Лісапетний чиновницький батальйон

«Rovery.За!» – реальний проект чи чергова піар-акція?

Міський голова Львова Андрій Садовий неодноразово брав участь у масових веломарафонах.
Міський голова Львова Андрій Садовий неодноразово брав участь у масових веломарафонах.

У Львівській міській раді працюють над проектом веломобільності чиновників. За бюджетні кошти планують придбати службові велосипеди (або на відділ, або на департамент), а у дворику Ратуші облаштують велопарковку (парковка для двоколісних уже є біля головного входу у мерію). Такі плани, м’яко кажучи, дивують… У Львові вже не вперше влаштовують шоу та піар-кампанію на тему “Чиновники на велосипедах”. Облаштували біля Ратуші спеціальне місце для великів, потім “на камеру” хтось з посадовців проїхав два-три метри, однак віз і далі там. Неодноразово бачила, як велопарковка біля Ратуші пустує – ніхто з чиновників так і не їздить на роботу двоколісним.

Заступник міського голови Львова з питань розвитку Андрій Москаленко не вважає, що проект веломобільності чиновників стане черговою піар-акцією. “Не потрібно упереджено ставитися до цього проекту! Влітку особисто їжджу на роботу велосипедом. Восени та взимку ні, бо це небезпечно, – розповів Москаленко для “ВЗ”. – Велосипедами користуються ще чимало чиновників, серед яких – радники міського голови, начальники відділів. Коли тепло, то велопарковка біля входу заповнена двоколісними”.

50-річний львів’янин Вадим Омельчук розповів “ВЗ”, що велосипедні плани львівської мерії – це бажання перейняти досвід велосипедних країн та міст, таких як Амстердам, Копенгаген, Зальцбург. Там велосипедами активно їздять не лише місцеві мешканці, а й чиновники. У деяких країнах двоколісним на роботу їздять міністри.

“Навіть влітку не бачив на велопарковці біля Ратуші більше двох двоколісних транспортних засобів, – наголошує пан Вадим. – Як правило, там припаркований один велосипед або немає жодного. Тож не варто говорити про масові поїздки чиновників на екологічному виді транспорту. Звичайно, це піар-акція міської ради. Я не проти розвитку велосипедного руху у місті Лева.

Але “лісапетний батальйон” львівських чиновників – не на часі. Спершу чиновникам варто вирішити нагальні міські проблеми, зокрема, налагодити роботу громадського транспорту. Маршрутки – у жахливому стані. Львів’яни їздять на роботу у переповнених автобусах, нарікають, що не можуть вчасно добратися. Може, чиновникам Львівської міської ради спершу варто їздити на роботу маршрутками, а після цього пересісти на велосипеди?”.

Концепція забезпечення міських чиновників службовими велосипедами наразі має робочу назву «Rovery.За!». Працівники ЛКП «Ратуша-сервіс», які займаються цим проектом, уже розіслали по усіх департаментах та управліннях Львівської міськради анкети, – щоб з’ясувати кількість охочих їздити на роботу службовими велосипедами.

Як повідомив “ВЗ” директор ЛКП «Ратуша-сервіс» Ігор Кривко, наразі ще передчасно говорити, скільки велосипедів придбають і яким чином їх розподілятимуть. Розглядають варіанти прокату, або кожен велосипед закріплять як службовий за конкретним працівником. Скільки коштів виділяти на проект, вирішать депутати Львівської міської ради. Велосипеди для посадовців купуватимуть за кошти міської скарбниці. За найскромнішими підрахунками, один коштує 5−7 тисяч гривень. Проект планують втілити в життя з квітня 2018 року.

“Також у приміщенні міської ради планують облаштувати кімнати з індивідуальними шафами, де чиновники зможуть перевдягнутися після поїздок велосипедами, – продовжив розмову Ігор Кривко. – Це не потребує великих бюджетних затрат”.

Фото «Гал-інфо»