Голос за різні партії мав на виборах різну ціну

Після виборів одні політики п’ють шампанське, інші – валідол. Але ті й інші зобов’язані подати у ЦВК детальні звіти про наповнення і використання своїх виборчих фондів. Не всю цю «бухгалтерію» поки що опрацьовано, але окремі цифри уже стали відомі пресі. Про фінансові витрати деяких переможців і аутсайдерів дізналася газета «Комерсант».

За її даними, ВО «Свобода» накопичила у своєму виборчому фонді і витратила 23 млн. 200 тис. грн. У прес-службі партії Тягнибока кажуть, що частину цих коштів становили пожертви симпатиків цієї політичної сили, іншу частину закумулювали шляхом «інвестицій» з партійної каси. Член політради «Свободи» Юрій Сиротюк повідомив, що найбільше з їхнього виборчого фонду витратили на промоцію у ЗМІ — 17 млн. 390 тис. 446 грн. 64 копійки. Якщо врахувати, що за «тягнибоківців» віддали голоси 2 129 933 виборці, то виходить, що витрати на завоювання кожного голосу обійшлися у 10 грн. 89 копійок.

Партії «Собор» (вона знялася з перегонів до дня голосування) виборча кампанія обійшлася у 34 тис. 805 грн. 56 копійок, Ліберальній партії — у 232 тис. 392 грн. Радикальна партія Олега Ляшка потратила неповні 6 млн. грн. А от «Україна майбутнього», судячи зі звіту, не витратила на агітацію ні копійки, більше того, взагалі не мала кош-тів у передвиборчому фонді. Це, однак, не завадило їй набрати 37 909 голосів виборців.

Найбільша інтрига — скільки грошей потратив на вибори їхній переможець — Партія регіонів. Цифри з офіційного звіту ПР поки що не доступні широкому загалу. Однак голова Асоціації зовнішньої реклами Артем Біденко каже, що ця політична сила потратила на агітацію щонайменше 850 млн. доларів (!). Якщо поділити цю суму на кількість виборців, які віддали їй свої симпатії, то виглядає, що на кожного свого прихильника «регіонали» викинули більш як 1100 грн.