїзд в електротранспорті подорожчає на 50 копійок (до 2-х гривень), пільговий — на 25 копійок (буде коштувати 1 гривню). Ціну на місячні проїзні картки піднімати не будуть. Зараз місячні абонементи на проїзд у трамваях та тролейбусах коштують 100 гривень, для студентів (пільговий) — 35 гривень. Про це розповів “ВЗ” в.о. директора ЛКП “Львівелектротранс” Володимир Карпа.

Люди на Майдані начебто підтримали підвищення плати на проїзд в електротранспорті. Але в цьому можна засумніватися, бо левова частка прихильників ідеї — водії трамваїв і тролейбусів, працівники адміністрації ЛКП “Львів­електротранс”. Пішли за сценарієм перевізників, коли на Майдан зігнали водіїв, які “проголосували” за тариф у три гривні... На громадських слуханнях у міській раді люди засудили цей факт. Кричали: “Ганьба!”.

У трамваях та тролейбусах перевозять 45 категорій пільговиків. Держбюджет заборгував за них 5,6 мільйона гривень. Це теж змушує підприємство переглянути тариф. До редакції “ВЗ” зателефонувала 70-річна львів’янка Мирослава, яка висловила свою думку щодо “халявних” пільговиків у електротранспорті та маршрутках. Жінка пропонує, щоб ця категорія платила, як у Європі, символічну ціну: в маршрутках — 1 гривню, в трамваях — 50 копійок. Тоді економічний стан підприємств не буде збитковим, власники маршрутів не матимуть аргументів для чергового підняття тарифів, водії не ображатимуть пільговиків.

“Ціна на проїзд у трамваях та тролейбусах є критично низькою, — сказав на прес-конференції міський голова Львова Андрій Садовий. — Вона жодним чином не покриває витрат. Ми дотуємо підприємство за кошти місцевого бюд­жету. Різниця за пільговий проїзд надходить несвоєчасно і не в повному обсязі. Коригування тарифу треба буде робити. Це невелика сума. Не підемо вище двох гривень. Але такий крок необхідно зробити, бо важливо утримувати всю систему електротранспорту в надійному стані. Думаю, опрацюємо це питання у квітні”.

Володимир Карпа додав: “Питання тарифу на електротранспорт обговорять на громадських слуханнях у Львівській міськраді. Подорожчали усі складові тарифу — від зарплати до паливно-мастильних матеріалів та запчастин. Наприклад, пальне стало дорожчим на 2,5 гривні за літр. На бензині працюють машини-тягачі трамваїв та тролейбусів. Тролейбусний маршрут №13 обслуговує тягач, який тягає тролейбус від вул. Шота Руставелі до вул. Зернової. Подорожчали запчастини. Тролейбуси та трамваї треба ремонтувати, бо деяким з них понад 20 років”.

“Зауваження, які завжди були до роботи транспорту, — чистота, дотримання графіків руху, етика водіїв, — наголосив мер Львова. — Ці чинники викликають емоційну хвилю, яка перекриває всі інші. Вартість пального зросла до 12,5 гривні. Невідомо, яка динаміка буде далі. Тому коригування тарифу на проїзд має відбутись. Має бути чіткий розрахунок і чітка позиція громадськості.