На злітній смузі загорівся двигун...

«Добре, що літак не піднявся у повітря. Бо то не знати, що могло бути!»

У Міжнародному аеропорту «Львів» сталася надзвичайна подія. У неділю, 19 травня, о п’ятій годині ранку літак «Боїнг-737» турецької авіакомпанії Pegasus Airlines мав вилітати рейсом Львів—Стамбул. Пасажири вже розсілися по місцях, літак вирушив на злітну смугу. Тільки почав рухатися — загорілася турбіна правого двигуна. Командир екіпажу прийняв рішення припинити зліт...

Згідно з інформацією департаменту з питань цивільного захисту Львівської ОДА, на борту перебувало 98 пасажирів та шість членів екіпажу. На щастя, ніхто не постраждав. За повідомленням чиновників, пасажирів-львів’ян до вирішення питання щодо продовження польоту відпустили додому, а решту пасажирів розмістили в готелі. О 21.50 пасажирів, що бажали продовжити політ, додатковим рейсом відправили за маршрутом.

Та, як виявилося, не все було аж так безхмарно, як описують офіційні джерела... “Від нашої туристичної компанії летіла жінка із дворічною дитиною, вони живуть у Львівській області, — розповіла кореспонденту “ВЗ” представник однієї з туристичних фірм Львова пані Марина. — Вони летіли рейсом Львів — Стамбул, потім хотіли пересісти на Стамбул — Батумі. Це був нічний виліт. В аеропорту “Львів”, розповідала жінка, все було добре. Коли сіли в літак, і він рушив з місця, на злітній смузі раптом загорілася турбіна. Пасажирам сказали, що літак аварійний. Добре, що лайнер не піднявся у повітря, бо не знати, що могло бути! Літак зупинили, усіх пасажирів вивели назовні. Представників авіакомпанії не було, стюарти і бортпровідники одразу вийшли і пішли, очевидно, спати. Люди сиділи в аеропорту. Наша клієнтка була обурена тим, що пасажирам навіть води не дали, ніхто до них не підходив, не цікавився, не інформував. Жінка просиділа в аеропорту цілий день, надвечір тільки з’явилися представники авіакомпанії і повідомили, що можуть іншим літаком відправити її у Стамбул. Однак жінка отримала стільки негативних емоцій, що відмовилася від поїздки і поїхала додому. Їй пообіцяли повернути гроші за квиток, але ще не повернули...”

Як повідомила “ВЗ” менеджер зі зв’язків з громадськістю Міжнародного аеропорту “Львів” імені Данила Галицького Ірина Демцюх, аеропорт не може підтвердити інформацію про факт загоряння двигуна у літаку. “Було проведено обстеження літака і прийнято рішення, що продовжувати рейс немає можливості, — сказала пані Ірина.

— До керівництва аеропорту пасажири не скаржилися, переважно вони шукали представників авіакомпанії...”.

Можна тільки поспівчувати пасажирам, які летіли в Туреччину. Навіть якщо їх і доправили до Стамбула іншим рейсом, то вже настрій зіпсували набагато днів наперед. Для декого це, можливо, обернулося більш значними втратами, ніж вартість квитка у літаку, адже люди, можливо, їхали на відпочинок, тож втратили щонайменше день туристичної путівки... На офіційному сайті МА “Львів” після інциденту з “Пегасусом”, завбачливо з’явилася інформація щодо прав пасажирів у разі затримки або скасування рейсу (див. Досьє). У цьому документі жирним шрифтом виділено лише один абзац: “Перевізник не зобов’язаний виплачувати компенсацію, якщо він може надати підтвердження того, що причиною скасування рейсу була дія непереборної сили або надзвичайна ситуація, якій не можна було запобігти, навіть якби було вжито усіх заходів”. Акурат підходить під надзвичайну ситуацію із загорянням турбіни?

З досьє «ВЗ»

Якщо ваш авіарейс затримали чи скасували

У разі скасування рейсу якщо пасажир не має більше бажання подорожувати, він має право отримати відшкодування вартості квитка або його частини протягом семи днів, або вилетіти у зворотний рейс у початковий пункт відправлення за першої можливості.

Пасажир має право на виплату компенсації

для рейсів дальністю 1500 км або менше — 250 євро

1500 — 3500 км — 400 євро

понад 3500 км — 600 євро

Перевізник має право зменшити наведену компенсацію на 50%, якщо пасажиру пропонується змінити маршрут перевезення до його пункту призначення альтернативними рейсами, час прибуття якого (яких) не перевищує запланованого на:

2 години — для рейсів дальністю 1500 км або менше; або

3 години — для рейсів дальністю 1500 — 3500 км; або

4 години — для рейсів дальністю понад 3500 км.

Пасажир має право на компенсацію, якщо його не поінформовано про скасування рейсу: щонайменше за два тижні до запланованого часу відправлення;

у період не більше ніж за два тижні і не менше ніж за сім днів до запланованого часу відправлення та запропоновано зміну маршруту, що дасть змогу вирушити з пункту відправлення не пізніше ніж за дві години до запланованого часу відправлення та прибути у кінцевий пункт призначення не пізніше ніж через чотири години після запланованого часу прибуття;

менше ніж за сім днів до запланованого часу відправлення та запропоновано зміну маршруту, що дасть змогу вирушити з пункту відправлення не пізніше ніж за годину до запланованого часу відправлення та прибути у кінцевий пункт призначення не пізніше ніж через дві години після запланованого часу прибуття.

Перевізник не зобов’язаний виплачувати компенсацію, якщо він може надати підтвердження того, що причиною скасування рейсу була дія непереборної сили або надзвичайна ситуація, якій не можна було запобігти, навіть якби було вжито усіх заходів.

Пасажир має право отримати

— Харчування та прохолодні напої у розумному зв’язку з часом очікування нового рейсу.

— Два безкоштовних дзвінка або відправлення телекс/факс-повідомлення чи е-mail, виходячи з технічних можливостей аеропорту.

— Трансфер за маршрутом аеропорт-готель-аеропорт.

— Місце в готелі, якщо пасажир змушений чекати на відправлення впродовж однієї або більше ночей чи якщо час додаткового очікування пасажиром більше, ніж передбачалось.

У разі затримки рейсу

— на 2 години або більше для рейсів дальністю до 1500 км;

— на 3 години або більше для рейсів дальністю від 1500 до 3500 км;

— на 4 годин або більше для інших рейсів

пасажиру надаються згідно із нормами перевізника харчування та освіжаючі напої і можливість здійснити два безкоштовних дзвінка, або відправити телекс/факс-повідомлення чи е-mail.

Якщо рейс відкладається на наступний день, пасажир має право на номер в готелі, харчування та забезпечення трансферу за маршрутом аеропорт — готель — аеропорт.

Якщо затримка рейсу становить щонайменше 5 годин, пасажир має право на відшкодування вартості квитка, або його частини, на зміну маршруту за відповідних транспортних умов до кінцевого пункту призначення, за першої можливості, або у пізніший час за бажанням пасажира та за умови наявності вільних місць.

(За інформацією МА “Львів” з посиланням на Державіаслужбу України).