Готуймося платити за проїзд у маршрутках три гривні!

У мерії підготували проект рішення виконавчого комітету щодо нового тарифу

У четвер, 27 березня, у Львівській міській раді відбулися громадські слухання щодо підвищення плати за проїзд у маршрутках з двох до трьох гривень. У мерії підготували проект рішення виконавчого комітету щодо нового тарифу. Три гривні — компромісний варіант. Але перевізники кажуть, що для розвитку транспортної галузі потрібно брати з пасажирів 3,5-4 гривні. За кілька днів до громадських слухань п’ять перевізників Львова оприлюднили на Майдані Львова заяву про плачевний стан галузі через збитковий тариф, подорожчання бензину. Вимагають від виконкому прийняти рішення до 1 квітня. Як відреагують на подорожчання містяни? Виймати з кишені 4 гривні за проїзд, коли транспортна система змушує пересідати у два-три автобуси, — неабияка втрата для сімейного бюджету. Чи поліпшиться якість послуг?

Як розповіли “ВЗ” у Львівській обласній організації “Всеукраїнська асоціація автомобільних перевізників”, стрімке підвищення цін на бензин позначилося на фінансовій ситуації автотранспортних підприємств. “Нам щодня необхідно заправляти пальним кількасот автобусів, — сказав голова асоціації Іван Велійка. — Не заправимо — не виїдемо! Економічна ситуація в державі нас “схопила за горло”. Ми не їдемо, а “доїжджаємо”. Автотранспортна галузь нашого міста в «передінфарктному» стані. Тариф у дві гривні не може забезпечити довготермінову роботу громадського транспорту. Є ризик зупинити автотранспортну галузь у місті, створити хаос”.

Востаннє тариф на проїзд у маршрутках підвищували у Львові 2011 року. Тоді ціна дизпального була 8,60 гривні, зараз — 11,70. Вартість пального становить 50-60% тарифу. «Наші обрахунки демонструють, що подальше функціонування та розвиток транс­портної галузі міста можливі за умови впровадження тарифу на рівні

3,5-4 грн., — йдеться у зверненні Асоціації, яке підписали усі перевізники. — Готові почути запитання та пропозиції львів’ян, реагувати на всі негативні явища, працювати над поліпшенням якості роботи”.

Журналіст “ВЗ” поспілкувалася з кількома перевізниками. Найбільше нарікань на збиткові маршрути, які в кінці зміни ледь збирають виручки на пальне. Прибуткові маршрути — ті, які їздять попри ринки, торгові центри. Керівники автотранспортних підприємств прийняли рішення: у робочі дні на збиткових маршрутах працюють десять машин, а у вихідні — шість. Щодня за оренду одного автобуса платять 150-200 гривень. Зараз усі маршрутки “влітають” у збитки: у будні — 176 гривень, у вихідні — 480.

Як розповів “ВЗ” в. о. начальника управління транспорту і зв’язку Львівської міської ради Олег Вілюра, розрахунки ретельно перевірять, тоді приймуть рішення, на скільки варто підняти тариф. Чиновник натякнув, що підвищення неминуче, бо вартість бензину підскочила. “Торік нам вдалося зупинити ріст тарифів, з держбюджету виділили 5 мільйонів гривень для перевезення пільгових категорій, — каже Олег Вілюра. — Цього року з бюд­жету виділять 10 мільйонів гривень”.

Коментар для «ВЗ»

Іван ГРИНДА, голова депутатської комісії інженерного господарства, транспорту і зв’язку Львівської міської ради

Не можна львів’ян вводити у стан тарифного шоку. Якщо піднімати ціну за проїзд у маршрутках, то на 50 копійок (до 2,50 гривні, а не до трьох чи чотирьох). Вони хочуть піднімати ціну, а не хочуть покращувати якості перевезень. Нарікають, що через збитковий тариф не можуть придбати нових транспортних засобів. Та вони хоча б навели чистоту в старих машинах! Крім підняття тарифів, перевізники нічим не займаються. Якість послуг теж має свою вартість.

Паралельно треба підвищувати плату за проїзд і в електротранспорті, бо там така сама ситуація з рухомим складом, робочими місцями. При цьому річні абонементи на проїзд у трамваях треба залишити на рівні 1,50 грн.