На корпоративи замовляють «хліба і видовищ»

Натомість чимало виконавців сидять у передноворічний час без роботи

Тривають останні дні перед Новим роком. Цей час ще називають корпоративним. Саме на цей період припадає найактивніший у році концертно-корпоративний «бум» у зірок шоу-бізнесу. Який урожай цього року він принесе виконавцям, скільки коштує замовити зірку та які найактуальніші фінансово-настроєві тенденції помітні у контексті передноворічних корпоративів, дізнавалася кореспондент “ВЗ”.

Торік компанії вперше від початку кризи (з 2008 року) розкошелилися на корпоративи для співробітників. Та цьогоріч знову почали затягувати пояси. Кажуть, занадто нестабільна економічна ситуація в Україні, щоб тринькати гроші на забави. Щодо зірок і запиту на їхні виступи, то ситуація видається неоднорідною. Якщо у попередні роки тенденція урожайності чи безхліб’я передноворічного періоду легко прослідковувалась, то цьогоріч “все залежить”. Одні артисти сидять без роботи, іншим продихнути нема як. Але затребуваних відчутно менше. Спостерігається загальний спад зацікавлення у вокальних виступах.

— Тенденція святкування корпоративів зберігається, — розповідає кореспондентові “ВЗ” ведучий та організатор забав Назар Бійчук. — Кінець світу у нашій сфері не спостерігається. Люди хочуть витрачати кошти з розумом. Але тотально не економлять. Замовляють ведучого. Натомість суттєво рідше замовляють виконавців. Можливо, не відповідає ціна якості виступу, а може, приївся сам формат? Хочуть чогось іншого. Частіше звертаються до мене, щоб дозамовити гумористичний жанр. Популярні “Вар’яти” Сергія Притули, жартівливі відео, скетчі. Тематичним вечіркам віддають перевагу клієнти, з якими працюємо не перший рік. Цьогоріч організовую вечірки на шпигунську, стиляжну, чорно-білу теми.

Трошки інше бачення ситуації у ресторанній сфері. “Якщо говорити про затратну частину, то фірми урізали бюджет, — каже ресторатор Володимир Гобела. — Корпоративи є, але не розкішні. Бюджет щодо кухні, випивки — лімітований. Якщо раніше гуляли так гуляли, то зараз затягують паски. Багато представництв київських фірм у регіонах, тобто філіали, відмовилися від святкувань, бо Київ не погодив бюджет їм на забаву. Є такі, що узгоджують з головним офісом частину бюджету, а решту докладають самі працівники. Орієнтовно 30 відсотків наших клієнтів готувалися до корпоративів, як і кожного року, зарезервували восени кухню, а коли дійшло до виставляння рахунків, відмовились. Тенденція серед ресторанів така, що вони йдуть на поступки в питаннях банкету. Конкуренція у нашому бізнесі велика. Варіюємо цінову політику: вона йде не догори, а в бік зменшення. Намагаємось зацікавити клієнта хоч чимось, до прикладу, алкоголь продавали за ресторанними цінами, а зараз пропонуємо його за банкетними, тобто нижчими цінами. Практикуємо індивідуальний підхід. В середньому фірми цьогоріч готові витратити 200 грн. на особу. Торік витрачали 300-350 грн. До замовлення розваг всі також ставляться значно обережніше. Більшість віддає перевагу шоу, конкурсам, розвагам. Це і видовищніше, і дешевше. Замовляти одну зірку, яка співає, з тими цінами, які зараз є на ринку шоу-бізнесу, нерентабельно”.

Цінова політика зірок порівняно з минулим роком не змінилася. До прикладу, Ані Лорак і Потап коштують понад 20 тис. дол. Щоб послухати зірок першого ешелону, як Ірина Білик, Олександр Пономарьов, Лобода, треба викласти 10-15 тис. дол. Молоді, але «не зелені» артисти, як-от Макс Барських, Даша Астаф’єва & NIKITA коштують 5-10 тис. дол. У категорії менше 5 тис. дол. — українська найповажніша гвардія: Ніна Матвієнко, Іво Бобул. Але передноворічний період характеризується готовністю артистів і їхніх представників до торгів. Гнучку цінову політику демонструють усі. “Зірки, як і завжди на передноворічний час, підняли ціну орієнтовно у півтора раза, — каже Назар Бійчук. — Так переможець “Україна має талант!-2011” Віталій Лузкар весь рік працював за гонорар 1200 дол., а у період від 15 до 30 грудня коштує 1800 дол. А, до прикладу, Дзідзьо раніше виступав за 3 тис. дол., а зараз за 4 тис. дол. Ті, кого нечасто запрошували на корпоративи протягом року, ціну на новорічний час майже не змінили. Артисти свої гонорари далі обраховують у доларах”.