Єгипет, Греція... Політ ненормальний!

Компенсації за зіпсований відпочинок і нерви пасажирам не обіцяють

Пасажири, які 30 червня і 1 липня летіли з Львівського аеропорту в Єгипет та Грецію на відпочинок, надовго запам’ятають цю подорож. Літак «Боїнг¬737», який 30 червня о 14¬й годині мав везти туристів до Єгипту (Хургади), виявився несправним. Пасажирів спочатку запустили у літак. Вони вже готувалися до взльоту, але літак не злітав. Люди просиділи півгодини в літаку, після цього їх попросили повернутися в зал очікувань. Вочевидь, пілоти виявили якісь неполадки. Збентеженим пасажирам нічого не пояснили, тільки дали зрозуміти, що з літаком не все гаразд. Сказали, треба чекати, і начебто шукали резервне повітряне судно. Але, як згодом виявилося, не знайшли. Мабуть, за цей час ремонтували нещасливий «Боїнг¬737». Бо десь о 21¬й годині людей знову запустили в той самий літак. Він злетів, але пілоти, вочевидь, не мали певності, що судно долетить до Єгипту. Десь через годину польоту (приблизно над Румунією) літак розвернувся назад до Львова. Він приземлився у Львівському аеропорту десь о 23¬й годині. Люди були шоковані й перелякані. Їм сказали, що літак несправний і відправили по домівках. В аеропорту вони з’явилися на другий день зранку, і тільки о 9¬й годині вирушили до Хургади, але вже іншим літаком.

Цього ж ранку, тобто 1 липня, туристи мали летіти до Греції на о. Родос. Коли прийшли на реєстрацію, їх “потішили”, що рейс відкладається щонайменше на 12 годин. Сказали прийти о 17¬й годині. Збентеженим пасажирам, так само як і туристам до Єгипту, нічого не пояснили. Лише натякнули, що є технічні проблеми... Про будь¬які компенсації також ніхто словом не обмовився. Як з’ясувалося пізніше, вони мали летіти тим самим “Боїнгом”, що і туристи до Єгипту. А оскільки він виявився несправним, то для них шукали резервне судно. На час здачі цього номера газети (о 19.00) пасажири, що летіли на о. Родос, якраз сідали

у літак «Аеробус-320», який спеціально прислали з Києва.

Львів’янка пані Валентина летіла на одинадцятиденний відпочинок на Родос зі своєю внучкою. Жінка розповіла журналісту «ВЗ»: приїхали в аеропорт, представник туроператора роздав закордонні паспорти з візами і повідомив про... перенесення рейсу на інший час.

Обурені пасажири підняли галас, вимагали повернути гроші за путівку. «На Родосі будемо відпочивати не одинадцять днів, а десять, — зазначає пані Валентина. — Складно сказати, чи хтось нам компенсує за втрачений день. На курорт прилетимо не вранці, як мало бути, а вночі».

За інформацією з джерел “ВЗ”, ситуація з рейсом до Єгипту була такою. В аеропорту людям пояснили про перенесення рейсу. Пасажири підняли галас, оскільки заплатили гроші і не хотіли повертатися додому. Тоді їх відправили в небо на повітряному судні, яке згодом виявилося технічно несправним. Над Румунією довелося повертати назад до Львова...

Кореспондент “ВЗ” вирушила в аеропорт, щоб дізнатися про інцидент з рейсами. Пасажири, які не полетіли до Греції, розійшлися... Атмосфера в залі очікувань напружена.

Люди сидять на валізах в очікуванні відльоту, дехто “тусується” у кафе, знімає напруження філіжанкою кави. Біля сектору інформаційної служби черга. Приходять, зокрема, й родичі пасажирів, які не полетіли до Греції, запитують про причину зриву рейсу. Працівниця інформаційного центру (відмовилася представитися) знімає напруження усмішкою. “Пані, усі претензії до туроператора, якому турист заплатив гроші за путівку, — відповіла працівниця інформаційного бюро. — Рейс до Родоса відлетить о 18.50. Авіаперевізник не винен, оскільки угоду з ним укладає туроператор. Це не компетенція ні аеропорту, ні авіакомпанії”.

Вирушаю до офісу представництва МАУ, розміщеного у старому терміналі аеропорту. Двоє працівників, які наполегливо працюють за комп’ютером, неохоче коментують зрив рейсів на Єгипет та Грецію, мовляв, це не їхня компетенція. Один з них пояснив, що шість людей авіакомпанії, які вночі мали обслуговувати рейс, відсипаються...

“В обидва напрямки рейс мав виконувати один і той же літак — «Боїнг-737», — розповів “ВЗ” представник МАУ у Львові Сергій Загрева. — Літак повернувся з рейсу з технічних причин. Не знаємо, що трапилося. Зараз літак законсервували, він на території аеропорту. Приїде комісія, яка буде досліджувати причину неполадок. Перед вильотом ніхто не знав про технічні несправності повітряного судна, його оглядав технік”.

Сергій Загрева сказав, що рейс на Родос виконуватиме інше повітряне судно. Виникає питання: чому літака на заміну не надали одразу? Можна припустити, що через брак повітряних суден, оскільки туристичний сезон у розпалі.

Про компенсацію в авіакомпанії не кажуть. «Відфутболюють» в офіс МАУ у Києві. Кажуть, якщо хтось з обурених пасажирів напише заяву щодо повернення частини грошей за політ, тоді питання розглядатимуть.

Представник турагенції Світлана розповіла “ВЗ”, що уся вина — у роботі авіакомпанії. Якщо рейс зривається через несправний літак, то авіакомпанія мала би забезпечити резервний. Однак якщо цього не було, пасажири можуть розраховувати на компенсацію — повернення частини грошей. Кожна авіакомпанія має власні умови компенсації за форс-мажори. Тож на стовідсоткову гарантію розраховувати не доводиться. Принаймні обуреним можна заспокоїти себе тим, що краще взагалі не вилетіти, ніж полетіти на несправному повітряному судні...

“Турагенція виконала усі зобов’язання: забронювала і оплатила тур, — зазначила пані Світлана. — Туроператор — посередник, якщо зривається рейс, вина лежить на авіаперевізнику”.