Передплатити Підтримати

«Аеросвіт» у вільному падінні

Авіакомпанія-монополіст, яка продавала чи не найдорожчі квитки, дивним чином виявилась банкрутом

Десятки скасованих рейсів, сотні людей, кинутих напризволяще в аеропортах чужих країн, арештовані літаки. Авіаційний колапс, який спровокував “Аеросвіт”, змусив втрутитись у ситуацію уряд, який до цього вперто закривав очі на усі скандали, пов’язані з компанією Коломойського. Віце-прем’єр-міністр Олександр Вілкул має проконтролювати, щоб усі, хто постраждав від скасування та перенесення рейсів, отримали компенсації.

Через халатність керівництва компанії постраждали не лише пасажири, а й екіпаж. За інформацією користувача Facebook Дмитра Пелипенка, екіпаж рейсу “Київ-Стокгольм-Київ”, який мав вилетіти в Україну ще 6 січня, кілька діб залишався без засобів до існування. Спочатку люди самі оплатили собі готель, а коли гроші закінчились — їх просто викинули на вулицю! Тим часом у київському офісі на їхні звернення не відповідали, бо ж в Україні були вихідні!

І хоча компанія у зриві вильотів звинувачує ЗМІ, які начебто подають викривлену інформацію про її банкрутство, борги перед аеропортами — факт, який зафіксований навіть в ухвалі Господарського суду Київської області про порушення провадження про банкрутство “Аеросвіту”. В ухвалі чітко вказано, що заборгованість перед кредиторами, яка ним не оспорюється, — 4,27 мільярда гривень. Це при тому, що загальна вартість активів компанії — 1,47 мільярда. Залишається загадкою, як компанія, яка є монополістом на українському ринку і тарифи якої перевищують тарифи потужних європейських перевізників, могла наростити такі борги? Виходить, що “Аеросвіт” не сплачував рахунки не тому, що не міг, а тому, що не хотів. Такий принцип ведення бізнесу називають “бери та втікай”.

“Ситуації, що склалася, можна було б у никнути, якби влада реагувала на скарги пасажирів. А їх було чимало. У нас кинутий на три дні літак з пасажирами у В’єтнамі — це нормально. Кожен другий конфлікт з “Аеросвітом” закінчувався втручанням консульств. А компанія продовжувала працювати, — каже експерт Віктор Портніков. — “Аеросвіт” має найбільшу частку як на внутрішніх, так і на міжнародних рейсах. Якщо вона припинить польоти, на авіаринку буде колапс. Жодна європейська компанія не має стільки вільних бортів, аби замінити “Аеросвіт”. Пасажирам, які мають на руках квитки “Аеросвіту”, можна лише поспівчувати. Але у довгостроковій перспективі зникнення “Аеросвіту” може позитивно позначитись на українському авіаринку. Можна буде сподіватись, що угоду про “Відкрите небо” нарешті ратифікують. Тоді на наш ринок зможуть заходити міжнародні перевізники без будь-яких дозволів”.