Електротранспорт має «заговорити». Та водії наразі мовчать...

На носі Євро-2012. Львів чекає тисяч гостей, але важко уявити, як їм, бідолахам, буде важко їздити у нашому громадському транспорті. Адже зупинки в нас ніхто не оголошує... Місяць тому у салонах міських тролейбусів відновили озвучення зупинок. Востаннє пасажири чули оголошення водіїв про «вхід-вихід», «двері зачиняються» тридцять років тому. У трамваях ситуація інша, обладнання не знімали, та зупинки оголошували не у всіх вагонах.

Озвучення в тролейбусах запустили в роботу за дорученням міського голови Львова Андрія Садового. Якщо на якомусь тролейбусі пасажири не почують водія, Андрій Садовий просить повідомляти про це на «гарячу лінію» міської ради – 297-59-11. Як зазначив «Леополісу» директор тролейбусного депо Володимир Карпа, обладнання гучномовців (підсилювачі звуку, динаміки, мікрофони) – нове. Їх закупив «Львівелектротранс». Водії мають звикнути до «старого-нового» обов’язку: одночасно продавати квитки та озвучувати зупинки. Деякі водії обурюються, що це незручно, відволікає.

Кореспондент «Леополіса» проїхалася у кількох трамваях та тролейбусах, але жодного разу не почула, щоб водії озвучували зупинки. У тролейбусі №6 гучномовці... затихли. Жінка-водій каже, що раніше озвучувала зупинки, але обладнання вийшло з ладу, потрібно ремонтувати. У тролейбусі №5 така ж ситуація. Водій розводить руками. Проблема – технічні несправності. Пенсіонерка пані Марія пригадує, що колись оголошення зупинок було для водія тролейбусів і трамваїв правилом. «Для пасажирів їздити комфортніше, коли знають, до якої зупинки приїхали, яка буде наступною, – зазначає жінка. – Взимку, коли вікна покриті інеєм, складно зорієнтуватися. Я двічі проїхала свою зупинку, бо не бачила через вікно, де ми знаходимося».

Як запевнив «Леополіс» заступник директора ЛМКП «Львів­електротранс» Олег Білокурий, у 99% трамваїв працює система озвучення. «Ми перевіряли обладнання, все гаразд, – каже. – Чому водії не повідомляють про зупинки – не знаю. Це їхній обов’язок! Вони мають нагадувати пасажирам компостирувати талони. Можливо, лінуються?». За словами Олега Білокурого, ситуація у тролейбусах – інша. Салони тролейбусів дообладнують, налагоджують роботу техніки. «Водії тролейбусів ще звикають до озвучення, ми їх привчаємо це робити», – зауважив заступник директора «Львівелектротрансу».

Тим часом в управлінні транспорту обіцяють, що з середини травня система озвучення буде у великогабаритних маршрутках (на радіальних маршрутах – курсують від периферійних районів до центру). У великих автобусах є технічна можливість встановити радіо­обладнання, бо частина транспорту – нові, частина – «беушні» моделі з Німеччини, Австрії. В інших маршрутках пасажирам доведеться дивитися у вікно, аби не проґавити зупинки. Місяць тому усіх перевізників повідомили про вимогу міської ради. Але віз і нині там. Водії, мабуть, вважають, що оголошувати зупинки – не «царська» справа.

Кореспондент «Леополіса» стала свідком ситуації, коли в одній із маршруток водій вилаяв у гучномовець пасажира, який ненароком притиснув двері... Для оголошення зупинок гучномовців немає, а для лайки – є...